دیدارهای دوستانه فوتبال

ببینید | خلاصه دیدار ژاپن - اکوادور

درباره نخستین حریف تدارکاتی ایران در راه جام‌ جهانی

شبیه‌سازی با کانادا

نخستین واکنش‎های مجازی به بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با کانادا این بود: «مگر قرار است به جام‏ جهانی هاکی روی یخ برویم که با کانادا بازی دوستانه گذاشته‏ اند؟» اما واقعیت این است که باید همین دیدار با کانادا را بپذیریم.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۲۸

در حالی که حریفان و بسیاری دیگر از تیم‏های حاضر در جام‏ جهانی فهرست پرباری از برگزاری دیدارهای دوستانه با دیگر تیم‏ها ارائه کرده ‏اند و اردوهای منظمی برگزار خواهند کرد، ما فعلا تا اینجا همین کانادا را داریم؛ پس باید قدرش را بدانیم. البته کانادا برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، تیمی ضعیف نیست و اصلا قدرتمند و البته ناشناخته به شمار می‎رود.

درجه۲ یا درجه۳؟

هیچ تقسیم‎ بندی‌ای در فوتبال جهان مبنی بر این‌که کدام تیم‎ها در جهان فوتبال درجه یک هستند و کدام درجه۲ و درجه۳، وجود ندارد اما با این اوصاف، می‎توان کانادا را در زمره تیم‎های درجه‌دوی جهان فوتبال قرار دارد. از این هم می‎گذریم که با کمی تخفیف، کانادا را جزو درجه دوهای فوتبال جهان قرار دادیم.

به هرحال کانادا یکی از تیم‎های نه‌چندان پرطرفدار دنیای فوتبال است؛ تیمی که در بهترین حالت ممکن در کونکاکاف یا همان جام‏ ملت‏های آمریکای شمالی شرکت می‏کند، چه جذابیتی می‏تواند داشته‌باشد؟ به هر حال این تیم در سال‌های اخیر به خوبی رشد کرده‌است که نتیجه آن کاملا مشخص بود؛ صعود به رقابت‏های جام‌جهانی ۲۰۲۲. آخرین بار که کانادایی‌ها به جام‌جهانی رفتند به سال ۱۹۸۶ برمی‌گردد یعنی ۳۶ سال پیش. کانادا در گروه F جام‎ جهانی قطر با بلژیک، کرواسی و مراکش همگروه است.

مطرح ‎ترین ستاره

تیم‌ملی فوتبال کانادا و داشتن ستاره؟ کمی اغراق‎گونه به نظر می‎رسد اما به هر حال آنها چند بازیکن مطرح در ترکیب خودشان دارند که از شهرت زیادی در سطح بین ‎المللی برخوردارند. مهم‎ترین آنها آلفونسو دیویس نام دارد که در بایرن‎مونیخ بازی می‎کند.

او یکی از ستون‎های تیم ملی کانادا برای رسیدن به جام ‎جهانی ۲۰۲۲ بود. بازیکنان تیم ملی فوتبال کانادا عمدتا در تیم‎های باشگاهی کانادایی بازی می‎کنند؛ لیگی که در دنیای پرهیاهوی فوتبال معمولا حرفی برای گفتن ندارد. در ترکیب کانادا بازیکنان شاغل در لیگ‎های نروژ، اتریش، اسکاتلند و هلند هم به میدان می‎روند. این تیم در لیگ برتر انگلیس هم نماینده دارد و مارسلو فلورس ۱۸ ساله عضو آرسنال است.

ایرانی‎های کانادا رکورد زدند!

تنها ساعتی از آغاز بلیت‌فروشی دیدار ایران و کانادا گذشته‌ بود که ایرانی‎های مقیم کشور کانادا تمام بلیت‎های این دیدار را پیش‎خرید کردند. حتی خبر دیگری رسید مبنی بر این‌که به دلیل هجوم ایرانیان مقیم کانادا، سایت‎های مربوط به فروش بلیت با اختلال مواجه شد. ورزشگاهی که میزبانی این مسابقه دوستانه را بر عهده دارد ۵۴ هزار نفری است.

درآمد ۴۰۰هزار دلاری ایران از بازی کانادا

تیم‌ملی ایران ۱۵ خرداد در اولین دیدار تدارکاتی خود در مسیر جام‌جهانی به مصاف تیم‌ملی کانادا می‌رود. آنها بعد از ۳۶ سال دوباره موفق شدند مجوز حضور در رقابت‌ها را به دست بیاورند.

بازی دوستانه دو کشور در ونکوور برگزار می‌شود و به دلیل حضور پرتعداد مهاجران ایرانی، بلیت مسابقه در عرض چند ساعت تمام شد.

فدراسیون فوتبال برای حضور در این بازی دوستانه تنها هزینه بلیت پرواز را خواهد داد و مابقی هزینه‌ها برعهده کشور میزبان یعنی کاناداست.

همچنین فدراسیون آنها تقبل کرده بابت تبلیغات و بلیت‌فروشی، مبلغی به فدراسیون ایران پرداخت کند. توافق روی رقم ۴۰۰ هزار دلار بوده که بخشی از آن هزینه پول پرواز تیم‌ملی خواهدبود.

دیروز اصولی، سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت فقط هزینه پرواز رفت و برگشت تیم‌ملی به کره ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین هزینه پرواز به کانادا به مراتب بیشتر خواهدبود. اکثر بازیکنان ایران در اروپا حضور دارند و باید پرواز طولانی به ونکوور داشته‌باشند.

هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها