محصولات شرکت اپل همیشه جذابیت بسیار خاصی برای طرفدارانش داشته است. حتی تمام کسانی که گوشی اندرویدی دارند، اخبار به‌روزرسانی‌های جدید محصولات اپل را دنبال کرده و بسیار راغب هستند، روزی گوشی اپل را خریداری و امتحان کنند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۴۰
سه تفاوت عمده آیفون 13 با سری قبل
 
در واقع، بیشتر به خاطر حساسیت‌ها و مدیریت خارق‌العاده‌ی استیو جابز بود که باعث شد محصولات شرکت اپل تا این اندازه محبوبیت پیدا کنند. رونمایی باشکوه از محصولات و طراحی بی‌نظیرشان، محصولات اپل را تبدیل به یکی از لوکس‌ترین کالاهای دنیا کرد. چرا که امروزه از قیمت آیفون 13 و مقایسه‌ی آن با گوشی‌های هم‌رده‌ی خودش، می‌تواند این موضوع را به راحتی فهمید.

اما پس از استیو جابز و با مدیریت تیم کوک، انگار که به طور کلی همه چیز تغییر پیدا کرد. با این که تیم کوک یکی از افراد مورد تایید استیو جابز بود، اما در زمان او خبری از حساسیت‌های قبلی روی طراحی گوشی، و یا به‌روزرسانی‌های خارق‌العاده نیست! این موضوع را می‌توان در طراحی بسیار عجیب‌وغریب لنزهای سه‌گانه دوربین آیفون‌های نسل 11 به بعد، به خوبی مشاهده کرد! حتی طراحی ناچ هم، هنوز هم برای بسیاری از طرفداران گوشی‌های آیفون قابل قبول نیست. با این حال قیمت آیفون 13 همچنان در صدر جدول بوده و یکی از گران‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان به شمار می‌آید که طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

اما برخلاف رونمایی بسیار باشکوهی که تیم کوک (مدیر عامل فعلی شرکت اپل) در مورد گوشی‌های نسل 13 آیفون تدارک دیده بود، خبری از تغییرات بالقوه در گوشی‌های نسل جدید نبود! چرا که تمام طرفداران گوشی‌های آیفون انتظار داشتند تا تغییرات بسیار زیادی در گوشی‌های نسل 13 آیفون ببینید، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. با این حال قیمت آیفون 13 همچنان بیشتر از نسل قبل خود، یعنی حدود 100 دلار بالاتر از گوشی‌های نسل 12 بود. اما شاید برای شما هم این موضوع جای سوال باشد که در به‌روزرسانی نسل 13 دقیقا چه تغییراتی رخ داده است؟ ما در اینجا به 3 مورد از تغییرات و تفاوت‌های عمده آیفون 13 با نسل قبلی خود اشاره خواهیم کرد.
 
سه تفاوت عمده آیفون 13 با سری قبل

باتری بزرگ‌تر برای آیفون ۱۳

اولین تفاوت عمده‌ای که در گوشی‌های آیفون نسل 13 وجود دارد، ظرفیت باتری آن‌هاست. چرا که به نظر می‌رسد مهندسان و طراحان گوشی‌های آیفون، دریافتند که باید ظرفیت باتری آیفون‌های نسل جدید را بیشتر از قبل کنند. حساسیت این موضوع به خصوص در مدل آیفون مینی بسیار زیاد به چشم می‌خورد. چرا که ظرفیت باتری آن بسیار کمتر بود. اما در گوشی‌های جدید به خصوص در مدل آیفون 13 پرو مکس، می‌توانیم شاهد بالاترین میزان ظرفیت باتری باشیم. در گوشی‌های جدید،‌ برای افزودن ظرفیت باتری، شرکت اپل سعی کرده فضای لازم برای تامین ظرفیت باتری را بدون بیشتر کردن طول و عرض گوشی آن انجام بدهد. برای این کار ما شاهد بیشتر شدن حجم و یا ارتفاع آن هستیم. حتی وزن آیفون‌های جدید هم نسبت به نسل‌ قبلی‌شان بیشتر شده‌اند.

دومین تفاوت آیفون‌های نسل 13 در طراحی و تکنولوژی لنزهای دوربین بوده است. در مدل‌های آیفون 12 ساده و آیفون 12 مینی، طراحی لنزها به شکل عمودی بود. یعنی هر دو لنز روی یکدیگر قرار گرفته بودند. اما در طراحی آیفون 13 ساده و 13 مینی این دو لنز به صورت مورب قرار داده شده‌اند. با این که بسیاری از منتقدان و حتی طرفداران گوشی‌های آیفون چنین تغییر کوچک و ناچیز را حتی به سخره گرفته‌اند، اما این تنها تغییر در طراحی ظاهری لنزهای دو مدل آیفون 13 بوده است. طراحی ظاهری لنزهای سه‌گانه در آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو به همان شکل قبل بوده و تغییری نکرده و فقط کیفیت سنسورهایشان کمی قوی‌تر از قبل شده است. این موضوع حتی در قطر و اندازه‌ی لنز‌ها هم به وضوح دیده می‌شود.

ناچ کوچک‌تر؛ به امید حذف کامل در آینده

اما تفاوت سومی که می‌توان به آن اشاره کرد، اندازه ناچ در صفحه نمایشگر گوشی‌های نسل 13 آیفون است. چرا که در بالا هم اشاره کردیم که حتی طرفداران گوشی‌های آیفون هم، با طراحی ناچ در صفحه‌ی نمایشگر مشکل داشته و همگی خواهان تغییر آن به لنز سلفی پانچ در صفحه‌ی نمایشگر هستند. در واقع بیشتر طرفداران آیفون چنین تصویر می‌کردند که در نسل 13 شاهد این تغییر خواهند بود، ولی شرکت اپل فقط به کوچک‌تر کردن عرض ناچ در گوشی‌های نسل جدید اکتفا کرده است. شاید کوچک‌تر شدن ناچ به ظاهر، در مدل آیفون 13 پرو مکس بسیار ملموس‌تر باشد. چرا که این گوشی ابعاد بزرگ‌تری دارد و به نوعی اندازه‌ی ناچ در آن بسیار کوچک‌تر به نظر می‌رسد، اما در گوشی‌های آیفون 13 و آیفون 13 مینی، تفاوت چندان زیادی با نسل‌های قبلی ندارد.

به طور کلی، سرعت پیشرفت شرکت اپل در به‌روزرسانی محصولاتش بسیار کند است. چرا که شرکت سامسونگ و یا سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همیشه تحولات عظیمی در نسخه‌های جدیدشان رو کرده و تمام طرفدارانشان را شگفت‌زده می‌کنند. اما شرکت اپل همیشه آهسته و پیوسته حرکت کرده و از تغییرات بسیار کوچک‌تر برای به‌روزرسانی محصولاتش استفاده می‌کند. این موضوع حتی در قیمت آیفون 13 هم نسبتا صدق می‌کند. چرا که قیمت‌های نسل جدید آیفون فقط 100 دلار گران‌تر از مدل‌های قبلی بوده و تفاوت چندان زیادی نکرده‌اند. اما امیدوار هستیم در سال‌های آتی شاهد تغییرات بالقوه در طراحی ظاهری و امکانات نسل‌های بعدی آیفون باشیم.
 
سه تفاوت عمده آیفون 13 با سری قبل
خرید آسان به‌صورت اقساطی از بازرگانی سیب

زمانی که شرکت اپل به‌روزرسانی‌های جدید انجام داده و محصولات تازه‌ای وارد بازار می‌کند، بسیاری از ما مشتاق خرید آن‌ها در همان ابتدای کار هستیم. شاید قیمت آیفون 13 در زمان عرض کمی گران‌تر باشد، اما با استفاده از خدمات ویژه‌ی بازرگانی سیب، شما قادر خواهید بود، به راحتی و کمتر از 45 دقیقه صاحبت به‌روزترین گوشی آیفون شوید. شما می‌توانید با پرداخت 40 درصد مبلغ آیفون، مابقی این پول را به روش اقساطی پرداخت کنید. برای این کار شما باید به صورت حضوری و با دسته چک خود، به فروشگاه بازرگانی سیب مراجعه کرده و سپس گوشی آیفون مورد علاقه‌تان را در کمترین زمان ممکن،‌ دریافت کنید.

جالب است بدانید که برای تهیه اپل واچ از فروشگاه بازرگانی سیب، می‌توانید بدون پیش‌پرداخت، آن را به صورت کاملا اقساطی خریداری بکنید. یعنی فارغ از قیمت اپل واچ، شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین نگرانی، به همراه آیفون 13 پرو مکس و یا سایر مدل‌های آن، اپل واچ و یا ایرپاد را هم به صورت اقساطی خریداری کرده و از استفاده‌ی آن‌ها نهایت لذت را ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه حضوری به فروشگاه بازرگانی سیب، حتما وارد وب‌سایت شده و در آن‌جا شرایط خرید اقساطی را با دقت بررسی کنید. چرا که به راحتی می‌توانید با انتخاب نوع گوشی و رنگ آن، مبلغ پیش پرداخت و سپس تعداد اقساط را انتخاب کرده‌ تا سایت به صورت خودکار همه چیز را برایتان محاسبه کند. در چنین شرایطی می‌توانید با اطلاعات قبلی و کامل به فروشگاه بازرگانی سیب، برای خرید اقساطی مراجعه کنید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها