هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

پیروزی هوادار مقابل فجر | شهرخودرو از شکست گریخت

فرهاد مجیدی داخل محوطه جریمه فولاد سرنگون شد. خطای پنالتی برای استقلال در دقیقه ۱۸ و ...گل. جواد نکونام آن پنالتی را گل کرد و تمام. استقلال با برتری یک بر صفر مقابل فولاد در ورزشگاه تختی اهواز قهرمان لیگ دوازدهم شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۷۸

یک قهرمانی زودهنگام در هفته سی و سوم. آبی‌ها آن روز را خوب به خاطر دارند. حتی روی پروژکتورهای ورزشگاه تختی هم جا برای نشستن نبود.

همه چیز داشت آن بازی. از جیمی جامپ گرفته تا التهاب روی سکوها و البته برخوردهای فیزیکی در داخل زمین. در آخر هم نماز شکر آبی‌ها روی چمن ورزشگاه تختی.

امیر قلعه‌نویی سر از پا نمی‌شناخت و از او خوشحال‌تر، علی فتح‌ا... زاده بود که از فرط خوشحالی می‌خواست پشت فنس‌ها با همه تماشاگران دست بدهد. در آخر هم با مشت‌‌های گره کرده کاپیتان فرهاد مجیدی، استقلال فاتحانه از ورزشگاه خارج شد.

از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ تا امروز که در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱هستیم، ۹ سال و ۹روز می‌گذرد. دقیقا ۳۲۹۶ روز از آخرین قهرمانی استقلال در لیگ‌ برتر فوتبال ایران می‌گذرد و تاریخ به شکل عجیبی دارد با ذهن هواداران استقلال بازی می‌کند. آبی‌ها امشب در ورزشگاه غدیر اهواز مهمان فولاد خوزستان هستند.

فرهاد که ۹ سال پیش پنالتی گرفت و جواد نکونام که زننده گل قهرمانی بود امشب به عنوان سرمربی روی نیمکت دو تیم هستند و از جمع نفرات دو تیم در اردیبهشت ۱۳۹۲ هنوز یک نفر در زمین هست؛ لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی فولاد!

این بازی می‌تواند برای هواداران پرشور استقلال و فولاد، یک دژاوو باشد؛ به ویژه که استقلال، این بار هم شانس قهرمانی زودهنگام دارد.

۶ آبی علیه ۶ قرمز

در پنجشنبه‌ای که گذشت خبر مهمی روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار گرفت و در آن اشاره شد به این‌که، در صورت تساوی امتیاز و گل زده تیم‌ها دربازی‌های رودررو، قانون گل زده در خانه حریف ملاک قرار می‌گیرد.

این اعلام رسمی از سوی سازمان لیگ استقلال را یک امتیاز دیگر از پرسپولیس پیش انداخت چراکه در بازی برگشت دربی به میزبانی پرسپولیس، در خانه حریف گل زده بود.

حالا با فرض این‌که پرسپولیس در هر ۴ بازی باقی‌مانده پیروز شود، استقلال فقط به ۶ امتیاز نیاز دارد تا قهرمان لیگ بیست و یکم شود. این ۶ امتیاز حداکثر فاصله‌ای است که آبی‌ها برای پاره کردن نوار قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس و جلوگیری از دستیابی آنها به ششمین جام متوالی پیش رو دارند.

آمارهای خوب نکونام

نکونام و فرهاد مجیدی تاکنون چهار مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن، ۲ برد برای هر کدامشان بوده تا شانه به شانه هم حرکت کنند.

این آمار جایی جالب توجه می‌شود که بدانید بجز ساکت الهامی که ۶ بار مقابل استقلال مجیدی قرار گرفته و به دو برد رسیده، فرهاد مجیدی به هیچ مربی دیگری دو بار نباخته است.

همچنین فولاد با دو برد مقابل استقلال مجیدی، بیشترین تعداد برد را مقابل سرمربی جوان استقلال داشته است.

از طرف دیگر، جواد نکونام بیشترین تعداد برد مقابل سه تیم بالانشین کنونی لیگ‌ برتر را مقابل استقلال داشته است.

او در مجموع ۷ بار به مصاف استقلال رفته و در این دیدارها آمار ۳ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت را ثبت کرده است.

رضا پورعالی - دبیر سرویس ورزش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها