خرید آهن آلات همواره یکی از چالش های فعالان این حوزه بوده و امروزه به دلیل افزایش مراکز فروش این محصولات و نوسانات نرخ فولاد این مسیر سخت تر شده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۱۸۵
راهنمای خرید انواع پروفیل آهن و فولادی
 
 
 
پروفیل قوطی یکی از مهم ترین مقاطع مورد استفاده در صنعت و ساخت و ساز می باشد و از این رو دانش خرید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. پروفیل در لغت به معنای مقطع بوده و دسته بزرگی از مقاطع شامل میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و سایر آهن آلات را در بر می گیرد ولی در بازار کلمه پروفیل به معنای قوطی های فولادی است که از شکل دهی ورق تولید می شوند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع پروفیل، ورق های مورد استفاده در ساخت قوطی پروفیل، دسته بندی کارخانجات تولید این محصول، نحوه اطلاع از قیمت قوطی آهن و تمامی نکاتی که لازم است در خصوص خرید پروفیل فولادی بدانید آشنا سازیم.

معرفی انواع پروفیل فولادی

به طور کلی پروفیل قوطی های فولادی از نظر ابعاد و نحوه ساخت به چهار دسته صنعتی، ساختمانی، پروفیل زد و مبلی تقسیم بندی می شوند. در ادامه به بررسی هریک از این دسته ها خواهیم پرداخت.

1 - پروفیل صنعتی: پروفیل های صنعتی در دسته پروفیل های سنگین قرار داشته و دارای مقاومت و استحکام بالایی می باشند از این رو در ساخت شاسی خودروهای سنگین و ستون سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل های صنعتی نسبت به سایر مقاطع در حجم کمتری تولید شده و از ورق هایی با ضخامت 4 میلی متر و بالاتر تولید می گردند.

2 - پروفیل ساختمانی: این پروفیل ها در حجم کمتر و ابعاد کوچک تری تولید شده و اصولا در مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل های ساختمانی نیز در دسته پروفیل های سنگین می باشند و قیمت آن ها نسبت به پروفیل های سبک کمتر است. همچنین در ضخامت یکسان قیمت پروفیل 2*2 و یا سایر پروفیل های سایز کم نسبت به سایزهای بالا بیشتر می باشد بنابراین لازم است در هنگام خرید به نوع و ابعاد قوطی پروفیل موردنظر و تفاوت قیمت آن ها توجه نمایید.

3 - پروفیل مبلی: پروفیل های مبلی از ورق های فولادی با ضخامت پایین تولید شده و دارای مصارف بسیار زیادی می باشند. همچنین به دلیل کیفیت و دقت ابعادی بالایی که دارند نسبت به سایر پروفیل ها دارای قیمت بالاتری می باشند.

4 – پروفیل زد: از پروفیل های z اکثرا در سقف سوله ها استفاده می کنند و از ورق هایی با ضخامت پایین تولید می شوند.

مهم ترین نکاتی که پیش از خرید پروفیل باید بدانید

1 – ابعاد پروفیل: پروفیل ها در ابعاد متنوع و برای کاربردهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. این ابعاد به طور مستقیم بر قیمت نهایی قوطی پروفیل تاثیر دارد. برای مثال قیمت پروفیل سبک نسبت به سنگین بیشتر بوده و همچنین قیمت پروفیل 4*4 نیز با پروفیل های 2*2 با ضخامت یکسان متفاوت می باشد. از این رو لازم است پیش از خرید از ابعاد پروفیل موردنیاز خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

2 – ضخامت پروفیل: یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید این محصول به آن دقت نمایید ضخامت قوطی می باشد که این پارامتر براساس ضخامت ورق اولیه موردنیاز تعیین می گردد. همان طور که قبلا ذکر شد قیمت پروفیل با ضخامت پایین نسبت به پروفیل های ضخیم تر بیشتر می باشد.

3 – وزن پروفیل: وزن پروفیل نیز باید در هنگام خرید محاسبه شده و با وزن استاندارد و جدول وزن های موجود در مراجع مقایسه گردد.

4 – قیمت پروفیل: قیمت نهایی این محصول به پارامترهای زیادی وابسته می باشد که از جمله آن ها می توان به قیمت ورق، نرخ ارز، عرضه و تقاضا در بورس کالا و فاصله کارخانه تولید ورق از کارخانه پروفیل اشاره نمود. لازم است برای خریدی مناسب و به صرفه پیش از اقدام به خرید تمامی فاکتورهای ذکر شده را بررسی نمایید. برای مثال پروفیل های تولیدی توسط ورق های کارخانه فولاد مبارکه از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و تبعا قیمت بالاتری نیز دارد. بنابراین چنانچه کیفیت بالایی نیاز ندارید می توانید از پروفیل هایی با کیفیت پایین تر استفاده نمایید. همچنین به دلیل نوسانات نرخ ارز و تاثیر مستقیم بر نرخ آهن آلات بهتر است پیش از خرید شرایط سیاسی و قیمت دلار را در نظر داشته باشید. ابعاد و ضخامت محصول نیز بر قیمت نهایی تاثیر دارد برای مثال قیمت پروفیل 40*80 با پروفیل 40*40 در ضخامت های یکسان متفاوت می باشد و لازم است پیش از خرید از ابعاد محصول موردنظر خود اطلاعات لازم را کسب نمایید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید پروفیل های فولادی با کارشناسان مجموعه مرکزآهن تماس بگیرید و خریدی لذت بخش را تجربه نمایید..

کاربرد پروفیل های فولادی

شناخت کاربرد پروفیل ها می تواند تا حد زیادی شما را در جهت خریدی مناسب راهنمایی نماید. کاربرد این محصول بسیار حوزه وسیعی دارد که تولید مبلمان تا خودروسازی و ساخت دستگاه های صنعتی را شامل می شود. در برخی کاربردها نیاز به پروفیل هایی با دقت ابعادی بالا می باشد و از این رو خرید از شرکت هایی که از ورق فولاد مبارکه استفاده می نمایند توصیه می شود. برای مثال در کاربردهایی مانند ساختمان سازی و ساخت سوله نیاز به پروفیل هایی با مقاومت و دقت ابعادی بالا نمی باشد ولی برای کاربردهایی مانند ساخت وسایل ورزشی و یا ترازو بایستی از پروفیل هایی با دقت و کیفیت بالا استفاده نمایید. توصیه می شود پیش از خرید کاربرد پروفیل موردنظر خود را برای کارشناسان فروش توضیح داده تا بهترین و مناسب ترین پروفیل را به شما پیشنهاد دهند.

کارخانجات تولیدکننده پروفیل های فولادی

کارخانجات تولیدکننده پروفیل در کشور را از لحاظ کیفیت محصول تولیدی می توان به دو دسته تقسیم نمود. همان طور که می دانید ماده اولیه تولید پروفیل، ورق های فولادی می باشد و از این رو کیفیت ورق های اولیه تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی قوطی های تولیدی دارد. ورق های مورد استفاده برای تولید پروفیل های فولادی از کارخانجاتی نظیر فولاد مبارکه اصفهان، نورد و لوله اهواز و فولاد گیلان تامین شده و کارخانجاتی که ورق اولیه خود را از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تامین می کنند، از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند. برای مثال می توان به کارخانجات زیر اشاره نمود:

کارخانه کیان پرشیا تهران شرق جهان پروفیل کارخانه یاران صدرا به فلز سپاهان آریا پروفیل

سایر کارخانجات از ورق های تولیدی کارخانجات دیگر استفاده نموده و در نتیجه از کیفیت پایین تری برخوردار می باشند. بنابراین در هنگام خرید پروفیل دقت نمایید که چنانچه کاربرد موردنظر شما نیاز به دقت ابعادی بالایی دارد، پروفیل را از کارخانجاتی با کیفیت تولیدی بالا تهیه نمایید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها