برای راه اندازی چاه ارت به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

چاه ارت به چاله های عمیقی گفته می شود که در عمق زمین کنده می شوند در این نوع حفر چاه، در داخل آن یک رشته سیم مسی بر روی صفحه ای جوش می خورد. سپس صفحه را داخل چاه ارت قرار می دهند تا با خاک در تماس باشد.
کد خبر: ۱۳۵۲۱۹۸
 
برای راه اندازی چاه ارت به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
 
 
دور این صفحه را با  موادی مانند بنتونیت می پوشانند و سیم را از چاه بیرون می گذارند. این رشته سیم را به دستگاه الکترونیک متصل می کنند تا بتوانند تست باکس را برای آن انجام دهند، از چاه ارت و تجهیزات آن در جاهایی استفاده می شود که بتوانند رطوبت کافی خاک را تخمین بزنند معمولا خاک های رسی برای اجرای این سیستم از بهترین نوع خاک ها هستند.
 

تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای اجرای چاه ارت


همان طور که اشاره شد، خاک های رسی برای اجرای سیستم چاه ارت از بهترین نوع خاک ها هستند چرا که دارای مقاومت الکتریکی کمی هستند و کارایی سیستم چاه ارت بهتر است. معمولا چاه ارت در زمین هایی حفر می شود که رطوبت کافی دارند. چون هر چه رطوبت زمین بیشتر باشد مقاومت الکتریکی زمین کم تر و برای اجرای چاه بهتر است. برای اجرای چاه ارت یک سری لوازم و تجهیزات مورد نیاز است که در زیر به آن ها اشاره می شود.
 
صفحه مسی
 
صفحه های مسی، ورقه هایی از جنس مس هستند که به طور عمود در داخل چاه ارت کار گذاشته می شوند. سیم مسی به این صفحه ها متصل می شود و بار و ولتاژ اضافی را  از وسایل الکتریکی به زمین منتقل می کند. نکته بسیار حائز اهمیت در این نوع اتصال این است که برای این کار نباید به بست اکتفا کرد و حتما باید صفحه را به سیم مسی جوش زد.

سیم مسی

سیم مسی از اجزای بسیار مهم چاه های ارت است و همان طور که گفته شد، جریان بار و ولتاژ اضافه را به صفحه و سپس به زمین منتقل می کند. با این انتقال ایمنی فرد تامین می شود. سیم مسی نیز انواع و اقسام مختلفی دارد و ممکن است به صورت سیم یا تسمه تولید شود.

میله مسی

میله مسی نوعی میله گالوانیزه است که به دلیل ساختار مستحکمش به راحتی داخل زمین قرار می گیرد. از این نوع میله معمولا در مکان هایی که امکان کندن زمین نیست به جای صفحه مسی استفاده می شود.

بنتونیت

بنتونیت مخلوطی است از نمک و ذغال که در اجرای چاه ارت برای پوشاندن صفحه به کار می رود. علت استفاده از این دو ترکیب این است که چسبندگی بالایی دارد و حفره های اطراف صفحه یا میله را به راحتی پر می کند.
 
 
برای راه اندازی چاه ارت به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
 

کاربرد چاه ارت

چاه ارت کاربردهای متفاوتی دارد از جمله این که در ساختمان ها مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می شود.

دفع صاعقه و جلوگیری از ولتاژ اضافه

یکی از این کاربردها ایجاد آن برای دفع صاعقه و خسارت های ناشی از آن است. این کار به منظور حفاظت از دستگاه ها و لوازم، افراد و حتی ولتاژ های بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

عمق این گونه چاه ها برای منازل مسکونی به طور معمول سه متر الی پنج متر است و برای مکان های دیگری مانند ساختمان های تجاری، آزمایشگاه ها، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و صنعتی حدود شش الی ده متر در نظر گرفته می شود.

جلوگیری از ایجاد ولتاژ های ناخواسته

حال که با چاه ارت، موارد استفاده آن و تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای حفر آن آشنا شدید، شاید نیاز باشد بدانید از چه فروشگاه هایی برای تهیه این لوازم خرید کنید، بهتر است برای تهیه تجهیزات آن به فروشگاه های معتبری مانند خاورمس مراجعه کنید که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است و می تواند مورد مناسبی برای تهیه کلیه تجهیزات و لوازم حفر چاه ارت مورد استفاده واقع شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها