انتقال دانشجویان ایرانی در اوکراین از طریق لهستان به کشورمان

محمد خدابخشی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه پیگیر انتقال دانشجویان ایرانی در کشور اوکراین شد.
کد خبر: ۱۳۵۶۱۴۵
 به گزارش جام جم انلاین لرستان:   معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه در این گفتگو افزود: با توجه به شرایط بحرانی در کشور اوکراین در حال حاضر اعزام پرواز به شهر کیف وجود ندارد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده اتباع ایرانی و دارندگان گذرنامه و رویداد معتبر در کشور اوکراین می توانند از طریق نقاط مرزی اوکراین - لهستان و اوکراین - مجارستان عبور و وارد کشورهای لهستان و مجارستان شوند.
 
علیرضا بیگدلی بیان کرد: خوشبختانه مجوز پرواز به لهستان و مجارستان و حتی رومانی صورت گرفته که در حال حاضر برخی دانشجویان ایرانی به کشور لهستان انتقال داده شده‌اند.
 
وی ادامه داد: بنا داریم دانشجویان ایرانی که وارد کشور لهستان می شوند در شهر ورشو مستقر شوند و از طریق اعزام هواپیما به شهر ورشو بتوانیم آنها را به کشورمان انتقال دهیم.
 
 بیگدلی تصریح کرد: فعلا تمرکز اصلی ما برای کشور لهستان است که سعی داریم حداکثر تا روز یکشنبه 8 اسفندماه 1400 برای انتقال دانشجویان  هواپیمای ایرانی به ورشو لهستان اعزام شود.
 
معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه اظهار کرد: در مرحله دوم اگر بتوانیم مجوز پرواز به اوکراین داده شود برای انتقال هموطنان‌مان اقدام خواهیم کرد که با شرایط موجود امکان این مسیر مهیا نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها