برخی افراد به دلیل ناآگاهی از تبعات سوء کلاهبرداری از کارت بانکی، شماره حساب خود را به افراد دیگر اجاره می‌دهند که سبب مشکلات عدیده‌ای شده است. این اقدام با احتمال سوءاستفاده دیگران همراه بوده که اثرات ناخوشایندی برای صاحبان این حساب‌ها خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۶۲۹۱۲

یکی از دلایل فریب افراد برای در اختیار گذاشتن کارت بانکی خود، تبلیغات جعلی کلاهبرداران سایبری با عنوان درآمد بالا در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اجاره کارت‌های بانکی بوده و اجاره کارت‌های بانکی یکی از ابزارهای کلاهبرداران و مجرمان سایبری برای انجام فعالیت مجرمانه و پولشویی به‌خصوص از طریق فضای مجازی همچون استفاده در سایت‌های قمار و شرط‌بندی است.

بر اساس ماده ۲۷۴ قانون مالیات دارندگان این‌گونه حساب‌ها چه از طریق وکالت رسمی و چه از طریق واگذاری کارت‌های بانکی به افراد غیر، به عنوان فرار مالیاتی مجرم محسوب می‌شوند.

صاحبان حساب‌های بانکی به هیچ عنوان درگاه بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، چرا که اگر از درگاه بانکی آنها هرگونه جرمی انجام شود باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

افرادی که حساب‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند، در صورت وقوع جرم به عنوان مالک حساب باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند و ضرر و زیان شاکیان را نیز پرداخت کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان - رئیس پلیس فتا البرز / ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها