نگاهی به مینی‌سریال خط مقدم که پخش آن از امشب شروع می‌شود

طهرانی‌مقدم در «خط مقدم»

شبكه یك در تازه‌ترین اثر نمایشی زندگی شهید طهرانی‌مقدم را دستمایه قرار داده و در قالب مینی‌سریال خط مقدم از امشب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه پخش می كند. مجموعه تلویزیونی «خط مقدم» به كارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌كنندگی مجید حقی به بخشی از دوران حساس و پر التهاب سال‌های ۶۳ تا ۶۵ دفاع مقدس می‌پردازد و محوریت آن درباره شهید طهرانی‌مقدم است. در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی خط مقدم آمده است: «این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است كه پس از پاییز ۱۳۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند». حسین عارف، حسام حسنی، بهراد رحمانی، آفرین عبیسی، غزاله اكرمی، بهزاد خلج و عطاا... سلیمانیان در این مجموعه نمایشی بازی كردند. با مجید حقی، تهیه‌كننده درباره این مینی‌سریال صحبت كردیم كه در ذیل می‌خوانید.
کد خبر: ۱۳۵۱۲۹۱

مجید حقی، تهیه‌كننده در پاسخ به این سوال كه سریال خط مقدم با چه هدفی ساخته شده و قرار است چه مفاهیمی را به مخاطبان منتقل كند؟ به جام‌جم می‌گوید: «در حال حاضر ما در آستانه ماجراهای مهمی كه سرنوشت انقلاب و موجودیت اسلام را تعیین می‌كند، هستیم.
شرایطی كه انسان‌ها نیاز به رشد دارند. یكی از ظرفیت‌های بسیار خوب نمایشی برای دعوت مخاطب به چنین فضای رشدی، دوران دفاع مقدس ماست.»
وی ادامه می‌دهد: «ما با این دیدگاه برشی از زندگی شهید طهرانی‌مقدم را مورد بررسی قرار دادیم. هر چند كه به دلیل ظرفیت محدود زمانی كه داشتیم، فقط به بخشی از وقایع ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ این شهید بزرگوار پرداختیم. شهیدی كه در مراحل مختلف تحقیقات متوجه ابعاد بزرگ شخصیتی ایشان شدیم كه به دلیل محدودیت ما نتوانستیم وارد پرداخت آنها شویم.»
این تهیه‌كننده درباره این‌كه چرا در قالب مینی‌سریال این اثر را ساختید و در قالب سریال بلندتر تولید نكردید تا بتوانید به بخش‌های مختلف زندگی شهید طهرانی‌مقدم بپردازید؟ توضیح می دهد: «داستان به این صورت است كه ما این محصول را قبلا به صورت یك فیلم سینمایی تهیه كرده بودیم، اما با توجه به شرایط فعلی سینما و محدودیت‌های كرونایی، به صلاحدید سرمایه‌گذار، مدیران محترم سیمافیلم و مدیر شبكه یك، بنا بر این شد كه به دلیل استراتژیك بودن كار یك مینی‌سریال چند قسمتی آماده كنیم تا تلویزیون هم بتواند از این موقعیت استفاده كرده و مخاطبان بیشتری را برای مشاهده این اثر ارزشمند جذب نماید.»حقی درباره انتخاب شهریار بحرانی برای كارگردانی این سریال می افزاید: «آقای بحرانی قبل از ساخت فیلم‌های ملك سلیمان(ع) و مریم مقدس(س)، در حوزه سینمای دفاع مقدس چند فیلم ارزشمند مانند گذرگاه و حمله به اچ۳ ساخته بودند. از طرف دیگر جهان‌بینی ایشان نسبت به ساخت فیلم درباره شهید طهرانی‌مقدم، متفاوت بود و به صورت كلی ایشان دیدگاه‌شان نمایش صفات آسمانی و رشدیافته شهداست.»
وی درباره انتخاب حسین عارف برای ایفای نقش طهرانی‌مقدم بیان می‌كند: «بازیگران زیادی دعوت به همكاری شدند، اعم از بازیگران حرفه‌ای سینما و تئاتر. با نظر تیم كارگردانی گزینه‌های متعددی كاندید شدند و درنهایت نظر گروه محترم كارگردانی این بود كه به دلیل اهمیت شخصیت داستان، فردی نقش را بازی كند كه مخاطب، او را در نقش‌های مختلف متفاوت با فضای این شهید و نامأنوس با محیط جبهه و جنگ ندیده باشد. این‌گونه شد كه پس از تست‌های فراوان، به آقای حسین عارف رسیدیم كه انصافا توانستند در نقش این مرد خدا بسیار خوب بازی كرده و بدرخشند.»

فاطمه عودباشی - رسانه / روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها