وی با بیان اینکه فرودگاه برای توسعه هر استانی ضروری است، گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه هاب منطقه غرب است، برخورداری از زیرساخت مناسب فرودگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به پیگیری هایی که مسئولین کشوری در این زمینه داشته، عنوان کرد: قرار شد در آینده نزدیک قرارداد این کار با پیمانکار منعقد و کار ظرف مدت کوتاهی انجام شود تا فرودگاه ما به حالت بین المللی خودش برگردد و هواپیماهای پهن پیکر بتوانند در این فرودگاه نشت و برخاست داشته باشند و از طرف دیگر پروازهای خارجی هم از این فرودگاه برقرار شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به پیگیریهای انجام شده برای افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه تا زمان انجام بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه، گفت: درخواست برای پرواز از طریق فرودگاه کرمانشاه بالاست و از طرف دیگر در حال حاضر تنها هواپیماهای سبک نظیر فوکر و ATR امکان نشست و برخاست در فرودگاه کرمانشاه را دارند، لذا در جلسه ای با مدیرعامل ایران ایر قرار شد هواپیمایی جمهوری اسلامی پروازهای خود را از ATR به فوکر تبدیل کند تا ظرفیت بالا برود. همچنین در جلسه ای با مدیران شرکت قشم ایر قرار شد بزودی دو پرواز به پروازهای فرودگاه کرمانشاه اضافه کنند.

امیری مقدم افزود: برای افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه با شرکت های دیگر هم وارد مذاکره شده ایم، چون هرچقدر پرواز داشته باشیم، استقبال خواهد شد.

وی با انتقاد از کم کاری صورت گرفته در بحث توسعه فرودگاه کرمانشاه، گفت: امسال به این دلیل حجاج ما مجبور شدند با خودرو به تهران رفته و پروازشان از آنجا انجام شود که به این جهت شرمنده مردم هستیم.

امیری مقدم با بیان اینکه با جدیت پیگیر به نتیجه رساندن طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه هستم، عنوان کرد: باید کرمانشاه را به جایگاه اصلی خودش بازگردانیم.

طی ماه های اخیر پروازهای فرودگاه کرمانشاه کاهش چشمگیری داشته که این مساله با انتقاد بسیار مسافرین همراه است.