مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد:

نصب دستگاه شتاب نگار در شهرهای استان تا پایان هفته

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: دستگاه شتاب نگار برخط نسل جدید در راستای توسعه شبکه شتاب نگار، در تمامی شهرهای مختلف استان تا پایان هفته جاری نصب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۲۶۷۷

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ عبداله بهادری گفت: غیرمنتظره بودن زلزله و نداشتن آمادگی پیش از وقوع آن باعث می‌شود ویرانی‌ها و خسارات جانی و مالی فراوانی به بار بیاورد، آنچه در هنگام وقوع زلزله خطرآفرین است، پایدار نماندن ساختمان‌ها و سازه‌ها است. 

وی رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وسازها را از عوامل کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی به خصوص زمین لرزه عنوان کرد و افزود: تهیه نقشه مخاطرات زمین شناسی از وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی است و پس از آماده سازی آن به منظور تهیه طرح‌های شهری در اختیار ارگان‌های مربوطه قرار می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: زمان تهیه نقشه طرح‌های تفصیلی و جامع از نقشه‌های مخاطرات طبیعی به عنوان نقشه‌های بالادستی استفاده می شود تا بر اساس آن نحوه توسعه شهر را در نظر بگیرد.

بهادری با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتاب نگاری زلزله کشور مرجع مهمی در طراحی سازه های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در کشور است، بیان کرد: این دستگاه ها که جنبش زمین و حرکت های تکنیکی آن را رصد و اطلاعات را آنلاین در اختیار قرار می‌دهد، برای کاهش خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری شهر امکان بسیار خوبی فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: به دلیل سرعت بیشتر امواج طولی زلزله نسبت به امواج عرضی و سطحی، می توان با راه اندازی سامانه هشدار سریع و پاسخ سریع به دستگاه های اجرایی و امدادی هشدارهای اولیه را ارسال کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه نصب دستگاه شتاب نگار برخط نسل جدید در تمامی شهرهای مختلف استان تا پایان هفته جاری نصب می‌شود، بیان کرد: هم اکنون این دستگاه در اکثر شهرستان های استان نصب شده و در سطح شهرستان های دهلران و چرداول نیز تا پایان هفته جاری نصب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها