ایرج ملكی، كارمند وزارت نیرو در بیستون كرمانشاه كه با كارگردانی فیلم‌های كوتاه به شهرت رسیده، به‌ واسطه حضور غافلگیركننده‌اش در «جوكر» كه این روزها از شبكه نمایش خانگی پخش می‌شود؛ چهره این هفته است.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۹۵
جوكر شروع قابل‌ توجهی داشت و با اجرای قابل قبول از یك ایده جهانی، توانسته بود مخاطبانی برای خود دست و پا كند، اما در قسمت سوم چیزی نمانده بود، در خلأ ایده خوب برای ایجاد موقعیت‌ خنده، به زمین بخورد كه ناگهان در گشوده شد و ایرج ملكی به عنوان زامبی وارد شد.
ملكی كه مردم ایران او را با عنوان «استاد» می‌شناسند، از علاقه‌مندان به دنیای فیلم و سینماست و در نتیجه متون كوتاهی می‌نویسد و خودش آنها را كارگردانی می‌كند و در فضای مجازی به تماشا می‌گذارد. سطح كیفی این آثار، پرداخت ساده و ابتدایی به موضوعات معمول جامعه و به‌خصوص دیالوگ‌های شعاری و نحوه ادا شدن این دیالوگ‌ها و نوع بازی بازیگران آثار او، بهانه‌ای شده برای این‌كه ایرج ملكی، در برخوردی طنزآمیز، لقب استاد بگیرد و كارهایش اسباب شوخی و خنده شود؛ به‌خصوص دیالوگ معروف «چطو به تو گیر ندادن» از شخصیت میترا در فیلم «مزاحمت» استاد ملكی.
ایرج ملكی وارد استودیوی جوكر شد، برای هنرمندان شركت‌كننده در این برنامه شامل امین حیایی، سام درخشانی، هومن حاجی‌عبدالهی، امیرمهدی ژوله، غلامرضا نیكخواه و سهیل مستجابیان كه بعد از باخت بیژن بنفشه‌خواه و رضا نیكخواه همچنان در حال رقابت بودند، برنامه اجرا كرد. استاد، اول برای شركت‌كنندگان لطیفه گفت، بعد برای آنها صحنه‌هایی از یك فیلم را بازی كرد، یكی از قطعه‌های مهران مدیری را دابسمش كرد و هرچه شركت‌كنندگان مقاومت كردند، او با جدیت بیشتر به كارش ادامه داد و حتی درگیر بازی شركت‌كنندگان شد و در جواب سام درخشانی كه درباره لقب استاد سؤال كرد، توضیح داد كه همیشه خودش را شاگرد می‌داند و به قدری لجوجانه اعتماد به نفسش را حفظ و سماجت كرد تا بالاخره خنده را از امیرمهدی ژوله گرفت و چاره‌ای برای این نویسنده طنز باقی نگذاشت كه از جایش برخیزد و از او تقدیر كند تا بتواند به این حضور خاتمه دهد.
شخصیتی مناسب برای شگفتانه
استاد ملكی در حالی استودیوی جوكر را با بدرقه‌های گرم شركت‌كنندگان ترك كرد كه امیرمهدی ژوله را به دام كارت زرد انداخته بود و بقیه شركت‌كنندگان به اعتراف خودشان تا مرز انفجار رفته بودند. حضور استاد ملكی در برنامه جوكر همان‌طور كه سهیل مستجابیان هم گفت برای شركت‌كنندگان جوكر یك شگفتانه بود و نیز البته برای خود او هم. به وقت خداحافظی، وقتی هنرمندان شركت‌كننده در رقابت جوكر داشتند با سلام و صلوات او را به سمت در خروجی مشایعت می‌كردند، ملكی از دیدار این هنرمندان ابراز خوشحالی و شگفتی می‌كرد و به‌ سختی از آنها دل‌ كند و رفت. این اولین بار نبود كه استاد ملكی مهمان یك برنامه می‌شد، او یك بار دیگر هم در سال ۱۳۹۶ اسباب شگفتی را فراهم كرد، چرا كه در روز ملی سینما مهمان علی ضیا در برنامه فرمول یك شده بود! براساس این موارد، خیلی اسباب شگفتی نخواهد بود كه اگر باز هم جایی به مناسبتی، شاهد حضور استاد ملكی باشیم، چه به عنوان زامبی، چه به عنوان استاد. 
 
آذر مهاجر / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها