خطر بروز لخته زایی در شریان قلبی ریوی با ابتلا به کرونا
یک متخصص قلب و عروق به جام‌جم آنلاین گفت

خطر بروز لخته زایی در شریان قلبی ریوی با ابتلا به کرونا

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران توضیح داد

اهمیت داروهای تزریقی در اورژانس بیمارستان ها

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بر اهمیت استفاده از داروهای تزریقی در اورژانس بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: داروهای تزریقی جایگاه ویژه ای در اورژانس بیمارستان ها دارند.
کد خبر: ۱۳۵۳۳۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، نادر توکلی، با اشاره به استفاده داروهای تزریقی در بخش اورژانس بیمارستان‌ها، افزود: داروهای تزریقی به دلیل اینکه اثربخشی زودتری دارند، معمولاً بیشتر در اورژانس بیمارستان‌ها از داروهای وریدی استفاده می‌شود.

رئیس انجمن علی طب اورژانس کشور ادامه داد: به دنبال خارج شدن داروی رانیتیدین تزریقی از چرخه مصرف به دلیل عوارضی که داشت، خلاء داروی جایگزین وجود داشت.

توکلی افزود: یکی از داروهایی که به عنوان داروی کمکی برای درمان بیماران کرونایی زیاد استفاده می‌شود، داروی فاموتیدین بود.

وی گفت: استرس زیاد ناشی از کرونا منجر به بروز خونریزی‌های گوارشی می‌شود و این دارو می‌تواند به کاهش ترشح اسید معده کمک کند.

در همین حال، ناصر ابراهیمی دریانی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص گوارش، در ارتباط با داروهای بیماری‌ های گوارشی، اظهار داشت: ما معمولاً برای کسانی که خونریزی گوارشی داشته باشند و در آی سی یو بستری باشند، یا بیمارانی که اختلالات انعقادی دارند، از داروهای تزریقی استفاده می‌کنیم.

رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی (ره)، افزود: کرونا معمولاً یک سری علائم گوارشی متعددی دارد که بیمار سوءهاضمه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کرونا می‌تواند منجر به دردهای شدید شکمی شود و جراح را به اشتباه بیاندازد. کم نبودند در دوران کرونا، خیلی از بیماران با عارضه شکم حاد به اورژانس مراجعه کرده اند و جراح را به اشتباه انداخته اند.

این فوق تخصص گوارش افزود: کرونا می‌تواند ایجاد لخته کند و این لخته در هر قسمتی از روده و کبد، اختلال ایجاد کند.

ابراهیمی دریانی گفت: کرونا باعث تشدید عارضه‌های گوارشی شده و در بعضی از موارد این عوارض می‌تواند مرگ آور باشد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها