معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی:

کارشناسان دادگستری بازوی دستگاه قضا در سند تحول قضایی هستند

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: کارشناسان دادگستری نقش مهمی در ایفای برنامه های تحولی دستگاه قضا برعهده دارند و بازوی این دستگاه در سند تحول قضایی به شمار می روند.
معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: کارشناسان دادگستری نقش مهمی در ایفای برنامه های تحولی دستگاه قضا برعهده دارند و بازوی این دستگاه در سند تحول قضایی به شمار می روند.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۰۹
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - امیر مرتضوی  در جمع کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی افزود: تحقق سند تحول قضایی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، در گروه همت مضاعف ارکان مختلف دستگاه قضاست که در این مسیر کارشناسان این حوزه می توانند به خوبی نقش آفرینی کنند.وی تصریح کرد: کارشناسان دادگستری با میانجیگری در پرونده ها سبب کاهش حجم ورودی می شوند و از این لحاظ بازوان دستگاه قضا به شمار می روند.
مرتضوی خاطر نشان کرد: این کارشناسان با تکیه بر سواد حقوقی و تخصصی موفق شده اند برخی از پرونده ها را در میان اصحاب دعوا حل و فصل کنند و مشکلات احتمالی آینده در پروسه قضایی را کاهش دهند.
معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: کارشناسان باید علاوه بر تلاش کامل در بررسی پرونده های محول شده، با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا تحقیق در یک موضوع زمان بر نباشد و یک پرونده نیازمند چندین کارشناس نشود.
مرتضوی با تاکید بر کارشناسان بومی برای موضوعات هر شهرستان گفت: اعزام کارشناس از شهرهای مختلف به شهری دیگر، سبب کندی در رسیدگی به پرونده ها می شود و گاهی بررسی یک پرونده در شهرستان دور دست را مختل می کند.
برای دسترسی آسان و کم هزینه آحاد ملت به خدمات حقوقی و قضایی، ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه به قوه قضائیه اجازه داد تا نسبت به تایید صلاحیت فارغ التحصیلان رشته حقوق و ایجاد موسسات حقوقی و نیز سایر رشته های کارشناسی اقدام نماید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها