کد خبر: ۱۳۶۱۵۵۸
انجام چند عملیات اخیر در اراضی اشغالی، حکایت از تبحر جریان مقاومت در هم ریختن نقشه‌ها، محاسبات و ایده‌های کلان و خرد دشمنان صهیونیست دارد. جریان مقاومت نه تنها چند بار در جریان جنگ مستقیم با تل‌آویو قدرت نظامی خود را به رخ آن کشیده است، بلکه اکنون با بسط و گسترش دامنه عملیات شهادت‌طلبانه خود، ضربات عمیق‌تر و سخت‌تری به رژیم اشغالگر قدس زده است.

بسیاری از تحلیلگران صهیونیست از این عملیات‌ها، با عنوان اقدامات سریع (برق‌آسا) یاد می‌کنند؛ یعنی عملیات‌هایی که حدود و ثغور آن به‌راحتی از سوی دشمنان قابل محاسبه نیست و بسیار سریع دشمن را غافلگیر می‌کند. دشمن صهیونیستی در طول سال‌ها و دهه‌های اخیر بار‌ها تلاش کرد به عناوین گوناگون محاسبات استراتژیک و تاکتیکی جریان مقاومت را بر هم زند، اما حزب‌ا... لبنان، حماس، انصارا... و حشدالشعبی و سایر گروه‌های مقاومت جملگی نشان دادند در سایه اتحاد و همدلی با یکدیگر، توان مضاعفی در راستای رصد دقیق نقشه دشمن و مواجهه با آن پیدا کرده‌اند.

آنچه امروز در اراضی اشغالی می‌گذرد، دقیقا حکایت از همین آمادگی فوق‌العاده دارد. این همان موضوعی است که دستگاه‌های امنیتی، فکری و منظومه‌های نظامی دشمنان در آمریکا و رژیم‌اشغالگر قدس قدرت محاسبه آن را ندارند. زمانی که دشمن در مواجهه با یک عملیات فوری قرار گیرد، قدرت واکنش یا مهار را از دست خواهد داد. فراتر از آن، اعلام وضعیت فوق‌العاده امنیتی در اراضی اشغالی، نشان‌دهنده استیصال امنیتی تل‌آویو است. نکته قابل‌تامل این‌که عملیات اخیر در تل‌آویو، درست زمانی رخ داد که شاهد اعلام بالاترین ضریب هشدار امنیتی در اراضی اشغالی بودیم. توطئه‌های آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در منطقه، تمامی ندارد. امروز شاهدیم گروه‌های تروریستی که توسط ایالات متحده آمریکا به وجود آمده‌اند، با حمایت‌های لابی صهیونیستی - عربی منطقه را به میدان جنگ علیه مقاومت تبدیل کرده‌اند. حتی برخی کشور‌های عربی به آرمان آزادی قدس پشت کرده و دست در دست صهیونیست‌ها گذاشته‌اند.
 
فادی بودیه سردبیر نشریه مرایا بیروت / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها