ایران - سوریه؛ بازی دوم از پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی

لطفا ببرید

واقعیت این است که شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قزاقستان در آغاز پنجره انتخابی جام جهانی آنچنان عجیب و غیرمنتظره بود که دیگر هرگز نمی‌توان در رابطه با وضعیت این تیم برای دیدار با سوریه صحبت کرد، به خصوص این‌که آنها یک دو متری خطرناک هم در ترکیب خود دارند.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۳۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، بله ، درست است؛ سوریه تیمی درجه سه در آسیا به شمار می‌رود که نه امکانات ایران را دارد و نه ستاره‌هایی همچون تیم کشور ما را در ترکیب خودش می‌بیند. این موارد را درباره تیم ملی قزاقستان هم گفتیم اما نتیجه را هم دیدیم. ایران در خانه به قزاقستان باخت تا اکنون در رابطه با دیدار با سوریه بسیار محتاطانه صحبت کنیم و اصلا از این موضوع بترسیم که نکند بار دیگر در خانه به یکی از تیم‌های درجه دو آسیا ببازیم. برخی دیدار با سوریه را انتقامی توصیف می‌کنند که البته بسیار بی‌معنی است. ایران از تیم دیگری شکست خورده و حالا چرا باید انتقام آن را از سوریه بگیرد؟ انتقام در ورزش جایی ندارد، به خصوص اگر انتقام اشتباهی باشد.

 

یاد و خاطره یک شکست

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی امروز از ساعت ۱۷ در تالار بسکتبال آزادی مقابل تیم سوریه قرار می‌گیرد که آخرین مصاف دو تیم با شکست ملی‌پوشان ایران همراه بود. آن مسابقه از سری رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا برگزار شد و سوریه با نتیجه ۷۷ بر ۷۰ ایران را شکست داد. آن باخت ناباورانه بود، همانند باخت پنجشنبه گذشته مقابل قزاقستان. تیم ایران در دیدار با سوریه همانند دیدار قبلی بهنام یخچالی و حامد حدادی را ندارد.
از اردوی سوری‌ها خبر می‌رسد که مسؤولان ورزشی کشور سوریه به بازیکنان تیم ملی بسکتبال خود وعده پرداخت پاداش نقدی بزرگ و قابل توجهی در صورت شکست دادن ایران داده‌اند که این موضوع می‌تواند انگیزه حریف را دو چندان کند. سوری‌ها در بازی اول این پنجره روز پنجشنبه مقابل بحرین ۸۰ بر ۶۴ به برتری رسیدند. سوریه یک بازیکن فیزیکی و دو متری به نام الحمویی در ترکیب خود دارد که پیش از این کارشناسان درباره او حسابی هشدار داده‌اند. این بازیکن قبلا سابقه بازی مقابل ایران را دارد و البته حامد حدادی به خوبی از پس او برآمده بود. اما حالا که حدادی نیست چه کسی می‌خواهد از پس او بربیاید؟ نکته بسیار جالب این که الحمویی بازیکنی بسیار اخلاق‌مدار، خوش برخورد و مهربان محسوب می‌شود. این بازیکن دو متری در گفت‌و‌گویی تاکید کرده بود که حامد حدادی بازیکن مورد علاقه اوست و از بازی این اسطوره بسکتبال ایران به وجد می‌آید. حالا که حامد نیست احتمالا این الحمویی به شدت ایران را به زحمت می‌اندازد که البته امیدواریم اینطور نشود.

سلام به تماشاگران

دیدار بسکتبال ایران و سوریه در پنجره دوم انتخابی جام جهانی فردا با حضور تماشاگران در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود. طبق گفته مهیار عسگریان سرپرست فدراسیون بسکتبال ، دیدار فردا با حضور ۳۰ درصدی هواداران در سالن آزادی برگزار خواهد شد.
در شرایطی که به‌گفته کارشناسان، تقریبا تمامی نقاط کشور از نظر رنگ‌بندی کرونا، نارنجی و قرمز هستند، مسابقه ایران و سوریه قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود. به نظر می‌رسد شکست مقابل قزاقستان حسابی فدراسیون بسکتبال را به صرافت انداخته است. این روزها اومیکرون حسابی بین مردم می‌چرخد و حالا که ایران در مسابقه نخست خود به قزاقستان باخته در این بلوای اومیکرون قرار است تماشاگران به تالار بسکتبال آزادی بیایند. کاش حداقل به خاطر همین کرونا و سویه اومیکرونش هم که شده ایران به قزاقستان نمی‌باخت تا فدراسیون این گونه دست به دامان تماشاگران نشود. به هر حال چه با تماشاگر و چه بدون تماشاگر امیدواریم ایران به سوریه دیگر نبازد.
هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها