سخنگوی شرکت ملی گاز:

قبوض گاز تغییر کرد

سخنگوی شرکت ملی گاز از صدور قبوض جدید گاز خبر داد و گفت: قبض گاز ۴ درصد مشترکان پرمصرف چهار برابر شده است.
کد خبر: ۱۳۵۷۲۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، محمد عسگری در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه هیئت وزیران در نشستی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده در بخش گاز را تصویب کرد، گفت: طبق این آیین‌نامه مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال پیش کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل سه واحد درصد و تا سقف ۴۵ درصد در گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

وی افزود: ٢٥ درصد مشترکان صنعت گاز پرمصرف هستند و تعرفه آنها افزایش یافته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه این طرح به منظور مدیریت مصرف از ماه جاری اجرایی خواهد شد و برای آن نیز دستورالعمل هایی تعریف شده است، ادامه داد: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود، مشترکانی که در سه پله نخست هستند همان قیمت گاز پارسال محاسبه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی داده نخواهد شد، اما مشترکان پرمصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل افزایش تعرفه می‌شوند.

عسگری با بیان اینکه بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند، گفت: با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف، قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور تاکید کرد: میانگین مصرف خانگی، تجاری در بهمن ماه ۵۸۷ میلیون مترمکعب در روز بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به اقداماتی که موجب کاهش مصرف می شود، گفت: لازم است مشترکان با انجام اقدام‌های ساده‌ای مانند تنظیم دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، پوشیدن لباس‌های گرم، محدود کردن فضای گرمایشی در منازل، خاموش کردن وسایل گرمایشی زمان ترک منازل و اماکن دولتی و اجتماعی، ما را در بخش مصرف همراهی کنند تا بتوانیم بی‌دغدغه زمستان امسال را هم پشت سر بگذاریم.

به گفته عسگری، این اقدامات می‌تواند تا ۱۰ درصد ذخیره انرژی را به‌دنبال داشته باشد و به ما این امکان را می‌دهد تا در تأمین گاز نیروگاه‌ها و بخش خانگی و تجاری در فصل سرد، مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه شرکت گاز برای تشویق مشترکان خوش مصرف گفت: شرکت ملی گاز ایران مکلف شده است ضمن دریافت اطلاعات خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تعرفه مشترکان را از ابتدای سال به نرخ صفر محاسبه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها