زمین لرزه صبح دیروز باعث وحشت ساکنان کیش شد

جزیره روی ویبره

زلزله ۵.۶ریشتری در کیش،۳۱کشته و مصدوم برجای گذاشت. این زمین لرزه باعث وحشت ساکنان جزیره شد که تلاش آن‌ها برای خروج از ساختمان باعث مصدومیت ۳۰ نفر شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۹۳
به گزارش جام جم آنلاین، جزیره کیش ساعت ۸ و ۷دقیقه روز شنبه شاهد وقوع زمین لرزه‌ای شدید بود که براساس اعلام مرکز ژئوفیزیک تهران این زلزله به بزرگای ۵.۶ در حوالی بندر چارک (هرمزگان) و در عمق ۲۲کیلومتری زمین به وقوع پیوست. این زلزله هرچند حدود ۲۵کیلومتر با کیش فاصله داشت، اما شدت آن در این جزیره به‌خوبی احساس و باعث رعب و وحشت مردم شده و برخی از آنان را به علت ترس به خیابان‌ها کشاند.

یکی از ساکنان جزیره به خبرنگار جام‌جم گفت: چند روزی است که زمین لرزه‌هایی جزیره را می‌لرزاند و باعث وحشت اهالی و مسافران می‌شد، اما زلزله صبح شنبه هم قوی‌تر از قبلی‌ها و هم زمانش طولانی‌تر بود. همین باعث وحشت اهالی شد. بیشتر مصدومان افرادی بودند که در زمان زلزله در خواب بودند. آنها وحشت‌زده از خواب پریده و سعی کرده بودند از هر راهی خود را به بیرون از ساختمان برسانند.

وی افزود: به ساکنان دو ساختمان گفته‌اند آنجا را برای ایمنی بیشتر تخلیه کنند. در کنار این دو ساختمان گودبرداری شده و احتمال خطر در زمان زلزله برای ساکنانش وجود دارد. حوالی ظهر اهالی به خانه‌های خود برگشتند، اما سعی می‌کنند در محل‌های ایمن خانه مثل کنار ستون‌ها بنشینند.

وی ادامه داد: ۱۰روز است کیش می‌لرزد و کسی توجهی نمی‌کند، اما زلزله شنبه که مصدوم و کشته داشت، باعث شد به وضعیت اینجا توجه شود. فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ظهر دیروز از مصدومیت ۳۷نفر در زلزله کیش خبر داد و گفت: هم اینک چهار مصدوم بستری و دیگر مجروحان که همگی به دلیل ترس از زلزله آسیب دیده‌اند، دارای جراحات متخصر هستند. مجروحان بین ۱۵تا ۵۴ساله هستند و متاسفانه یک جوان ۳۴ساله به دلیل سقوط از بلندی جان باخته‌است. زلزله اخیر همچنین با تخریب برخی آثار تاریخی این منطقه همراه بود.

عباس نوروزی، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به ایرنا گفت: «۳۰درصد قلعه تاریخی آل علی بر اثر زلزله ۵.۶ریشتری دچار خسارت و تخریب شد.» قلعه آل علی که مربوط به دوره قاجاریه بوده و در نزدیکی کانون زمین لرزه امروز واقع شده‌است.

رییس ستاد بحران جزیره کیش گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی این جزیره در پی وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری صبح روز شنبه چهارم تیر، هم اکنون در آماده باش ۱۰۰‌درصدی قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: شنبه بر اساس بررسی‌های انجام شده این زمین لرزه موجب ترک منازل در بافت قدیمی بندر چارک و همچنین تعدادی از روستا‌های اطراف مانند حَسینه شد.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها