مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری خبر داد

برنامه های جذاب،پرمحتوی و معنوی در ماه مبارک رمضان از شبکه جهان بین

اعضاء شورای شهر پاسخگو باشند

شهرکرد، شهری بدون شهردار

با روی کار آمدن شورای شهر ششم در یک فرآیند طولانی و پیچیده شهرداری غیر بومی انتخاب که پس از حدود 3 ماه حضور در شهرداری عزل شد.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۵۴

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری می باشد و داری حدود یکصد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد.

شعار تحول گرائی و تغییر بدون پشتوانه علمی و تجربی

با شروع کار دوره فعلی شورای شهر شهرکرد، برخی اعضا شورا مدعی تحول و تغییر اساسی در وضعیت شهرداری و رفع مشکلات شهر شهرکرد بودند. معمولا برخی اعضاء که سبقه ی عضویت در شورا را نداشتند یا اینکه قوانین و وظایف شورای شهر را دقیق مطالعه نکرده بودند بیشتر از بقیه شعار تغییر و تحول می دادند. این افراد از انتخاب یک شهردار کاربلد، متخصص و تحول گرا خبر دادند و بعد از مدتی به یکباره محمدتقی جاپلقی را به عنوان شهردار شهرکرد انتخاب و معرفی کردند.

اختلاف شدید میان اعضاء شورای شهرکرد

از همان ابتدای فعالیت محمد تقی جاپلقی شهردار معزول شهرکرد، اختلاف ها در شورای شهر و مخصوصا در مجموعه شهرداری شهرکرد نمایان شد به طوری که بسیاری از کارمندان شهرداری به عملکرد و رفتار شهردار وقت گله مند شدند. در زمانی که جاپلقی شهردار شهرکرد بود بیشتر به حواشی پرداخته شد و عملا هیچ کاری برای شهر انجام نشد و اندک فعالیتی که صورت گرفت مربوط به دوران شهردار قبلی بود که ثمره پیگیری شهردار قبلی در زمان جاپلقی نتیجه داد.

شهرکرد شهری بدون شهردار و بلاتکلیف

بعد از مدتی هم اختلاف ها به قدری فاحش و آشکار شد که برخی از اعضاء شورای شهر چاره ایی جز برکناری جاپلقی نداشتند. اکنون جاپلقی مدتی است رفت و وضعیت شهرداری باز هم به زمان انتخاب شهردار جدید برگشته و یک بلاتکلیفی در شهرداری و شورای شهر باقی مانده و یک نمره منفی در کارنامه شورا در مسئله انتخاب شهردار، آن هم به دلیل یک انتخاب کاملا اشتباه ثبت شده است.

انتخاب سرپرست برای شهرداری و شانه خالی کردن شورای شهر در انتخاب یک شهردار قوی و توانمند

بعد از عزل و برکناری جاپلقی با رای اکثریت شورای شهر عبدالصادق نجفی بعنوان سرپرست شهرداری شهرکرد منصوب و مشغول به کار شد ولی این پایان ماجرا نیست و شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری باید با مدیریت شهردار خدمات شهری به مردم ارائه کند.

فضای حاکم بر مجموعه شهرداری شهرکرد فضائی مسموم و فرصت طلب

این در حالیست که چینش و فضای حاکم بر شهرداری بسیار پیچیده و مسموم است و عده ای فرصت طلب در شهرداری شهرکرد و خارج از شهرداری اجازه حضور به افراد با تجربه و متعهد را نداده و این دسته از افراد فقط به فکر منافع و انحصار خود در مدیریت شهری می باشند.

از این رو حق مردم است که بدانند جاپلقی از طریق چه کسانی به شورای شهر معرفی شد. چه اشخاصی در آوردن این شخص نقش داشتند؟ از آمدن جاپلقی چه کسانی نفع می کردند؟ حال که جاپلقی برکنار شد، چه کسی باید پاسخگوی این انتخاب نادرست  باشد؟ کدام عضو شورای شهر نقش مهم و پررنگ تری در آمدن جاپلقی داشت و حالا چرا از ضربه ایی که به شهر وارد شده است نمی خواهد پاسخگو بوده و عذرخواهی کند؟

با احترام به بعضی از اعضاء با تجربه شورای شهر، وقتی افراد کاربلد و متخصص از برخی فیلترها به ناحق حذف می شوند و افراد کم تجربه و بدون سابقه وارد مجموعه شده اند، شاید کارنامه ایی این چنینی خارج از تصور نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها