صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت از پخش برنامه هایی با محوریت سلامت در ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۰۴۰۱

به گزارش جام‌جم، صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت درباره پخش برنامه‌های این شبکه در ماه رمضان گفت: امسال رادیو سلامت همچون سالهای گذشته با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تولید و پخش برنامه های ویژه ای را با محوریت سلامت در کلیه ابعاد آن در دستور کار خود قرار داده است. به عنوان یک شبکه تخصصی امسال با ۳ ویژه برنامه همراه روزها و شبهای پرفیض ماه مبارک مردم خواهیم بود.

وی ادامه داد: برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان با عنوان "بارانی ترین ماه" با محوریت انسان سالم و متعادل تقدیم شنوندگان رادیو سلامت خواهد شد. از مهمترین بخشهای این برنامه می توان به ۳۰شب ۳۰مسجد اشاره کرد که به معرفی این پایگاههای مهم اجتماعی از ابعاد مختلف از جمله تاریخچه، فعالیتها، معماری و سایر اطلاعات خواهد پرداخت و تا پایان ماه مبارک ۳۰ مسجد مهم به مخاطبان معرفی خواهدشد. از آنجا که ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است در احسان و نیکوکاری در بخشی از ویژه برنامه "بارانی ترین ماه" به معرفی خیرین حوزه سلامت، خدمات آنها و چگونگی پیوستن به آنها خواهیم پرداخت.
اعتمادسعید با اشاره به برنامه افطار عنوان کرد:در لحظات ناب و آسمانی افطار ماه مبارک رمضان، مخاطبان رادیو سلامت شنونده ویژه برنامه"ماه ماه"خواهند بود. این برنامه با نگاهی متفاوت و با محوریت ارتقای هوش معنوی طراحی شده و بخشهای متنوع و شنیدنی بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است. امروزه اثبات شده هوش معنوی یکی از عناصر مهم تشکیل دهنده هوش خاص و ویژه انسان است. هوش معنوی زمینه تمام چیزهایی است که ما به آنها اعتقاد و باور داریم و سوالهای جدی در مورد خلقت، مبدا، معاد و هدف زندگی از نمودهای هوش معنوی است. لذا در برنامه "ماه ماه" با نگاهی کارشناسانه به روشهای ارتقای این هوش خواهیم پرداخت.
مدیر رادیو سلامت به دیگر برنامه ها اشاره کرد و گفت:۳۰ شب ۳۰بیمارستان مجموعه گزارشهایی است که از بیمارستانها و کادر درمان در افطار های ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان خواهد شد. هشتگ نه، تکنیک های پیشگیری و مقابله با وسوسه ها و افکار ناصحیح را آموزش می دهد و در بخشی دیگر از "ماه ماه"، با بهبود یافتگان از گونه های شدید بیماری کووید گفتگو خواهیم کرد تا تجربیات و نگاه تازه خود به نعمت سلامت و زندگی دوباره را با ما و مخاطبان مان به اشتراک بگذارند.در افطارهای ماه مبارک امسال از تلاوتهای قاریان پزشک، دانشجویان پزشکی و کادر درمان بهره خواهیم برد و برای اولین بار در کنار آموزش احکام برای همه مخاطبان،آموزش ویژه برای عزیزان ناشنوا در صفحه مجازی برنامه خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: "بوی بهشت" هم ویژه برنامه دیگری است که در جدول پخش برنامه های رادیو سلامت قرار دارد که شامل ادعیه ماه مبارک رمضان به ویژه دعای ابو حمزه ثمالی است که با نگاه سلامت محور بررسی می شود. روزه در ماه رمضان تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست. به واقع این ماه فرصتی است برای پرهیز و سم زدایی توامان جسم، روان و جامعه. بنابراین حتی کسانی که به دلایل مختلف پزشکی قادر به روزه داری نیستند هم فرصتی ویژه برای بازپروری و احیا سلامت روان و ارتقای سلامت معنوی و اجتماعی خواهند داشت. لذا شایسته است که با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و پزشکی متخصصان در امر روزه داری از پرداختن به سلامت روان،سلامت معنوی و سلامت اجتماعی غافل نشویم.
اعتمادسعید در پایان تصریح کرد:ماه رمضان فرصتی است برای همدلی، احسان، نیکوکاری و مرور عملکردمان در یکسالی که گذشت و آماده سازی جسم و روان برای یکسالی که پیش رو داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها