معرفی ایکس بادی و تمرینات فانکشنال در باشگاه ریستارت کلاب سعادت آباد تهران

روش تمرینی EMS که در بین عموم با عنوان ورزش ایکس بادی شناخته می شود یکی از متدهایی است که در آن عضلات به صورت الکتریکی تحریک می شوند تا عضلات با قدرت بیشتر منقبض شوند.
کد خبر: ۱۳۶۱۰۵۹

روش تمرینی EMS چیست؟

معرفی ایکس بادی و تمرینات فانکشنال در باشگاه ریستارت کلاب سعادت آباد تهران
 

روش تمرینی EMS که در بین عموم با عنوان ورزش ایکس بادی شناخته می شود یکی از متدهایی است که در آن عضلات به صورت الکتریکی تحریک می شوند تا عضلات با قدرت بیشتر منقبض شوند.

این تحریک در باشگاه های ورزشی توسط لباس های مخصوصی انجام می شود که مجهز به الکترودهای ویژه هستند و بر روی  عضلات قرار می گیرند. برند های مختلفی  این روش تمرینی را به صنعت تبدیل کرده و سعی بر بالا بردن شاخص سلامت در دنیا هستند. برند XBODY بهترین برند روش تمرینی EMS است و ما نیز در مجموعه از این برند استفاده میکنیم.

تمرینات EMS تمام گروه های عضلانی اصلی را تحریک می کند و همچنین به گسترش فراخوانی عصبی و عضلانی مربوط به ماهیچه ها کمک می کند.

با ارسال مستقیم تکانه های الکتریکی(پالس)  به این اعصاب حرکتی ، حتی عضلات ضعیف متصل شده نیز تحریک و فعال می شوند.

از آنجایی که فیبرهای عضلانی به ترتیب غیر منظم با تمرینات EMS فعال و تحریک می شوند ، از همان ابتدا سطح شدیدتری از تمرینات EMS را لحاظ میکنیم تا فیبر عضلانی بیشتر و با سرعت بالاتر تحت الشعاع قرار گیرد.

اما در طول تمرینات قدرتی سنتی مغز انسان تکانه هایی را ارسال می کند تا عضلات خاصی تحریک و منقبض شوند.

با این تفاسیر همه ماهیچه ها ارتباط خوبی با مغز ندارند و این ماهیچه ها به راحتی فعال نمی شوند و در نتیجه به خوبی هم رشد نمی کنند.

در طول تمرینات EMS بافت عضلانی فعال تر ، به دریافت انرژی بیشتر نیاز دارد که در نتیجه کالری بیشتری می سوزاند.

در ورزش EMS تمام عضلات را می توان به طور همزمان تمرین داد و همینطور متابولیسم بدن را افزایش داد.

سفت شدن و فرم دهی و افزایش مصرف کالری بدن از دیگر مزیتهای این روش تمرینی است.

با ثبت نام در باشگاه ایکس بادی سعادت آباد از دستگاه های  پیشرفته Xbody بهره برده می شود تا علاقه مندان بتوانند در کمترین زمان ممکن و زیر نظر مربیان مجرب بصورت حرفه ای اندام خود را به شکل مناسب و مدنظر خود شکل دهند.


EMS و درد درمانی :


یافته های حاصل از درد درمانی بر مبنای EMS نشان می دهد که ورزشکاران آسیب دیده می توانند از تمرینات EMS برای بازسازی و تقویت عضلات استفاده کنند.

در ورزشهای حرفه ای مانند والیبال ، فوتبال نیز امروزه از دستگاه های برند Xbody استفاده می شود تا ورزشکاران به نتیجه مطلوب برسند.

به طورمثال در نظر بگیرید یک فوتبالیست ماهها به دلیل مصدومیت از تمرینات دور مانده و در دوره نقاحت مقدار زیادی از بافت عضلانی را از دست می دهد یا به عبارت دیگر دچار تحلیل عضلانی می شود.

پس از پشت سر گذاشتن این دوره نیاز است که هر چه سریعتر بافت عضلانی خود را بدست آورد، در نتیجه ورزش با روش تمرینی EMS این امکان را می دهد تا در کمترین زمان ممکن عضله مورد نظر را تقویت کند.

مطالعات انجام شده توسط چندین دانشگاه ورزشی اثربخش بودن این ورزش را در آسیب دیدگی ها و تقویت شدیدتر عضلات را تایید می کند.
 

معرفی ایکس بادی و تمرینات فانکشنال در باشگاه ریستارت کلاب سعادت آباد تهران


زمان در ورزش با Xbody


اگر تمرینات تقویت عضلانی معمولی انجام می دهید ، زمان زیادی طول می کشد تا به نتایج مورد نظر برسید و شما باید در هفته ، زمان زیادی را به تمرینات ورزشی اختصاص دهید.

با استفاده از دستگاه های جدید Xbody می توانید یک جلسه تمرینی فشرده مانند ورزشکاران حرفه ای تمرین کنید ، حتی اگر در سطح امادگی جسمانی مبتدی هستید.

تمرین با Xbody می تواند منجر به تغییرات سریع وموثر شود.

در این روش هیچ نیازی به تجهیزات بزرگ بدنسازی ، وزنه های سنگین و صرف زمان زیاد ندارید.

تنها با 2 روز تمرین در هر هفته به مدت 20دقیقه می توان به اندام ایده آل خود نزدیک شد زیرا Xbody روی تمام عضلات بدن به طور مستقیم تاثیر گذار است.

عضلات شکم ، پشت ، پاها ، باسن و بازوها از جمله عضلاتی هستند با هم کار می کنند و شما می توانید با یک جلسه تمرین با دستگاه Xbody بیش از 80 درصد بدن خود را تمرین دهید و در نتیجه بدنی بدون چربی و زیبا داشته باشید.


چربی سوزی با دستگاه Xbody:


در طول تمرینات Xbody بخش زیادی از عضلات تحت تاثیر الکترودها قرار می گیرند و به طور همزمان با هر چرخه انقباض ، فعال می شوند.

این انقباضات عضلانی قوی تر از آن چیزی است که در یک تمرین ارادی وجود دارد.

تمرین با مربیان ما در مجموعه Xbody  سعادت آباد به همراه ارائه رژیم غذایی و برنامه غذایی منظم کمک بزرگی برای عضله سازی و چربی سوزی به ورزشکاران و علاقه مندان می کند تا به نتیجه آرمانی خود برسند.

مربیان مجرب به شما در طول تمرینات با Xbody کمک میکنند تا از حجم چربی خود بکاهید و توده عضلانی خود را تقویت کنید و پس از 2 یا 3 ماه تمرین 2جلسه ای در هفته و هرکدام به مدت 20 دقیقه شما شاهد تغییرات چشم گیری خواهید بود.


تمرینات فانکشنال (functional training):


یکی از روشهای رسیدن به تناسب اندام استفاده از تمرینات فانکشنال یا عملکردی است.

تمرینات فانکشنال صرفا به معنی آموزش بدن برای بهتر انجام دادن انواع حرکاتی است که در طول زندگی روزمره با آنها روبه رو هستیم مثل بالا رفتن از پله ها و بلند کردن اجسام سنگین و ...

بیشتر تمرکز در تمرینات فانکشنال بر روی افزایش قدرت پویایی ، انعطاف پذیری و چابکی جهت انجام کارهای روزمره است و زندگی را کمی آسان می کند.

برنامه های تمرینی فانکشنال جهت حفظ قدرت و پایداری نوشته و اجرا می شود.

در طول این حرکات تمرکز بیشتر روی عضلات و مفاصلی است که بیشتر با آنها درگیر هستیم و هدف افزایش قدرت بدنی و استقامت بدن است.

تمرینات فانکشنال به همراه تمرکز روی تنفس و انجام یک سری تمرینات در بالاترین حد خود و قرار دادن اندام ها در وضعیتهای با ثبات کمتر ، موجب هماهنگی و درگیر شدن گروه های عضلانی بیشتر می شود.

در تمرین فانکشنال تمرکز بیشتر روی تمریناتی است که بیش از یک مفصل را درگیر می کند و این امر به نوبه خود توانایی بدن را برای حرکت در جهات مختلف افزایش می دهد.

این تمرینات اگر به طور صحیح و زیر نظر مربی انجام شوند باعث کاهش صدمات و آسیب دیدگی ها می شود.

باشگاه فانکشنال سعادت آباد این افتخار را دارد تا با فراهم آوردن تجهیزات نوین در زمینه ورزشی و با استفاده از تجربیات متخصصین رشته فانکشنال در کنار شما علاقه مندان باشد تا عملکرد عضلات خود را افزایش دهید و به تناسب اندام برسید.

تمرینات فانکشنال بر اساس چهار اصل مهم یعنی استقامت قلبی عروقی ، قدرت عضلانی ، استقامت عضلانی  و انعطاف پذیری پایه گذاری می شوند.

دستگاه های مختلف در ورزش بدنسازی جهت رشد عضلات طراحی شده اند در صورتی که در تمرینات فانکشنال ، هدف الگوهای  حرکتی و تصحیح آنهاست.

در این ورزش سعی می شود تا بیشتر حرکات با وزنه های آزاد و با وزن بدن انجام شود تا بین قدرت بدنی و وزن بدن هماهنگی ایجاد شود.
 

معرفی ایکس بادی و تمرینات فانکشنال در باشگاه ریستارت کلاب سعادت آباد تهران
وسایل کاربردی در تمرینات فانکشنال :


دمبل
 
توپ های طبی
 
کتل بل
 
بند TRX
 
باند یا کش های مقاومتی
 
فوم رولر
 
نیمکت


مزایای مهم تمرینات فانکشنال :


جلوگیری از آسیب دیدگی
 
افزایش قدرت جهت انجام کارهای روزانه
 
بهبود و افزایش عملکرد ورزشی
 
کمک به بهتر شدن فرم بدن و تناسب اندام
 
تعادل عضلانی و ثبات مفاصل


درباره باشگاه ایکس بادی و فانکشنال ریستارت کلاب


باشگاه ایکس بادی ریستارت کلاب با بیش از 5 سال سابقه، یکی از مدرن ترین باشگاه های ems یا xbody کشور بوده که با کادر و مربیان مجرب با رزومه درخشان به ورزشکاران کشور خدمات ارائه می کند. تمام تلاش مربیان و کادر باشگاه این است که به صورت کامل و حرفه ای با شما همکاری کرده تا به نتایج دلخواهتان دست یابید.

آدرس سایت : 

https://restartclub.ir

تلفن تماس و ثبت نام :

09372495824
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها