نکات فنی خودرو

کلاچ درب خودرو چیست؟

قفل درب آسیب دیده می‌تواند ناشی از آسیب دیدن دستگیره درب خارجی یا داخلی باشد.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، ماشین حداقل دو دستگیره درب، در هر درب دارد؛ یکی در داخل و دیگری در خارج. به دلیل استفاده مکرر، آن‌ها در نهایت خراب می‌شوند و ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. گاهی اوقات خود دستگیره خوب است، اما در مجموعه چفت درب مشکلی وجود دارد که از بسته شدن و قفل شدن درست درب جلوگیری می‌کند.

قفل درب آسیب دیده می‌تواند ناشی از آسیب دیدن دستگیره درب خارجی یا داخلی باشد. چفت درب آسیب دیده قابل تعمیر نیست، فقط تعویض می‌شود.

اما چگونه باید این دستگیره را تعویض کرد؟ پانل در را بردارید تا دسترسی به آن راحت باشد؛ دستگیره درب شکسته را بردارید و تعویض کنید. قفل درب را بررسی کنید و در صورت کار نکردن آن را تعویض کنید. درب را برای عملکرد صحیح بررسی کنید و در نهایت پانل درب را دوباره نصب کنید.

هر زمان که متوجه مشکلی در درب خودروی خود شدید، باید برای بازرسی برنامه ریزی کنید. اگر احساس می‌کنید درب شما گیر کرده یا مشکل دارد، یا اگر برای بسته شدن کامل به ضربه محکمی نیاز دارد، وقت آن است که قبل از بدتر شدن آسیب، یک بازرسی برنامه ریزی کنید.

چه علائم رایجی نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به تعویض قفل درب داشته باشید؟: در باز نمی‌شود، درب بسته نخواهد شد.

سوالی که پیش می آید این است که این سرویس چقدر اهمیت دارد؟ ضامن درب وظیفه اطمینان از بسته ماندن در‌های خودروی شما را بر عهده دارد. وقتی این قفل آسیب ببیند، درب نمی‌تواند بسته بماند. دری که بسته نمی‌شود یک خطر ایمنی شدید است، زیرا هیچ راهی برای محافظت درب و جلوگیری از باز شدن آن ندارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها