گرانفروشی بیشترین گزارش مردمی به سامانه 124 خراسان رضوی در فروردین1401

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از استرداد بیش از یازده میلیارد ریال در جلب رضایت شاکیان در فروردین 1400 در خراسان رضوی خبر داد.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از استرداد بیش از یازده میلیارد ریال در جلب رضایت شاکیان در فروردین 1400 در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۲۸۰
به گرزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،  علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت:  نظر به این که در شرایط اقتصادی حاضر و به منظور ارتقاء سطح رضایت مندی عمومی ، دریافت و رسیدگی به موقع گزارش ها و شکایت های مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می باشد در طی فروردین1401 در مجموع تعداد دو هزارو پنجاه وسسه گزارش ستاد خبری  شامل شکایت کتبی مردمی ،ناظرین افتخاری به صورت حضوری ، تلفنی،پرتال سازمان حمایت ، IR.124و پیامگیر دریافت شده است.
بیاتی قله زو افزود: اهم گزارشات در بخش کالایی به ترتیب شامل نان، مرغ ، میوه وسبزی وآجیل وخشکبار  و در بخش خدمات رستوران وغذا خوری ، هتل وواحد اقامتی ، حمل ونقل برون شهری و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است و در مجموع از کل گزارشات رسیده  تعداد 263 واحد متخلف شناسایی و در مجموع به ارزش بیش از 33  میلیارد ریال پرونده تخلف برای آنان تنظیم و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است و در مجموع  تعداد49  شکایت جلب رضایت شده و بالغ بر مبلغ پنچ میلیارد ریال به  مجاورین  و در بخش وجوه استرداد شده به زائرین توسط بازرسان سازمان صمت خراسان رضوی  نیز 6 میلیارد ریال بوده است .

وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری ها به ترتیب گرانفروشی با 63 درصد ، عدم درج قیمت با 17درصد و کم فروشی  7 درصد ، تقلب 5 درصد و سایر تخلفات 8 درصد را شامل بوده است.

بیاتی قله زو افزود: گزارشات ستاد خبری و شکایات دریافتی در بخش کالایی به ترتیب شامل نان با 43 درصد ، مرغ 13 درصد میوه وسبزی 12 درصد، آجیل وخشکبار 7 درصد و سایر کالاها 25درصد و در بخش خدمات رستوران وغذا خوری 9 درصد ، هتل و واحد اقامتی 11 درصد ،حمل ونقل برون شهری 6 درصد ،ذفاتر خدمات مسافرتی 9 درصد وسایر خدمات 65 درصد بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها