مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری خبر داد

برنامه های جذاب،پرمحتوی و معنوی در ماه مبارک رمضان از شبکه جهان بین

شبکه جهان بین با تولید و پخش ویژه برنامه های متنوع، همراه سفره های آسمانی و خوان گسترده الهی در ماه صیام است.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۶۶

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای استان از تولید و پخش ویژه برنامه های متنوع ماه رمضان 1401 خبر داد و گفت: معاونت سیمای جهان بین با ویژه برنامه های «ماه عاشقی»، «تا آسمان» و «شمیم بهشت» در لحظات معنوی افطار و سحر همراه روزه داران هم استانی است.

«ماه عاشقی» ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان است

افشارنیا افزود: «ماه عاشقی» ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان است که به تهیه کنندگی و کارگردانی بیژن علی بابایی، اجرای ابوالفضل هادی پور، گزارشگری دیدار محمودی و مجید عالی پور تقدیم بینندگان می شود.

گزارش از خیرین استان،آداب و رسوم ماه رمضان در روستاها،ارتباط زنده تلفنی با مشاغلی که هنگام لحظه های ناب افطار خدمت رسانی می کنند از موضوعات مهم برنامه ها می باشد

افشار نیا با بیان اینکه،صحبت های کارشناسی پیرامون فضیلت ها؛ اعمال واجب و مستحبی ماه مبارک، رمضان در دفاع مقدس، نیایش، گزارش از خیرین استان،آداب و رسوم ماه رمضان در روستاها، ارتباط زنده تلفنی با مشاغلی که هنگام لحظه های ناب افطار خدمت رسانی می کنند، نیایش به زبان بختیاری؛ ترکی و فارسی، صحبت های کارشناس تغذیه، موسیقی تصویر و مسابقه پیامکی از جمله بخش های مختلف این برنامه تلویزیونی است که در لحظات عرفانی اذان مغرب پخش می شود.

ویژه برنامه«تا آسمان» مخصوص سحر ماه رمضان

وی به ویژه برنامه سحرهای ماه ضیافت الله اشاره کرد و گفت: «تا آسمان» به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدامین رضوی با اجرای جمال الدین خدابخشی در سحرهای ماه صیام روی آنتن می رود.

دعای روز، پای صحبت های خیرین و مؤسسات خیریه، همراه با حافظان قرآنی، مسابقه نهج البلاغه، احکام ماه مبارک رمضان، صحبت های کارشناسی و میان برنامه های مناسبتی از بخش های این برنامه است.

مدیرکل گفت: در ماه بندگی و عبودیت خالصانه خدا، رمضان مبارک، سیمای جهان بین هر روز یک جزء قرآن کریم را با صدای زیبا و دلنشین قاریان استانی در برنامه «شمیم بهشت» پخش می کند و به صورت زنده و مستقیم از مصلای حضرت امام خمینی(ره) شهرکرد و با حضور هم استانی ها و مؤمنان روزه دار، تقدیم بینندگان می شود که

به تهیه کنندگی و کارگردانی داریوش نیکبخت هر روز ساعت 17:30 تا 18:30 روی آنتن می رود.

افشارنیا با اشاره به برنامه های معاونت صدا در ماه مبارک رمضان گفت: رادیو جهان بین هم با برنامه های «گل بُنگ»، «سفره آسمانی» و «سابقون» به استقبال ماه میهمانی خدا می رود.

وی افزود: در سحرهای ملکوتی ماه رمضان، برنامه «گل بُنگ» تقدیم شنوندگان می شود.

موضوعات معارفی مرتبط با رمضان، گپ و گفت کارشناسی، ادعیه، پارسایان و ارائه بخشی از زندگی بزرگان دینی، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، گزارش های مردمی و بسته های صوتی از بخش های این برنامه رادیویی است که به تهیه کنندگی سیده مریم رضوی و فاطمه دهقانی، گویندگی حامد ایرج پور و گزارشگری مصطفی راد پخش خواهد شد.

افشارنیا به ویژه برنامه افطارهای ماه رمضان رادیو جهان بین اشاره کرد و افزود: این برنامه «سفره آسمانی» نام داردکه به تهیه کنندگی مهشید موسویان و لیلا بابایی، گویندگی مرضیه رفیعی و فرزین مظفری، گزارشگری مجید عالی پور و علیرضا فیاض روی آنتن می رود.

به موضوعات اجتماعی متناسب با ماه رمضان، گزارش از سفره‌های ساده و خیرین، اشعار محلی مذهبی توجه بسیاری شده

موضوعات اجتماعی متناسب با ماه رمضان، گزارش از سفره‌های ساده و خیرین، اشعار محلی مذهبی، معرفی رمان های مذهبی و عرفانی در قالب نمایش و حکایت های عرفانی در قالب روز با هنرمندی الهه علیزاده و مهدی طاهری، گزارش گزارشگران آزاد از شهرها و روستاهای استان ویژه ماه مبارک رمضان، اعلام اوقات شرعی شهرستان ها، ترانه و موسیقی‌، گفت و گو با مشاغلی که در لحظه های افطار مشغول به کار هستند، گزارش موضوعی و گفتار متن پیرامون تقویت اراده از بخش های مختلف این برنامه رادیویی است که از ساعت 18 تا 20:30 تقدیم شنوندگان می شود.

مدیرکل مرکز چهار محال به جزءخوانی قرآن کریم در رادیو جهان بین با عنوان «سابقون» نام برد و گفت: این برنامه هر روز از مصلای حضرت امام خمینی(ره) شهرکرد به صورت زنده و مستقیم از ساعت 17:30 تا 18:30 تقدیم شسنوندگان می شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان از گزارش های معاونت خبر در ماه بندگی خدا خبر داد و گفت: تهیه گزارش از آغاز ماه مبارک رمضان و حال و هوای مردم استان برای استقبال از ماه میهمانی خدا و آداب و رسوم هم استانی ها در این روزها، تهیه گزارش غبار روبی مساجد، پوشش و پخش برنامه های سراسر استان در ماه مبارک از جمله اطعام ایتام، توزیع بسته های معیشتی، افطاری های ساده، نظارت بر بازار و توزیع اقلام اساسی، تهیه گزارش با موضوع شب های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمؤمنین(ع)، پوشش نماز عید فطر و ارسال محتوای تولیدی برای تهران و پخش در بخش های محلی رادیویی و تلویزیونی، بارگذاری اخبار مکتوب در سایت خبرگزاری صدا و سیما و انتشار در شبکه های اجتماعی، کانال و پیام رسان ها، از اقدامات وسیع این معاونت در ماه میهمانی خداست.

 

افشارنیا در پایان به تولیدات معاونت فضای مجازی ویژه این ماه عزیز اشاره کرد و افزود: این واحد با تولید و تهیه 5 ویدئوکست، 15 پوستر، 6 کلیپ ، 8 پادکست، 4 فیلم کوتاه و 8 موشن گرافیک جمعاً به مدت 55 دقیقه، بارگذاری محتواهای مجازی و اطلاع رسانی در کانال باشگاه مخاطبان جهان بین(تلگرام، سروش و سایت مرکز به تعداد 580 پست) و انتشار  ۱۵ قطعه فیلم کوتاه در آپارات به مدت 35 دقیقه، ماه میهمانی خدا را ارج می نهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها