کشف پیکر ۳عضو خانواده در آغوش هم زیر آوار متروپل

یک طبقه تا پایان عملیات

با پیشرفت عملیات آواربرداری، تعداد جانباختگان ریزش برج دوقلوی متروپل تا عصر سه‌شنبه به ۳۶ نفر افزایش پیدا کرد. آواربرداری در شرایطی ادامه دارد که تنها جست‌وجو در طبقه منفی باقی مانده و احتمال می‌رود فردا عملیات جست‌وجوی مفقودین به پایان برسد.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، روز گذشته اعلام شد بخش‌هایی از ساختمان دچار لرزش و منطقه قرمز تخلیه شده است. به گفته استاندار خوزستان، با این‌که خطر ریزش همچنان وجود دارد، اما طی دو روز اخیر و با مقاوم‌سازی بخش‌هایی از قسمت باقیمانده سازه متروپل، سرعت عملیات آواربرداری برای یافتن پیکر مفقودان احتمالی افزایش پیدا کرده است.

دو پسر در آغوش پدر

پیکر‌های فوزی جلیلیان به همراه دو پسرش عرفان و آرین هم سرانجام پس از ۹ روز از زیر آوار‌های سنگین متروپل بیرون کشیده شد. پیکر پدر و دو پسرش در حالی پیدا شد که به گفته امدادگران، پدر هر دو پسرش را هنگام ریزش در آغوش گرفته بود. فوزی جلیلیان صاحب همان بستنی‌فروشی معروفی بود که ملیکا و میترا برای خرید بستنی به آنجا رفته و پس از ریزش ساختمان، همگی با هم مدفون شده بودند. از خانواده جلیلیان، علاوه‌بر این سه نفر، برادرزاده آن‌ها به نام حمیدرضا هم جان خود را از دست داد که پیکرش پیش از آن‌ها پیدا و به خاک سپرده شده بود. از پیکر مریم کعبی صاحب کافه مری همچنان خبری نیست و امدادگران در حال جست‌وجو برای پیدا کردن پیکر او و سایر مفقودان هستند البته دیروز پیکر چهار قربانی پیدا شد که احتمال دارد پس از تشخیص هویت مشخص شود پیکر مریم نیز در میان آن‌ها بوده است.

استاندار خوزستان در همین رابطه گفت: «عملیات آواربرداری و جست‌و‌جو توسط چند تیم به صورت نوبتی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌شود. تلاش بر این است تا عملیات جست‌وجوی اجساد احتمالی تا چهارشنبه به پایان برسد و پس از آن عملیات سرعت می‌گیرد. چند کارشناس نظر دادند که احتمال سرپا نگه‌داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد و به احتمال زیاد مابقی سازه از طبقات بالا تخریب می‌شود.»

دستگیری ۱۳ نفر

علی دهقانی، رئیس‌کل دادگستری خوزستان نیز اظهار کرد: «تاکنون ۱۳نفر درخصوص حادثه متروپل شناسایی و دستگیر شده‌اند.»

عصر دیروز ویدئویی از آتش زدن خانه حسین عبدالباقی، سازنده متروپل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیش از این نیز مغازه آجیل فروشی پدر وی در آبادان شبانه به آتش کشیده شده بود.

شناسایی جسد عبدالباقی

رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران هم دیروز به تشریح نحوه شناسایی هویت حسین عبدالباقی پرداخت و گفت: با توجه به اولویت تعیین هویت متوفی، آزمایش به صورت خارج از نوبت انجام و پروفایل ژنتیکی استحصال و فرآیند مقایسه تطبیقی با پروفایل ژنتیکی مادر و سه فرزند وی توسط نرم افزار اختصاصی انجام شد. براساس محاسبات آماری، احتمال صحت روابط مذکور در هر چهار مورد، بین متوفی با مادر بیولوژیک و فرزندانش، ۹۹.۹۹۹۷درصد به دست آمد، لذا هرگونه شبهه‌ای در مورد صحت این پاسخ و احراز هویت متوفی رد می‌شود.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان عصر سه‌شنبه گفت: با تلاش نیرو‌های جستجوگر و امدادی پیکر سی و ششمین نفر از زیر آوار متروپل آبادان بیرون کشیده شد. جستجو برای یافتن پیکر دیگر شهروندان زیر آوار مانده احتمالی ادامه دارد و تا پیدا شدن آخرین نفر این جستجو صورت خواهد گرفت.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها