معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

احتمال تمدید زمان ثبت‌ نام طرح نهضت ملی مسکن

با توجه به ادغام طرح اقدام ملی با طرح نهضت ملی، تمامی امتیازات و تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن به هر دو پروژه مذکور تعلق می‌گیرد که در این خصوص طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به مجموعه‌های تابعه دستور داد قراردادهای مشارکت مدنی، مراحل افزایش وام و تزریق منابع مالی از بانک به پروژه‌ها را برای پیشبرد هرچه بیشتر طرح‌های مذکور به جدیت پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۳۵۱۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، اجرای ۶۱۵ هزار واحد مسکونی از طرح چهار میلیون واحدی جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) بر عهده شهرهای جدید است. با توجه به ادغام مسکن ملی با طرح جهش تولید مسکن، در حال حاضر و آنطور که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفته است شهرهای جدید در عملیات اجرایی پروژه ها نسبت به سایر دستگاه‌ها در وضعیت بهتری قرار دارند.

حبیب‌الله طاهرخانی روز ۱۶ آذرماه در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران کل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از شرکت‌های تابعه می‌خواهم که قراردادهای مشارکت مدنی، مراحل افزایش وام و تزریق منابع مالی از بانک به پروژه‌ها را برای پیشبرد هرچه بیشتر طرح‌های مذکور به جدیت پیگیری کنند و در موارد لازم برای تحویل اراضی طرح نهضت ملی به ویژه در استان تهران مذاکرات لازم با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را به انجام برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن همت ویژه به کار گرفته و هر چه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقیمانده را مشخص کنند.

وی ادامه داد: در برخی از شهرها اصلی‌ترین مسئله فعلی، کندی در پیشرفت پروژه‌ها بوده که این عقب‌ماندگی‌ها باید هرچه زودتر جبران شود، به همین دلیل تسریع در روند پروژه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین وضعیت متقاضیانی که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت‌ نام کرده‌اند، باید سریعاً تعیین‌تکلیف شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در زمینه تأمین زمین در شهرهای جدید برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، گفت: شهرهای جدید فعلی باید با هر روش ممکن تا احداث شهرک و شهرهای جدید دیگر پاسخگوی نیاز کلانشهرها باشند.

طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرهای جدید نیازمند (شهرهایی که دارای جمعیت و رشد توسعه‌ای کمتری هستند) بیان کرد: این شهرها موظف هستند از طرق گوناگون مانند واگذاری‌های گروهی، نوع ساخت و ساز، نوع زمین و... برای جذب جمعیت و ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن جذابیت ایجاد کنند. شهرهای جدید باید نقش بسزایی را در برنامه گسترده تامین مسکن که به تازگی از سوی دولت آغاز شده است به خود اختصاص دهند و با تزریق تسهیلات بانکی، افزایش سرمایه‌گذاری و جذب جمعیت خود را ارتقا دهند.

بنابراین گزارش، سقف تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان است که پیشنهاد شده به شهرهای اطراف تهران نیز همین میزان تعلق بگیرد. تسهیلات برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده که تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلا برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیرا به مردان بالای ۱۸ سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها