پنجره مستند به طبیعت باشکوه
موسی جابری، کارگردان مستند «تماشای بهار» در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

پنجره مستند به طبیعت باشکوه

گفتگو با تهیه کننده برنامه «در پناه عشق»

آزاد شدن ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از حبس

احسان ارغوانی، تهیه‌کننده برنامه «در پناه عشق» که در ماه رمضان هر شب روی آنتن شبکه دو رفته است، در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه جام‌جم، از آزاد شدن ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در نقاط مختلف کشور توسط این برنامه و تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۲۱۵

ارغوانی در این گفت‌وگو درباره حضور مهمانان این برنامه، توضیح داده است که می‌خوانید.

مهمانان برنامه در پناه عشق برچه اساسی انتخاب و در این برنامه حضور پیدا می‌کنند؟ چقدر سعی کرده‌اید از فضای برنامه‌های افطار و سحر ماه مبارک رمضان فاصله داشته باشید؟

همان‌گونه که از نام برنامه هم مشخص است، فضای آن با دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان متفاوت است. نام در پناه عشق برگرفته از این موضوع است که همه ما در پناه خدا که همان عشق کامل است، هستیم. بر همین اساس تیتراژ برنامه هم یک تیتراژ عاشقانه انتخاب شده و دکور برنامه هم با توجه به این‌که ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است، فضایی کاملا بهاری دارد. مهمانان حاضر در برنامه در پناه عشق از آحاد مردم هستند. ما در این برنامه سلبریتی یا افراد مشهور را هم جزو مردم عادی می‌دانیم، به همین دلیل در برخی برنامه‌ها از افرادی که مشهورتر هستند هم دعوت به عمل آورده‌ایم تا در برنامه حضور داشته باشند.

مهمانان ما افرادی هستند که توانسته‌اند حال مردم را خوب کنند. این فرد می‌تواند یک بازیگر، هنرمند، بازرگان، نجار یا پاکبان باشد. همه مردم را با هم و در کنار هم دیده‌ایم، مثلا از دکتر انوشه برای حضور در برنامه دعوت کردیم، چون او طی این سال‌ها با سخنرانی‌هایش حال مردم را خوب کرده است. همچنین از کشاورز و نجاری دعوت کردیم که با کارهای‌شان باعث حال خوب مردم شده بودند. ۱۵ دقیقه اول برنامه به کارآفرینانی اختصاص دارد که با وجود شرایط بد اقتصادی در این سال‌ها توانسته‌اند اشتغالزایی کنند، چندین نفر را سر کار برده‌اند و باعث آمدن رزق حلال سر سفره‌های مردم شده‌اند.

آیا تصمیمی دارید که برنامه «در پناه عشق» را ادامه بدهید؟

در ابتدا تصمیم بر این بود که برنامه در پناه عشق مختص ماه مبارک رمضان ساخته شود اما با تصمیم جدیدی که توسط شبکه دو گرفته شده است، قرار بر این شد که بعد از ماه مبارک رمضان و در طول هفته، سه یا چهار برنامه روی آنتن داشته باشیم.

شنیده‌ایم این برنامه بازخوردهای مثبت هم داشته و منجر به آزاد شدن زندانیان غیرعمد شده است. در این‌باره برای‌مان بگویید که چه اتفاقی افتاده است؟

باتوجه به اینکه زمان برنامه متفاوت با دیگر برنامه‌های ویژه ماه رمضان بوده، اما بازخورد بسیار خوبی از طرف مخاطبان داشته، قسمت‌های زیادی از این برنامه در فضای مجازی وایرال شده و مورد استقبال قرار گرفته است. به لطف خدا و با کمک مالی حامی برنامه در پناه عشق، این برنامه تاکنون توانسته حدود ۱۳۰ زندانی را از بند آزاد کند و برای ۴۰۰۰ خانواده زندانیان، بسته‌های کمک‌معیشتی تهیه کند.

امیدوارم که بتوانیم تعداد زندانی‌های آزاد شده را تا پایان ماه رمضان به ۲۰۰ زندانی برسانیم تا آنها به آغوش خانواده خود و جامعه بازگردند. زندانیان غیرعمدی که به‌خاطر حدود ۵۰ میلیون تومان بدهی یا دیه در زندان هستند، توسط عوامل برنامه شناسایی می‌شوند و برای آزادی آنها اقدام می‌شود. مثلا در بین زندانیان آزادشده، افرادی بوده‌اند که ۳۰ میلیون تومان یا ۹۰ میلیون تومان بدهی داشته‌اند. این افراد از نقاط مختلف کشور بوده‌اند و این اقدام آزادسازی زندانیان مختص شهر و استان تهران‌نیست.

احمدرضا معراجی - رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها