قیمت فروش دلار امروز (سه‌شنبه، هفتم تیرماه ۱۴۰۱) در صرافی‌های بانکی با ۱۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۷۰۷ تومان معامله شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۹۷

قیمت دلار در صرافی های بانکی کاهش یافت. چه عواملی در کاهش قیمت دلار دخیل است؟. قیمت دلار در بازار آزاد چند؟ نتیجه مذاکرات هسته ای چه تاثیری در قیمت دلار خواهد داشت؟ آیا قیمت دلار همچنان به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد؟

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نرخ فروش یورو امروز در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۶۶۲ تومان معامله شد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۴۳۲ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۷۷ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۲۹۵ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۵۴۳ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸‌هزار و ۹۳۷ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۹۸ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد.

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است.

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

دسته ای دیگر از معامله گران به اختیارات بانک مرکزی به صرافان مبنی بر مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان اشاره می کردند. بازیگران بازار ارز تهران معتقدند این کار موجب شده که حجم فروش در بازار بالا برود.

معاون دادستان تهران هم روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند.

فعالان بازار می گویند به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.

کاهش قیمت دلار بازار آزاد

قیمت‌ دلار و طلا، امروز یکشنبه پنجم تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی که با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۳۳ تومان اعلام شد.

بازار آزاد نیز این روزها روند کاهشی دارد و امروز نیز نسبت به روز گذشته قیمت‌ها نزولی است.

در عین حال، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت دلار نیمایی امروز روند کاهشی دارد و با ۳۱ تومان کاهش، به ۲۵۳۰۱ تومان رسیده است.

قیمت دلار کاهش یافت | قیمت دلار در صرافی های بانکی

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و به کانال پایین‌تر رفته است. اکنون به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۹۶ تومان رسیده است.

قیمت سکه نیز کاهشی است و به کانال پایین‌تر رفته. اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح قدیم، نیز روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و صدور قطعنامه شورای حکام قرار داشتند.

قیمت دلار صرافی ملی، در هفته گذشته ۱،۰۲ درصد و در ماه خرداد ۱۰،۵۷ رشد داشت. قیمت دلار در بازار آزاد نیز در هفته‌های گذشته نوسانات زیادی داشت. حالا سیگنال‌های داخلی و خارجی متضادی برای بازار ارسال می‌شود که می‌توانند روی روند قیمت‌ها اثرگذار باشند.

افزایش تورم، ادامه ابهام‌ها در مورد مذاکرات وین، صدور قطعنامه شورای حکام و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه تحریم‌ها، از جمله مواردی هستند که روی قیمت دلار اثرگذار بوده‌اند. هر چند بانک مرکزی تلاش کرد با اقداماتی بازار را کنترل کند، اما برخی فعالان این حوزه معتقدند عدم تزریق ارز به بازار، زمینه‌ساز افزایش مجدد قیمت دلار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شد.

در مقابل سیگنال داخلی رکوردشکنی تورم ماهانه که می‌تواند اثر افزایشی بر قیمت دلار داشته باشد، برخی تحرکات بین‌المللی، ممکن است تا حدودی سیگنال کاهشی را برای بازار صادر کنند.

این روزها اخبار از افزایش تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات وین حکایت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین‌ها، سفر جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران است.

بورل در نشست خبری گفت: سفر من یک هدف اصلی دارد این‌که این بن بست را بشکنم. تنش‌ها را در خصوص مذاکرات برجام کم کنم. برای من اهمیت اصلی داشت و این‌که یک انگیزه جدید و فرصت جدیدی ایجاد کنیم که برجام و گفت‌وگوها را روی ریل قرار دهیم (فارس).

در این میان، نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داد که مذاکرات احیای برجام احتمالا از وین به قطر منتقل می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در روزهای گذشته برای دیدار و گفتگو با مقامات ایرانی به کشور سفر کرده بود. کارشناسان، هدف از این سفر را کاهش تنش‌ها و یافتن راهی برای ازسرگیری مذاکرات وین می‌دانند.

در این میان، انریکه مورا، معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتی با انتشار تصویری، از شام کاری با حضور جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، و راب مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در موضوع ایران، در بروکسل خبر داد.

مورا، موضوع این دیدار را گفتگوی عمیق درباره برجام و چشم‌اندازهای منطقه‌ای در خاورمیانه توصیف کرد. (تسنیم).

در روزهای گذشته صدور قطعنامه شورای حکام و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بر بازار دلار، طلا و سکه اثر گذاشت. دولت تلاش دارد با اقداماتی بازارها را کنترل کند.

در این میان، بر اساس اطلاعیه بازار متشکل ارزی، فروش ارز صادرکنندگان به صرافی‌ها با نمادهای معاملاتی جدید در بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها