حساسیت در هفته بیست و یکم لیگ بیشتر می شود ؛

صدرِ داغ

وقتی اختلاف امتیاز تیم های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران روی عدد سه قرار گرفته باشد این یعنی اینکه می توان بیشتر از هفته های دیگر کلی احتمال در نظر گرفت و کلی اتفاقات مختلف را پیش بینی کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۵۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، مثلا اکنون که استقلال و پرسپولیس به ترتیب با 48 و 45 امتیاز رده های اول و دوم جدول را در اختیار دارند می توان این را پیش بینی کرد که اگر استقلال ببازد و پرسپولیس ببرد امتیازات برابر می شود اما با توجه به تفاضل گل باز هم این استقلال است که در صدر می ماند. اما به هر حال با توجه به هم امتیاز شدن دو تیم حساسیت و هیجان بیشتری به وجود می آید. از سویی هفته بیست و یکم لیگ برتر به غیر از دیدارهای استقلال با گل گهر و پرسپولیس با صنعت نفت آبادان شش مسابقه دیگر دارد و کلی احتمالات دیگر از سر تا ته جدول می توان در نظر گرفت.

 

پدیده مشهد تراکتور تبریز

قعرنشین هشت امتیازی یعنی پدیده بحران زده واقعا چه حرفی می تواند مقابل تراکتوری داشته باشد که یک سرمربی جدید به نام سائلام دارد؟ اوضاع پدیده آنقدر بحرانی است. حتی با وجود اینکه تراکتور خودش یکی از تیم های پایین نشین لیگ محسوب می شود و وضعیت جالبی هم ندارد باز هم نمی توان شانس چندانی برای نماینده نگون بخت مشهد قائل شد.

نکته ویژه یک: قعرنشین لیگ نان ندارد بخورد و بدجوری به قعر چسبیده آنوقت مسئولان این تیم درگیر این هستند بالاخره نام تیم پدیده باشد یا شهرخودرو؟ تلاش برای ثبت کردن نام جدید تیم ادامه دارد. نکته بعدی که کاملا نسبت به مورد اول بی ربط است به دیپورت شدن دو بازیکن سودانی تیم برمی گردد که در تست های پزشکی مردود شدند.

نکته ویژه دو: تراکتور به دنبال نخستین برد زمستانی است.

 

مس رفسنجان نفت مسجدسلیمان

دو تیم به ترتیب در رده های چهارم و پانزدهم لیگ به سر می برند. مس از تیم های مدعی و شایسته این فصل بود و قطعا پدیده فصل جاری هم به شمار می رود اما در مقابل نفت مسجدسلیمان با فانوس در پله یکی مانده به آخری ایستاده است. مسی ها با توجه به شکست سه بر یک هفته گذشته مقابل پرسپولیس انگیزه های فراوانی برای برتری مقابل تیم نفت مسجدسلیمان دارند.

نکته ویژه: مجتبی لطفی مدافع نفت مسجدسلیمان با عقد قراردادی راهی تیم استقلال خوزستان شد تا باشگاه جنوبی بابت داشتن بازیکن باز هم خلوت تر شود.

 

پیکان تهران نساجی مازندران

این یکی نبرد تیم های ششم و دهم جدول رده بندی است. تیم نساجی هفته گذشته یک مساوی بدون گل از صدرنشین گرفت و حالا باید مقابل تیم خوب پیکان قرار بگیرد. البته نساجی مهرداد عبدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. پیکان هم کلی مصدوم دارد که مشخص نیست به این دیدار می رسند یا خیر.

نکته ویژه: همه دیدارهای خانگی باقی مانده نساجی تا پایان فصل در استادیوم امام رضای مشهد برگزار می شود و بازگشت این تیم به استادیوم شهدای ساری منتفی شد.

 

آلومینیوم اراک -  هوادار تهران

حتی جدال تیم های نهم و یازدهم هم می تواند جذاب باشد. اراکی ها 26 امتیاز دارند و هوادار هم 22 امتیاز بنابراین حتی برد هوادار هم جای آنها را تغییر نمی دهد.

نکته ویژه: هوادار تهران هم اکنون تنها تیمی در لیگ برتر است که زمین اختصاصی ندارد. آنها در این هفته مهمان هستند اما آخرین اخبار حاکی از آن است که حتی مسئولان این تیم هم نمی دانند برای میزبانی در هفته بیست و دوم باید کدام زمین را انتخاب کنند.

 

فولاد خوزستان ذوب آهن اصفهان

تیم جواد نکونام که هم اکنون در رده هفتم است باید در این هفته مقابل تیم رده دوازدهمی ذوب آهن قرار بگیرد. ذوب آهن واقعا شرایط مناسبی ندارد. این تیم از پنج بازی اخیر خود سه بازی را باخته، یکی را مساوی کرده و فقط یک بار به برتری رسیده که به دیدار اخیر این تیم مقابل پدیده مشهد برمی گردد.

نکته ویژه: فولاد در چهار بازی اخیر خود یکی به درمیان برده و مساوی کرده و اگر همین روال را ادامه بدهد باید ذوب آهن را اینبار ببرد.

 

استقلال تهران- گل گهر سیرجان

و اما مسابقه مهم صدرنشین با تیمی که هفته گذشته دو بر یک صنعت نفت آبادان را برده است. در حالی که هنوز جنجال های مربوط به سربازهای استقلال ادامه دارد استقلال اختلاف سه امتیازی با تیم دوم جدول پیدا کرده و این یعنی خطر. اکنون فرهاد مجیدی باید بهتر از هر کسی بداند پیروزی مقابل گل گهر سیرجان چقدر حیاتی و مهم است. اگر آبی ها این هفته هم «وا» بدهند پرسپولیس برایشان خطرناک تر هم می شود. گل گهرسیرجان اکنون تیم رده پنجمی جدول است و از تیم های سرسخت این فصل به شمار می رود که مدام چشم به رده های بالاتر دارد. استقلال اگر این هفته را به سلامت پشت سر بگذارد یک نفس راحت می کشد.

نکته ویژه یک: وریا غفوری بعد از اخراج موقت از تمرینات دوباره برگشته و با خنده و نشاط تمرین می کند. البته خبر می رسد که فرهاد قصد بازی دادن به او را ندارد.

نکته ویژه دو: تقابل استقلال و گل گهر در واقع ششمین تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی در مقام مربی محسوب می شود.

 

سپاهان – فجرسپاسی

سپاهان رده سومی و فجرسپاسی رده چهاردهمی هر دو یک ویژگی مشترک دارد و آن هم این است که حداقل در سه هفته اخیر خوب نتیجه نگرفته اند. از فجرسپاسی که یکی از پایین نشین هاست چندان عجیب نیست که از سه بازی اخیر خود دو بار مساوی کرده و یک بار هم باخته باشد اما سپاهان که قرار بود مدعی قهرمانی باشد چرا باید سه بازی اخیر خود را مساوی کند؟ به هر حال سپاهان در این دیدار مقابل یکی از پایین نشین ها به دنبال حفظ جایگاه خود در صدر جدول است. این تیم با ادامه روند فعلی کم کم تا رده های پنجم و ششم و حتی پایین تر هم پیش می رود.

 

صنعت نفت آبادان – پرسپولیس تهران

آخرین مسابقه لیگ برتر در هفته بیست و یکم قرار است راس ساعت 19:30 آغاز می شود. پرسپولیس که با 45 امتیاز در رده دوم قرار دارد مقابل صنعت نفت رده هشتمی قرار می گیرد. پرسپولیس فقط سه امتیاز با صدر فاصله دارد اما گل محمدی خوب می داند استقلال هم تیمی نیست که ببازد و فرصت برابری بدهد. سرخ ها فعلا روی این دیدار تمرکز کرده اند و مقابل نماینده سرسخت آبادان چیزی جز برد نمی خواهند. رویای ششمین قهرمانی چندان دور نیست، هر چند پرسپولیس بر خلاف فصل های گذشته در صدر قرار ندارد.

نکته ویژه: پرسپولیس بدون شش بازیکن خود برای دیدار روبروی شاگردان علیرضا منصوریان به آبادان می رود. میلاد سرلک، عیسی آل کثیر، سیامک نعمتی و امید عالیشاه را به علت مصدومیت و سعید آقایی را به دلیل محرومیت غایب هستند.

 

همه از پرسپولیس امتیاز می خواهند

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس

نگاه پرسپولیس باید رو به جلو باشد و فرقی هم نمی کند با کدام تیم بازی دارد. به هر حال باید پیروز میدان لقب بگیرد.

تیمی که قهرمانی می خواهد باید بیشتر از اینها تلاش کند و حریفان را یکی پس از دیگری از سر راه بردارد. پرسپولیس هم باید با رقیب سرسختش استقلال مبارزه کند و هم خود را در کورس درجه یک قهرمانی نگه دارد. همه دیدارها برای پرسپولیس سخت است. تیم های پایین جدول می خواهند مقابل پرسپولیس امتیاز بگیرند و همه از این تیم امتیاز می خواهند. حتی قعرنشینان هم مقابل پرسپولیس قرار می گیرند اراده راسخی دارند و حداقل یک امتیاز هم که شده می خواهند. تیم صنعت نفت که حریف امروز پرسپولیس است قطعا با تمام قوا بازی خوداهد کرد. آنها هر چه در توان دارند می گذارند تا به مقام قهرمانی برسند.

پرسپولیس این روزها شرایط بسیار خوبی دارد ، به خصوص در خط هافبک. دیدیم که این بازیکنان در دیدار با مس رفسنجان چقدر خوب مهاجمان را تغذیه کردند. همه اینها نوید هماهنگی های بهتری را می دهد.

باشگاه به تازگی یک مهاجم دیگر را هم خریده است و با این روال شرایط حتی بهتر هم خواهد شد. به نظر من تا زمان برگزاری دربی به یک هماهنگی بسیار خوبی خواهیم رسید.

نظر شخصی من این است که اگر پرسپولیس دربی پیش رو را ببرد به قهرمانی بسیار نزدیک خواهد شد. فینال زودرس و هیجان انگیزی در راه است و اعتقاد دارم برتری در این دیدار به معنای مسجل کردن تقریبی مقام قهرمانی در این فصل است.

 

استقلال تمرکز می خواهد

سیروس دین محمدی پیشکسوت استقلال

استقلال تیم باید آنقدر ثبات داشته باشد که صدرنشینی را تا پایان فصل هم حفظ کند. زمان سرمربی گری مظلومی استقلال 18 هفته در صدر جدول قرار داشت و بعد از آن بود که صدر را از دست داد. البته اکنون استقلال شرایط بسیار خوبی دارد و صدرنشین است اما تساوی بدون گل هفته گذشته مقابل نساجی می تواند یک زنگ خطر باشد. چیزی که استقلال به آن نیاز دارد تمرکز بیشتر برای حفظ ادامه روند کنونی است. این تیم صدر را به راحتی به دست نیاورد که به راحتی هم آن را از دست بدهد. وقتی گفتیم که این تیم باید در نقل و انتقالات خیلی بیشتر از اینها فعالیت می کرد برای همین روزها بود.

استقلال اگر در ادامه لیگ ثبات خود را ادامه بدهد قطعا می تواند در پایان فصل هم قهرمانی را به دست بیاورد. شاگردان فرهاد مجیدی باید سعی کنند ضمن حفظ ثبات فعلی نتایج بهتری را هم به دست بیاورند. این مهم ترین موضوع است. دیدار با گل گهرسیرجان فرصتی است تا سه امتیاز دیگر به حساب خود بریزیم و نشان بدهیم که صدرنشینی فقط برازنده استقلال است. این صدر به راحتی به دست نیامده که به راحتی هم از دست برود. برای حفظ مقتدرانه تر آن بایدسه امتیاز دیدار با گل گهر سیرجان را بگیریم وگرنه روزهای سختی در انتظار استقلال خواهد بود و هیچکس این موضوع را نمی خواهد، نه بازیکنان و نه هواداران. فرصت سبقت به حریف را نباید بدهیم.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها