جک سقفی وسیله‌ای است که در صنعت ساختمان سازی برای ساخت انواع سقف ها استفاده می شود. از جک سقفی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی قالب بندی بتن هم یاد می کنند و برای نگه داشتن سقف مورد نظر استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۳۵۳۶۶۶

جک سقفی چیست ؟


جک سقفی وسیله‌ای است که در صنعت ساختمان سازی برای ساخت انواع سقف ها استفاده می شود. از جک سقفی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی قالب بندی بتن هم یاد می کنند و برای نگه داشتن سقف مورد نظر استفاده می کنند. کار جک سقفی به این صورت است که هنگام بتن ریزی زمانی که فشار بسیار زیادی روی سقف هاست، برای انتقال این فشار به زمین از آن استفاده می کنند. تقریباً انواع سقف ها برای ساخت جک سقفی نیاز دارند از جمله سقف هایی که برای ساخت نیاز دارند عبارتند از:

طاق ضربی
 
تیرچه بلوک
 
وافل
 
یونولیت
 
ساختار جک سقفی

جک سقفی از سه قسمت اصلی ساخته شده است 

لوله 6 و 5 فولاد مبارکه

پروفیل 3 و 5 فولاد مبارکه یا پروفیل 2 و 3 فولاد مبارکه

پیچ تنظیم با کیفیت
 
 
متریال های اصلی جک سقفی چیست ؟
 

قطر جک سقفی


قطر لوله جک سقفی را می توان با ضخامت ها و قطرهای مختلف لوله ها ساخت اما اندازه  استاندارد برای ساخت جک سقفی به شرح زیر است:

 قطر لوله  پایینی لوله جک سقفی 6 سانتی متر و ضخامت آن 2 سانتی متر است.

قطر لوله ی بالا  5 سانتی متر و ضخامت 2.5 میلی متر است.
 

انواع جک سقفی

 

فروش جک سقفی در انواع مختلف در بازار وجود دارد.پیش از خرید جک سقفی لازم است با انواع جک سقفی آشنا شوید.

جک های سقفی با توجه به کاربرد خود به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند.
 
جک سقفی عراقی

جک سقفی صلیب دار

جک سقفی بدون صلیب

جک شمعی

جک سقفی فلزی

جک سقفی تلسکوپی

 
کاربرد جک سقفی


پس از شناخت انواع جک سقفی این سوال پیش می آید که جک سقفی چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟ در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

جک سقفی برای تراز بندی سقف ها و نگه داشتن فشار بار سقف در ساختمان، کار گذاشته می‌شود تا در هنگام بتن ریزی سقف پایین نیاید و از هم نپاشد. بتن ریزی ساختمان معمولاً فشار زیادی به سقف ها وارد می کند و جک سقفی باعث جلوگیری از فروپاشی و و انتقال این فشار به زمین یا سقفی می‌شود که بسیار محکم تر است. در حقیقت جک سقفی کار نگهداری سقف را دارد جک سقفی باید از مواد اولیه مرغوب ساخته شود تا در هنگام بتن ریزی سقف خللی در روند کار ایجاد نکند. کیفیت جک سقفی باید طوری باشد که علاوه بر اینکه فشار وارده به زمین را تحمل کند، وقف را نیز نگه دارد و اجازه ندهد که که فرو بریزد.
 

مزایای جک سقفی

 
از جمله مزایای استفاده از جک سقفی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باز و بسته کردن جک سقفی به آسانی انجام می شود.

بالا بردن سرعت کار
 
ایمنی بیشتر کار

وزن سبک

تنظیم و تغییر ارتفاع به راحتی انجام می شود.

 
خرید اینترنتی جک سقفی

این روزها با توجه به شرایط موجود کرونا ویروس به علاوه اینکه بسیاری از کارها به صورت اینترنتی صورت می گیرد، اکثر خریدهای مردم اینترنتی شده و به دلیل سهل و آسان بودن خرید بسیار رایج شده است.

خرید جک سقفی به صورت اینترنتی بسیار مورد توجه شرکتهای ساختمانی و مهندسین قرار گرفته است. به همین دلیل برای خرید انواع جک های سقفی و داربست ها و غیره می توان از خدمات خرید اینترنتی یا تلفنی استفاده کرد. به محض ثبت سفارش همکاران ما انواع جکهای سقفی را به دست شما می رسانند.
 
 
متریال های اصلی جک سقفی چیست ؟
 

خرید جک سقفی دست دوم


به دلیل بالا رفتن قیمت روزانه آهن، بسیاری از همکاران ما ترجیح می‌دهند که جکهای سقفی دست دوم برای کار ساختمان سازی استفاده کنند. به همین دلیل از آنجایی که جک سقفی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، می توان از آنها برای اجرا در پروژه های مختلفی استفاده کرد. با این حال در صورتی که وزن ساختمان آن بسیار زیاد باشد پیشنهاد می شود از جک های سقفی دسته اول و نوع استفاده کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها