معاون دادگستری استان یزد :

ساخت و سازهای نامتعارف چالشی بزرگ در حوزه صنعت ساختمان استان است

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان یزد با انتقاد از ساخت و سازهای نامتعارف در استان گفت: پاشنه آشیل استان، ساخت و ساز های نامتعارف و بدون ضابطه است.
کد خبر: ۱۳۵۶۲۰۶

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، علی اکبر شمس در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با گلایه از دیدگاه ها و فرهنگ نادرست شکل گرفته در حوزه ساخت و ساز استان، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ ساخت و ساز بدون مهندسی در استان نهادیه شده که باید با کار رسانه ای و فرهنگی مستمر و هدفمند آن را اصلاح کرد.
وی با بیان اینکه اعتقاد مجموعه قضایی استان بهره گیری از نظریه کارشناسی در حوزه ساختمان است افزود: در این راستا دادگستری استان با نگاه حمایتی به دنبال تقویت جایگاه نظام مهندسی استان در حوزه ساختمان است.
شمس تصریح کرد: در بحث پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و در حوزه رفع اختلافات در حوزه ساختمان  شورا های حل اختلاف دادگستری کل استان از ظرفیت های لازم جهت بهبود و رفع مشکلات و معضلات برخوردار هستند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دادگستری کل استان و مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: انعقاد این تفاهمنامه فتح بابی در گسترش فعالیت ها مشترک در راستای کاهش آسیب های حوزه ساختمان خواهد بود.
شمس به ابعاد مختلف این تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: در ابعاد علمی و پژوهشی این تفاهمنامه ظرفیت های خوبی دیده شده که می تواند در حوزه بهبود فضای ساخت و ساز استان موثر باشد.
شایان ذکر است در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری بین دادگستری کل استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان امضاء شد.

  •  

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها