سرپرست اداره کل دامپزشکی تهران:

۲ کانتینر تخم مرغ وارداتی معدوم شد

سرپرست اداره کل دامپزشکی تهران گفت: پس از بررسی و رصدهای صورت گرفته از تخم مرغ‌ های وارداتی، ۲ کانتینر معدوم سازی شد.
کد خبر: ۱۳۵۷۹۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، محمد حبیبی گفت: امسال حدود ۶۰ هزار بازدید از مراکز توزیع و فرآورده‌های خام وارداتی داشتیم که نتیجه آن ضبط ۳۸۰ هزار کیلو فرآورده خام دامی و معدوم سازی ۲۷۰ هزار کیلو محصولات پروتئینی را به همراه داشت.

بنابر اعلام پشتیبانی امور دام، از ابتدای مهر تا دی، ۶ هزار تن تخم مرغ به منظور تنظیم بازار وارد شده که این امر قیمت هر شانه تخم مرغ را از بالای ۶۰ هزار تومان به نرخ مصوب ۴۳ هزار تومان رساند‌.

به گفته وی، اخیرا مباحثی مبنی بر واردات مرغ‌های مبتلا به سالمونلا ( بیماری مشترک انسان و دامی) مطرح شد که پس از بررسی و رصد حدود هفت کانتینر مرغ با این مشکل مواجه بود که این مرغ‌ها عودت داده شد.

با توجه به مشکلات کمبود و گرانی مرغ و تخم مرغ در ماه‌های اخیر، مسئولان وزارت جهاد تصمیماتی مبنی بر واردات مرغ و تخم مرغ اتخاذ کردند که برخی محموله‌های وارداتی پس از بررسی و رصد، عودت یا معدوم سازی شد.

حبیبی می گوید: بنابر آمار ۶۲ کانتینر تخم مرغ وارد شده که از این میزان دو کانتینر معدوم، شش کانتینر عودت داده شده و دو کانتینر نیز در حال معدوم سازی است.

بسیاری از مسئولان اتحادیه و تشکل‌ها اذعان می‌کنند که کیفیت مرغ و تخم مرغ وارداتی با تولید داخل قابل قیاس نیست که نبود تقاضا در بازار داخل یکی از دلایل فساد آن به دلیل گذشت تاریخ مصرف محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها