چیلرهای تراکمی یکی از پر کاربردترین و البته حجیم ترین سیستم های تهویه مطبوع به شمار می‌‌آیند
کد خبر: ۱۳۵۸۵۷۵
برای نصب انواع چیلرهای تراکمی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
 
که به علت قطعات جانبی مختلف و حجیم بودن کل سیستم باید با دقت تمامی اصول استاندارد را هنگام نصب چیلر تراکمی رعایت نمود تا بالاترین بهره وری را از این سیستم‌ها به دست آورد. اولین و مهم ترین نکته قبل از نصب چیلر تراکمی انتخاب مکان مناسب برای جاگذاری چیلر تراکمی است که معمولا با توجه به نوع کارکرد، چیلرهای تراکمی هوا خنک را باید بر روی پشت بوم نصب نمود که تنها با استفاده از یک سایه‌بان می‌توان به میزان چشمگیری راندمان چیلر تراکمی را افزایش داد، البته باید دقت کرد که این سیستم را در فاصله مناسبی نسبت به خروجی دودکش و ونت فاضلاب موجود در پشت بام قرار دهیم. چیلرهای تراکمی آب خنک را هم اصولا درون موتورخانه‌ها قرار می‌دهند البته باید همواره این نکته را در نظر گرفت که فضای کافی برای انجام سرویس و تعمیرات و همینطور عملکرد مناسب و راحت کندانسور، اواپراتور و کمپرسور در این فضا را در نظر گرفت. البته ساخت اصولی و استاندارد زیرساخت برای جاگذاری چیلر تراکمی و در صورت استفاده از چیلر آب خنک در نظر گرفتن فونداسیون مناسب برای برج های خنک کننده هم باید در دستور کار قرار بگیرد چرا که این موضوع در نوع عملکرد و بهره وری دستگاه تاثیر به سزایی دارد.

موضوع بعدی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت لوله کشی تاسیسات چیلرهای تراکمی است، اگر لوله کشی سیستم به صورت اصولی و بر اساس استانداردهای تعیین شده انجام نشود نه تنها بهره وری چیلرهای تراکمی به شدت کاهش می‌یابد بلکه ممکن است هزینه های جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.
 
برای نصب انواع چیلرهای تراکمی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از موارد مهم هنگام انجام لوله کشی چیلرهای تراکمی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نصب صحیح رانش و مکش پمپ‌ها
 
نصب شیر یک طرفه لوله رانش برای هر یک از پمپ‌ها
 
اتصال لوله‌های رفت و برگشت به چیلر با قطعه لرزه‌گیر
 
لوله‌کشی استاندارد برج‌های خنک‌کننده به‌گونه‌ای که آب ورودی به‌طور مساوی و متعادل وارد هر یک از آنها شود.
 
شیر هواگیری در بالاترین نقطه نسبت به تمام لوله‌کشی‌ها نصب شود.
 
شیر تخلیه در پایین‌ترین قسمت چیلر تراکمی قرار بگیرد.
 
در محل اتصالات لوله آب سر به چیلر حتما از لرزه‌گیر استفاده شود.

و ...

یکی دیگر از نکات مهم هنگام نصب و راه‌اندازی چیلرهای تراکمی در دسترس بودن تابلوی برق برای عملکرد بهینه سیستم است، چرا که تمامی فرایند کنترل و مدیریت قطعات مختلف چیلرهای تراکمی به وسیله تابلوی برق صورت می‌پذیرد.

از آنجایی که چیلرهای تراکمی به واسطه آب، سرمایش مورد نیاز را به پنل‌های داخلی منتقل می‌کنند، از همین رو برای عملکردی خوب آب مورد استفاده در سیستم باید فاقد هرگونه رسوب و یا ناخالصی باشد چرا که به مرور زمان موجب فرسایش و گرفتگی لوله‌ها خواهد شد و به دنبال آن بهره‌وری کل سیستم به شدت کاهش خواهد یافت. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از این مشکل استفاده از دستگاه تصفیه آب و سختی‌گیر آب است.
 
برای نصب انواع چیلرهای تراکمی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مهم‌ترین مسئله در انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع

قطعا مهم‌ترین موضوعی که هر سازنده و یا مصرف کننده باید در خصوص انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع در نظر بگیرد جدای از برند، تیم پشتیبانی و نصب و راه‌اندازی سیستم تهویه مطبوع است. چرا که در صورت کوتاهی و رعایت نشدن اصول استاندارد نصب چیلرهای تراکمی که باید با دقت و رعایت جزییات بسیاری انجام شود، به طور قطع حتی اگر بهترین برند را هم خریداری کرده باشید باز هم سیستم بازدهی خوبی نخواهد داشت و حتی ممکن است در مدت زمان کوتاهی دچار نقص فنی های پر هزینه‌ای شود.

شرکت جهان تهویه ریما مدت‌هاست علاوه بر وارد کردن انواع سیستم‌های تهویه مطبوع مانند داکت اسپلیت، اسپلیت مرکزی پیشرفته و چیلرهای تراکمی کمپانی دایکین ژاپن به عنوان تولید کننده شماره یک جهان، با استفاده از تکنسین‌های مجرب و آموزش دیده در دوره‌های بین‌المللی بهترین خدمات پس از فروش را هم مطابق با استانداردهای جهانی این کمپانی در اختیار سازندگان برتر ایران قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره محصولات کمپانی دایکین، استعلام قیمت چیلر تراکمی مشاوره رایگان کافیست با شماره 72315-021 تماس بگیرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها