با مشارکت دانشمند اردبیلی

شناساییِ نخستین نمونه اُمیکرونِ مثبت در کشور

نشانه‌های ابتلا به اُمیکرون، نخستین بار در کشور با مشارکت ویروس شناسِ اردبیلی به طور رسمی ثبت شد.
نشانه‌های ابتلا به اُمیکرون، نخستین بار در کشور با مشارکت ویروس شناسِ اردبیلی به طور رسمی ثبت شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۷۳۷

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ ویروس شناس و فناورِ اردبیلیِ واکسنِ  برکت در گفتگو با اخبار ۱۶ رادیو اردبیل گفت: دیروز نخستین نمونه اُمیکرونِ مثبت  در کشور شناسایی و اولین گزارشِ رسمی وجود سویه جدید کرونا در کشورِ ماهم ثبت  شد.
دکتر اصغر عبدلی با بیان اینکه اُمیکرون در مقایسه با سویه‌های دلتا و هندی، از نظرِ آسیب زایی ضعیف‌تر است تأکید کرد: این سویه جدید سرعتِ انتقالِ بسیار بالایی در مقایسه با سویه‌های قبلی دارد و در کمترین زمان از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند.
وی با اشاره به ضرورتِ تزریقِ دوُزِ سومِ واکسن کرونا برای پیشگیری از انتشارِ بیشترِ این  اُمیکرون در کشور، افزود: استفاده از ماسک و رعایتِ فاصله اجتماعی در کنار پرهیزِ جدی از دورهمی‌های غیرضرور و نا ایمن، در کنترلِ شیوعِ این سویه جدیدِ کرونا مؤثر است.

ویروس شناس و فناورِ اردبیلیِ واکسنِ برکت همچنین با بیان اینکه کشورِ ما از نظرِ سطحِ ایمنیِ در بهترین حالتِ ممکن قرار دارد گفت: با توجه به اجرای واکسیناسیونِ عمومی در ایران و به تازگی گذر از موجِ پنجمِ کرونا، حدود ۷۰ درصدِ جامعه در بهترین شرایطِ ایمنی قرار دارند.
دکتر عبدلی هشدار داد: حفظِ ایمنی کشور در برابرِ ابتلا به اُمیکرون، در صورتی ادامه می‌یابد که در رعایتِ شیوه نامه‌های بهداشتی سهل انگاری نکنیم و بازگشاییِ مراکزِ عمومی همچون ورزشگاه ها، سینما‌ها و دیگر مراکز، احساسی وارد عمل نشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها