مهمترین لوازم جانبی کمپرسور باد

کمپرسور های هوا از ضروری ترین وسایلی هستند که در صنعت ساختمان و دیگر صنایع از جمله کشاورزی، پزشکی، خودرو سازی و .. استفاده می شوند. این دستگاه های مهم دارای قطعات مختلفی هستند که به وسیله ی آن ها می توانند کار خود را انجام دهند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۸۱
نکته مهم در خصوص انتخاب کمپرسور این است که قطعات یدکی کمپرسور باد که خریداری میکنید باید به راحتی در دسترس باشد.در غیر اینصورت چنانچه دستگاهتان دچار مشکل شود ،قابل تعمیر نخواهد بود و منجربه پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهد شد.مهمترین قطعات یدکی کمپرسور باد و مهمترین قطعات اصلی کمپرسور باد چه نام دارد و وظیفه هرکدام چیست؟

با ما همراه شوید تا بیش تر با  کمپرسور باد و انواع لوازم جانبی پمپ باد آشنا شوید.
 
 
مهمترین لوازم جانبی کمپرسور باد

کمپرسور باد چیست؟

کمپرسور باد یک دستگاه پنوماتیکی است که توان را با استفاده از موتور الکتریکی، موتور دیزلی یا بنزینی و.. به  انرژی ذخیره شده در مخزن تحت فشار یا همان هوای فشرده تبدیل می کند.در ادامه به معرفی انواع کمپرسور باد و مهمترین قطعات پمپ باد خواهیم پرداخت.

انواع کمپرسور باد

کمپرسور های باد در 4 نوع به بازار ارائه می گردند:

کمپرسورهای پیستونی / تسمه ای کمپرسورهای اویل فری کمپرسورهای سیلندری / کوپل کمپرسور های یخچالی

قطعات اصلی کمپرسور باد

کمپرسور هوا دارای قطعات اصلی متعددی می باشد که هرکدام وظیفه ای را بر عهده دارند. مهم ترین قطعات کمپرسور باد عبارتند از:

الکتروموتور:موتور کمپرسور باد است که وظیفه اصلی فشرده کردن هوا را بر عهده دارد.

گیج فشار:میزان هوای فشرده شده داخ مخزن را نمایش میدهد.مانومتر نیز نام دیگر این قطعه میباشد.

سوپاپ اطمینان:در صورتیکه هوای فشرده داخل مخزن از حد تعیین شده عبور کند ،این قطعه مکانیکی وارد عمل شده و هوای اضافی را خارج میکند.

پرشر سوییچ:این قطعه وظیفه قطع و وصل کردن برق دستگاه را برعهده دارد.با استفاده از این قطعه میتوانید مقدار فشار تولید شده را تنظیم و یا تغییر دهید.

واحد هوا ساز:در کمپرسور های تسمه ای همراه با دینام وظیفه فشرده سازی هوا را بر عهده دارند.

مخزن:هوای فشرده شده توسط موتور به داخل مخزن هدایت شده و ذخیره میشود.بهتر است ضخامت ورق مخزن حداقل 5/2 میل باشد.

شیر یکطرفه: این قطعه اجازه برگشت هوا از مخزن به داخل موتور را نمیدهد.در صورتیکه خراب شود،هوای فشرده داخل مخزن به داخل موتور برمیگردد.
 
مهمترین لوازم جانبی کمپرسور باد

لوازم جانبی کمپرسور باد

از مهمترین لوازم جانبی کمپرسور باد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

میکرو فیلتر:دارای انواع مختلفی است که وظیفه حذف رطوبت را از هوای خروجی کمپرسور بر عهده دارد. اتو درین:نام دیگر این قطعه تخلیه اتومات مخزن میباشد.این قطعه ددر زیر مخزن نصب شده و بر اساس زمانبندی مشخص ،شیر تخلیه مخزن را باز میکند تا مایعات خارج شوند و سپس به صورت کامملا اتومات شیر را میبندد. شیر برقی:بعد از پر شدن مخزن و خاموش شدن کمپرسور باد مقداری هوای فشرده در لوله یا شلنگی که از موتوور به مخزن وصل شده باقی میماند.شیر برقی وظیفه تخلیه این هوای فشرده را بر عهده دارد.چنانچه این هوای فشرده تخلیه نشود،موتور برای روشن شدن مجدد باید فشار زیادی را تحمل کند.در اکثر مدل ها مخصوصا کمپرسور های سیلندری یا کوبل،اگر هوای اضافی تخلیه نشود،موتور توانایی استارت زدن مجدد را ندارد.در نتیجه کمپرسور باد روشن نخواهد شد.

در مدل هایی که شیر برقی ندارند معمولا یک شیلنگ از کلید قطع کن به شیر یکطرفه وصل میشود کهه فشار شکن نام دارد و به وسیله همین شلنگ هوای اضافی تخلیه میشود.

تایمر:کمپرسور های بادی که دارای چندین موتور هستند ،بهتر است که از تایمر استفاده کنند.دلیل این موضوع این است که اگر تایمر وجود نداشته باشد و موتور ها همزمان روشن بشوند بر روی کنتور برق فشار می آِید و به احتمال زیاد فیوزمیپرد. فن خنک کننده: این قطعات وظیفه خنک کردن موتور ها را بر عهده دارند.اگر کمپرسور بادتان دائما روشن است توصیه میشود حتما از فن های خنک کننده استفاده کنید تا در صورت کارکردن زیاد ،موتور پمپ باد دچار مشکل نشود.
 
مهمترین لوازم جانبی کمپرسور باد
نکات مهم در خرید کمپرسور

اگر قصد دارید که برای خرید یک کمپرسور اقدام نمائید 6 فاکتور مهم را نظر داشته باشید:

اسب بخار: رتبه بندی اسب بخار یک راهنما برای میزان فشرده کردن هوا است. هر چه اسب بخار بالاتر باشد یعنی قدرت فشرده کردن هوای بیشتری وجود دارد. دبی هوا :مقدار حجم هوای خروجی از کمپرسور باد بر حسب لیتر بر دقیقه را دبی هوا می‌گویند.توصیه میکنیم به این مورد بسیار حساس باشید در هنگام خرید کمپرسور حجم مخزن: مخزن کمپرسور فقط هوا را ذخیره می کند. یک موتور و مخزن مناسب کار خود انتخاب کنید. برای کارهایی کوچک که نیاز زیادی به جریان مداوم هوا ندارند مخازن 10 تا 35 لیتری مناسب است. فشار هوا: کمپرسورهای باد معمولی فشار هوا را تا حدود 8 بار تولید میکنند که برای کارهای کوچک مناسب می باشند. اما برای کارهای بزرگ یک کمپرسور صنعتی با فشار باد بیشتری نیاز است. چرخه وظیفه: چرخه ی وظیفه همان مدت زمانی است که کمپرسور قبل از گرم شدن بیش از حد، مجاز به کار کردن می باشد. برای کارهایی که نیاز به عملکرد مداوم بیش تری دارند کمپرسوری با چرخ وظیفه بالا لازم است. روغنی یا بدون روغن: کمپرسور های موجود در بازار دارای 2 نوع روغنی و وبدون روغن هستند.نوع بدون روغن دارای هوای فشرده تمیزتری نسبت به مدل روغنی میباشد.اگر برای مصارف بهداشتی و مواد غذایی نیاز به کمپرسور دارید حتما مدل بدون روغن/oil free را انتخاب کنید.در غیر اینصورت از مدل های روغنی میتوانید استفاده کنید.

سوالات متداول

هوای فشرده دقیقا چیست؟

هوای فشرده همان هوائی است که در جو وجود دارد. اما از طریق کمپرسور باد برای استفاده در کارهای مختلف فشرده می شود. زمانی که هوای اتمسفر را دستگاه می گیرد آن را به صورت فیزیکی به حجم کمتری در می آورد.

هوای فشرده چه کاربردهایی دارد؟

هوای فشرده در بسیاری از بخش ها مانند حمل و نقل، ساخت و ساز ،معدن، کشاورزی، تفریحی و خدماتی نقش حیاتی دارد. در واقع اکثر صنایع امروزی نیازمند هوای فشرده هستند.

قیمت کمپرسور چقدر می باشد؟

همان طور که اشاره شد کمپرسورها در انواع مختلفی ارائه می شوند. به همین سبب قیمت های مختلفی از آن ها را بازار شاهد هستیم. قیمت این محصولات بستگی به نوع، کیفیت، ابعاد، شرکت سازنده و .. دارد.

سخن پایانی

خدمات صادقانه ی شرکت ایران پمپ ( iranpump.com)در طول سالیان خدمتش به بازارهای تجاری و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. شرکت کمپرسور سازی ایران پمپ افتخار دارد که با تولید انواع کمپرسورهای هوا در کشور در زمره ی بهترین تولید کنندگان این محصول کاربردی قرار دارد. کیفیت محصولات +گترانتی واقعی بدون قید و شرط و ارائه ی آن ها با قیمت های مناسب منجر به رضایت تمام مشتریان این شرکت شده است.

 برای کسب اطلاعات بیش تر و یا خرید محصولات می توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب ایران پمپ تماس حاصل نمائید، این افراد بهترین مشاوران در زمینه ی کمپرسورهای هوا هستند و می توانند شما را برای خرید نهائی راهنمائی نمایند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها