کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد

788 میلیون نفر تماشاگر فوتبال در قاره کهن

ماجراجویی در ۳۸سالگی

مسعود شجاعی خیلی چراغ خاموش پیش می‌رود. البته نه این‌که ادامه دادن به فوتبال، آن هم در ۳۸سالگی اتفاق شگفت‌انگیزی باشد که نیازمند حرکت با چراغ خاموش است. منظور، اتفاق دیگری است.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۰۳
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، او در هفته‌های اخیر چند بار پیشنهاد سرمربی شدن از سوی مسؤولان باشگاه نساجی دریافت کرد، اما هر بار آن را رد کرد. می‌ترسد همین اول کار خودش را در مربیگری به یک مهره سوخته تبدیل کند. شاید هم در ۳۸ سالگی هنوز اشتیاق دویدن دارد و فکر می‌کند می‌تواند بازیکن موثری برای تیمش باشد. با این حال احتمالا او در لیگ شماره ۲۲ وارد جرگه مربیان خواهد شد. آخرین اخبار حاکی از آن است شجاعی گفته «در صورت مهیا شدن شرایط» قطعا به کادر مربی‌گری نساجی اضافه می‌شود.

از دایی تا شجاعی

از لالیگا تا باشگاه نساجی مازندران فاصله چندانی نیست و مسعود شجاعی، دوران درخشانی از خود بر جای گذاشت. او هم در جام جهانی به میدان رفت و هم فرصت بازی کردن در لالیگا را به دست آورد. از اسپانیا به قطر رفت و سپس به لیگ یونان پیوست. تجربه روی تجربه گذاشت تا به اینجا رسید. جایی که هم به عنوان بازیکن او را می‌خواهند هم به عنوان مربی.

البته او نخستین ۳۸ ساله‌ای نیست که در لیگ برتر به عنوان بازیکن به میدان خواهد رفت. سال‌ها پیش نمونه‌های مختلفی از او وجود داشتند. علی دایی در ۳۷ سالگی در جام‌جهانی به میدان رفت. بعد از آن جام‌جهانی تلخ و مملو از ناکامی و در حالی که سیبل تمام انتقادات بود به عنوان بازیکن به سایپا پیوست. در میانه فصل، ورنر لورانت آلمانی از سرمربیگری تیم کنار کشید تا دایی به طور همزمان هم مربی شود هم بازیکن. در انتهای همان فصل هم سایپا را قهرمان لیگ‌برتر کرد و موفقیتی بزرگ در ۳۸ سالگی به عنوان بازیکن-مربی به دست آورد؛ و حالا حضور در سه جام‌جهانی، دو جام ملت‌های آسیا و ثبت ۸۷ بازی ملی و ۴۷۱ بازی باشگاهی (مجموعا ۵۵۸ بازی) از مسعود شجاعی چهره‎ای قابل اتکا و با تجربه ساخته است که خیلی راحت می‌تواند وارد دنیای مربیگری شود.

انتخاب خطیر مسعود

حالا انتخاب با خود مسعود شجاعی است. او می‌تواند مثل علی دایی راه پرمخاطره مربی- بازیکن را انتخاب کند. یا راه جواد نکونام را برود و از همان ابتدای کار تبدیل به سرمربی موفقی شود. شجاعی در ۳۸‌سالگی باید به این فکر کند که فوتبال بازی کردن دیگر جذابیتی ندارد. به خصوص اگر عملکرد فصل‌های گذشته او را ببینیم. در شرایطی که فوتبال ایران خیلی وقت است گرفتار پدیده‌ای به نام «چرخه تکراری مربیان» شده افرادی مثل جلال حسینی، مسعود شجاعی یا جواد نکونام نیروی جوان قابل توجهی هستند که شاید چرخه باطل مربیان را دستخوش تحول کند.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها