اشتغال در لرستان از مسائل محوری و در اولویت

رئیس جمهور گفت: اشتغال در لرستان از مسایل محوری و در اولویت ما است‌.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۰۳
اشتغال در لرستان از مسائل محوری و در اولویتبه گزارش جام جم انلاین لرستان: آیت الله ابراهیم رییسی در سفر به لرستان، اظهار کرد: اشتغال از خواسته‌ها و مطالبات مهم مردم لرستان است و همه دستگاه ها برای اشتغال ماموریت دارند چراکه معضل بیکاری باعث رنجش مردم شده است.

وی ادامه داد: مطالعاتی در لرستان صورت گرفت و مشخص شد ریشه اساسی مسایل اجتماعی، مشکلات اقتصادی و فرهنگی است. و از انجایی که این مردم اعتقاد ریشه ای با مسایل ارزشی دارند که باید برای رفع مسایل معیشتی آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم لرستان طرح‌های نیمه تمام است و در این راستا باید اولویت سنجی صورت بگیرد تا بتوان در بازه های زمانی و با تمرکز بر روی طرح های مهم  به نتیجه مطلوب پیدا کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: خصوصی سازی غلط منجر به تعطیلی برخی صنایع لرستان شده که قرار است مشکل آنها بررسی و رفع شود.
 
آیت الله رییسی در بخش دیگری از صحبت هایش به آغاز عملیات تکمیل سدهای لرستان به ویژه معشوره اشاره کرد و گفت: به هر میزان که بتوانیم برای سد معشوره اعتبار تخصیص می دهیم ضمن اینکه وزیر نیرو اعلام کرده این طرح در مدت زمان کوتاهتری نسبت به زمان بندی احداث خواهد شد.
 
رئیس جمهور  با اشاره به لزوم توسعه استان بر رفع بیکاری و اتفاق افتادن مهاجرت معکوس تاکید کرد و گفت: بیکاری و فقر از مهم‌ترین عوامل مهاجرت مردم لرستان هستند که باید با رفع مشکلات و فراهم سازی شرایط، زمینه مهاجرت معکوس در لرستان فراهم شود .
 
وی ادامه داد: لرستان سرزمینی دارای موهبت ها و ظرفیت های خدادادی بسیار است و با بهره گیری از نیروی‌های جوان و انقلابی از مهمترین پشتوانه های نظام محسوب می شود .
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: طرح های نیمه تمام از مشکلات اساسی لرستان به شمار می آید که لازم است با نیازسنجی و اولویت بندی این طرح ها در راستای تکمیل و بهره برداری آنها اقدام شود .
 
رئیسی با اشاره به بحث حق آبه لرستان، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های عمرانی در زمینه سدسازی مانند سد معشوره از اولویت های استان است که در راستای تکمیل آن تلاش می کنیم اعتبارات لازم اختصاص یابد .
 
وی یادآور شد: استان لرستان دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری است که از تمدن و قدمت این خطه حکایت دارد و قلعه فلک الافلاک خرم آباد یکی از این آثار است که ضرورت دارد مراحل ساماندهی عرصه و حریم آن با هدف حفظ و نگهداری بنا پیگیری شود .
 
رییس جمهور با پرداختن به مشکل مهاجرت در لرستان گفت: عدم بهره برداری مناسب از اراضی کشاورزی در روستاها یکی از علل رخ دادن پدیده مهاجرت از روستا به شهر است که لازم است با فراهم سازی شرایط زمینه اشتغال و بهره وری در روستاها ایجاد شود .
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها