بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین پمپ قلب و ریه شرق کشور در بیمارستان رضوی

پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه پمپ قلب و ریه شرق کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی به بهره‌برداری رسید.
پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه پمپ قلب و ریه شرق کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۵۷۶۷۶
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، رئیس بخش جراحی قلب باز بیمارستان رضوی گفت: این دستگاه پمپ قلب وریه به عنوان یکی از دستگاه‌های کلیدی انجام عمل قلب باز، با هدف به‌روزرسانی و ارتقای تجهیزات این بیمارستان با فناوری‌های روز دنیا و افزایش آرامش خاطر بیماران با توجه به تعداد بالای اعمال جراحی قلب باز بیمارستان رضوی خریداری شده است.  
دکتر کامبیز علیزاده افزود: برای انجام برخی از اعمال جراحی قلب باز نیاز است که قلب و ریه بیمار در حین انجام عمل از کار بیفتد. در چنین عمل‌هایی از دستگاه پمپ قلب باز برای انجام وظایف قلب و ریه استفاده شده که به آن دستگاه «قلب و ریه مصنوعی» نیز گفته می‌شود. 
 
وی افزود: نخستین عمل قلب باز با این دستگاه پیشرفته دهم اسفند ۱۴۰۰ با موفقیت در بیمارستان رضوی انجام شد. 
 
همچنین مدیرگروه بیهوشی بیمارستان رضوی در خصوص اهمیت خریداری این دستگاه پمپ قلبی ریوی پیشرفته بیان کرد: انجام عمل جراحی قلب باز با استفاده از این دستگاه مجهز به فناوری روز دنیا، عوارض کمتر و امنیت بیشتری را برای بیماران به دنبال دارد. 
 
دکتر قاسم سلطانی افزود: متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های پمپ قلبی ریوی در ایران با متعلقات آن‌ها از جمله سیستم مانیتورینگ به دلیل هزینه بالا خریداری نشده است، اما دستگاه پمپ قلبی ریوی جدید بیمارستان رضوی مجهز به این سیستم مانیتورینگ بوده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را به صورت آنلاین در حین انجام عمل قلب باز و توقف فعالیت طبیعی قلب و ریه بیمار در اختیار پرفیوژنیست‌ها قرار می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها