رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی:

رسالت امروز رسانه در آستان قدس رضوی جهاد تبیین است

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: رسالت امروز رسانه در این آستان مقدس در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین است.
رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: رسالت امروز رسانه در این آستان مقدس در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین است.
کد خبر: ۱۳۵۲۰۶۰
محمد مهدی خیرجو  در مراسم رونمایی از محصولات رسانه ای آستان قدس رضوی افزود: مهمترین وظیفه‌ امروز رسانه که با انواع حملات مواجه است، جهاد تبیین می‌باشد و آستان قدس رضوی هم وظیفه دارد از امکانات خود برای تبیین مواضع حق استفاده کند.
وی ادامه داد: سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و صدها میلیون دلداده اهل بیت (ع) از انوار حضرت امام رضا (ع) از طریق رواق رسانه‌ای آن بهره‌مند می‌شوند.
رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با قدردانی از مجموعه صدا در رسانه ملی و معاون اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: سال گذشته ۸۳۷ ساعت برنامه با مشارکت این اتحادیه به زبان‌های مختلف در حوزه بین‌الملل داشتیم که این برنامه‌ها به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، هوسایی و مالایی بود و در اقصی نقاط جهان توانستند از انوار قدسی حضرت امام رضا (ع) استفاده کنند و امسال هم سعی داریم با کمک اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی کیفیت و کمیت تولیدات خود را افزایش دهیم.
وی با اشاره به محصولات رسانه‌ای در سال گذشته افزود: این موضوع مورد بررسی همکاران قرار گرفت و قرار شد با تولید محصولاتی که امروز رونمایی می‌شود خدمات بهتری به زائران و مجاوران ارائه دهیم.
خیرجو در حوزه مکتوب نیز به ضمائم روزنامه قدس اشاره کرد و ادامه داد: به رغم مشکلاتی که گربانگیر روزنامه‌ها شد به لطف حضرت امام رضا (ع) هنوز بیشترین مشترک ثابت را در میان روزنامه‌ها داریم و امروز از چهار ضمیمه روزنامه قدس و پیوست فضای مجازی روزنامه به طور همزمان رونمایی می‌شود.
وی رونمایی نرم افزار حرم مجازی را از دیگر محصولات عنوان کرد و گفت: بازسازی حرم مطهر رضوی به صورت کامل و به صورت واقعیت مجازی انجام شده و مسیریابی و خدمات دیگر به این نرم افزار افزوده شده است.
رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به اطلس جغرافیایی این آستان اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی خدمات گسترده‌ در نقاط مختلف ارائه می دهد از هویزه تا میرجاوه گرفته تا جنوبی‌ترین و شمالی‌ترین استان‌ها، هم خدمات موردی در زمان حادثه و هم خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.
وی مستند  ۱۵ قسمتی خدام آستان قدس رضوی را که از تاکیدات تولیت این آستان مقدس بود را از دیگر محصولات این مجموعه عنوان کرد.
خیرجو فراخوان دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان کرد و ادامه داد: از مزایای این جشنواره این است که سبب شد عنایت بیشتری به حوزه رسانه شود و از حضور همه رسانه‌ها در آستان قدس رضوی استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم خدمات این حوزه را هر چه بیشتر توسعه دهیم تا در سال‌های آینده تولیدات بیشتری داشته باشیم.جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) طلوعی مبارک در افق آینده رسانه است
دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره طلوعی مبارک در حوزه رسانه است گفت: امروزه آرایش رسانه تغییر کرده و کنشگران غیرمسوول و بی اخلاق حوزه دینی رسانه را در اختیار گرفته اند، جنگ شناختی راه انداخته اند و افکار عمومی را در اختیار گرفته اند، از همین رو باید بازدارندگی در عرصه معارف دینی ایجاد کنیم و باور ما این است جنگ نرم سنگینی علیه دین ماست.
اکبر نصرالهی با بیان این که ما حضرت زینب (س) را خبرنگار حماسه حسینی می‌دانیم و صبر و استقامت در موضوعات استراتژیک و راهبردی را می‌توانیم از ایشان بیاموزیم افزود: اگر در این جشنواره با شناخت خادمان گمنام رسانه و هم افزایی، شبهات را شناسایی و اهداف مشترک را مشخص کنیم می‌توانیم راهبرد بازدارندگی رسانه ای را در عرصه دین و مکتب اهل بیت (ع) ترویج داده و فرهنگ رضوی را به جهانیان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته در نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گام نخست برداشته شد و در دومین دوره از این جشنواره که سال آینده برگزار خواهد شد علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: این جشنواره یک جشنواره معنوی و آموزشی است و افرادی که در عرصه تولیدات رضوی فعال هستند در واقع مروج فرهنگ رضوی و خادمان گمنام رسانه‌ای هستند که به عشق حضرت امام رضا (ع) و با کمترین امکانات آثار رضوی را به جامعه مخاطب عرضه می‌کنند.
وی افزود: از مباحث قابل توجه در این جشنواره توجه به گزاره‌هایی همچون گفتگو، منطق، زمان‌شناسی و معارف اهل بیت (ع) است.
فعالان رسانه رضوی، مدافعان حرم هستند
نصرالهی ادامه داد: خادمیاران رسانه در دومین دوره از این جشنواره تلاش دارند این مضامین و محورهای انسانی را در بهترین بسته بندی روایت کنند و باور ما این است باید به افرادی که با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت امام رضا (ع) با کمترین امکانات در دورترین مناطق دورافتاده کشور در حوزه رسانه فعال هستند، صفت مدافعان حرم بدهیم.
وی گفت: خادمیاران و فعالان رسانه‌ای در حوزه رضوی در واقع سفیران مردم ایران و شیعیان هستند، جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) علاوه بر استفاده حداکثری از تجربیات و تولیدات سنتی در عرصه رادیو و تلویزیون از فعالان رسانه در سایر حوزه‌ها دعوت به عمل می‌آورد که با استفاده از تمامی ابزارها در آرایش جدید رسانه‌ای، بیش از پیش فرهنگ رضوی را ترویج و حقایق مربوط به مکتب اهل بیت (ع) را گسترش دهند.
برگزاری دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)
دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) افزود: در این دوره از جشنواره هشت محور مطبوعات، خبرگزاریها، رسانه های صوتی و تصویری، رسانه های مجازی، عکس و گرافیک، بین الملل و پایان نامه های مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است.
در این مراسم از هشت محصول فرهنگی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از ۶ خادم آستان قدس رضوی که مستند آن‌ها تولید شده است، قدردانی شد.
علاوه بر آن در این مراسم استودیوی رادیویی شهید حاج قاسم سلیمانی در صحن جامع رضوی افتتاح شد و با رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) دومین دوره این جشنواره آغاز شد.


  


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها