ایسنا: بیستمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به ریاست معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان برگزار و در آن اولویتهای اجرایی برنامه تسهیل ازدواج جوانان در سال 86 تصویب شد.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۶

در بیستمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اولویتهای برنامهای ازدواج جوانان با توجه به قوانین و ظرفیتهای موجود کشور نظیر برنامه ساماندهی ازدواج جوانان مصوب شورای عالی جوانان و هیات وزیران و قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب مجلس شورای اسلامی بررسی شد و به تصویب رسید.
در این جلسه مقرر شد اقدامات اجرایی برنامه تسهیل ازدواج جوانان در کمیته مربوطه در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان بررسی شود.
همچنین در راستای اجرای قانون تسهیل ازدواج مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر شد ضمن بررسی و تطبیق اساسنامه صندوق مهر امام رضا (ع)، آییننامه اجرایی این قانون با همفکری دستگاهها آماده و جهت تصویب به هیات وزیران ارائه میشود.
حجت الاسلام حاج علی اکبری معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان در بیستمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان درباره اولویتهای اجرایی برنامه تسهیل ازدواج جوانان، اظهار کرد: در سال جاری شهر مشهد به عنوان کانون رحمت و لطف الهی، پایگاه ویژه اجرای برنامه ازدواج جوانان خواهد بود و در این راستا اردوهای زیارتی در راستای توانمندسازی جوانان در امر ازدواج، برگزاری کارگاههای آموزشی و جلسات انس و پیمان معنوی برگزار میشود.
وی با تاکید بر محوریت رسانههای گروهی افزود: قانون ازدواج جوانان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و تعیین روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان روز ازدواج جوانان از جمله اقدامات شایستهای است که در سال 85 محقق شد و این مناسبت نیازمند برنامههای ویژه و الگوسازی از سوی رسانه است.
رییس ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با اشاره به آموزش شبکه سراسری انجمن اولیا و مربیان به عنوان یکی دیگر از اولویتهای اجرایی برنامه تسهیل ازدواج جوانان در سال 86 اظهار کرد: تقویت برنامه ازدوجهای گروهی فراتر از فضاهای دانشگاهی، آموزش و مشاوره ازدواج جوانان، تدوین و اصلاح کتب درسی دورههای آموزش عمومی و آموزش عالی در جهت توانمندسازی جوانان در امر ازدواج، آموزش ضمن خدمت کارکنان و آموزش مبنایی و محتوایی ازدواج از دیگر اولویتهای اجرایی برنامه تسهیل ازدواج جوانان در سال 86 خواهد بود.
وی بر تعریف سامانهای برای خیران امر ازدواج تاکید کرد و گفت: با توجه به این که اهتمام بسیاری در این حوزه وجود دارد لازم است گروه خیران امر ازدواج یکدیگر را بشناسند همچنین برنامه توانمندسازی سربازان در امر ازدواج از دیگر برنامههای سال 86 است.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به ایجاد صندوق اندوخته جوانان از بدو تولد، افزود: این طرح پس از بررسی و انجام مطالعات تکمیلی در آییننامه اجرایی قانون تسهیل ازدواج جوانان به هیات وزیران ارائه خواهد شد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان با اشاره به اهمیت مشورت با خانوادهها و جوانان برای کسب ایدهها و نظرات آنان درباره ازدواج افزود: ازدواج از مقدس ترین مباحثی است که حاکمیت باید در جهت تصمیمسازی و کمک به حل مسایل و مشکلات این عرصه اهتمام ویژهای داشته باشد در راستای تحقق این امر برنامه ساماندهی ازدواج جوانان در معاونت مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان تهیه و به تصویب هیات دولت رسیده است.
برگزاری مراسم روز جوان در سال 86 از دیگر مباحث طرح شده در بیستمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان بود که بر این اساس حجت الاسلام حاج علی اکبری اعلام کرد: در سال 86 روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان در هفته دولت واقع شده است. در این راستا مصوبه شورای عالی جوانان را برای نامگذاری این روز با عنوان روز دولت و جوانان دریافت کردهایم.
وی بیان کرد: لازم است کمیته ویژهای برای این روز تشکیل شود تا در روز جوان برنامههای دستگاههای مختلف در حوزه جوانان اعلام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها