نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

حباب سکه همچنان بالاست

علیرغم کاهش هشت دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی، به دنبال افزایش تقاضایی که در بازار ارز از روز گذشته (پنجشنبه) شکل گرفته است، هر دلار با افزایش قیمت مواجه شده و در نتیجه سکه و طلا را هم گران کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی‌آرای در گفتگو با ایسنا در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: بر اساس آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنه)، قیمت اونس جهانی طبق روال دو-سه هفته اخیر با کاهش همراه بود. البته در اواسط هفته مجددا در کانال ۱۹۰۰ دلار قرار گرفت اما تا پایان هفته مجدد به کانال ۱۸۰۰ دلار نزول کرد. بطور متوسط روز گذشته هر اونس طلا ۱۸۹ دلار بود که حدودا هشت دلار نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هفته‌ای که گذشت، چند روزی تعطیلات داشتیم و دیروز مابین تعطیلی قرار گرفته بود اما بازار ارز با تقاضای قابل توجهی برای خرید ارز مواجه شد و نرخ ارز افزایش قیمت یافت. هر دلار آمریکا در روز گذشته افزایشی شد، در حالیکه اونس طلا هشت دلار کاهش یافته بود، اما منجر به افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی شد.

حباب سکه همچنان بالا

وی ضمن تاکید بر اینکه علت اصلی افزایش قیمت سکه و طلا افزایش نرخ ارز در بازار بوده است، در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: بر اساس آخرین معاملات روز پنجشنبه، سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت داشت که نسبت به ابتدای هفته ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. سکه تمام طرح جدید نیز با ۱۷۰ هزار تومان افزایش قیمت به نسبت ابتدای هفته به ۱۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید. حباب سکه همچنان بالاست و با توجه به تقاضایی که برای خرید سکه وجود دارد، حباب آن در محدوده ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: نیم سکه با ۶۰ هزار تومان و ربع سکه با ۷۰ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته به ترتیب هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش دیروز دو میلیون و ۶۲۰ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، روز گذشته نرخ ارز با افزایش در بازار همراه بود، اظهار کرد: هر دلار آمریکا ۲۵۰ تومان افزایش داشت که دلیل افزایش تقاضای آن هم به سبب تعطیلی بسیاری از واحدها بود که تاثیر آن بر قیمت سکه و طلا نیز مشخص بود. بر این اساس قیمت هر مثقال طلا آب شده (۱۷ عیار) در آخرین معاملات پنج میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که بطور متوسط ۷۷ هزار تومان هر مثقال طلا افزایش قیمت داشته است. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز با افزایش بطور متوسط حدودا ۱۸ هزار تومانی به نسبت ابتدای هفته، به یک میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران برای هفته پیش‌رو نیز پیش‌بینی کرد: مسلما فردا (شنبه) با بازگشایی بازارها و اعلام نرخ ارز توسط بانک مرکزی، قیمت ارز تعدیل خواهد شد و با توجه به مدیریتی که در کنترل نرخ ارز وجود دارد، این افزایش قیمت ایجاد شده متعادل خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه طی چند روز اخیر اتفاق خاصی در دنیا رخ نداده و جنگ روسیه- اوکراین نیز به حالت فرسایشی درآمده و شاهد اتفاق خاصی نبوده‌ایم، احتمالا اونس جهانی نیز همین مسیر متعادل را در پیش خواهد داشت؛ بر این اساس به نظر می‌رسد قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند و ثبات قیمت ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها