لیورپولِ کلوپ یا آرسنالِ آرتتا

نبرد آماده‌های لیگ جزیره

امشب و از ساعت 21:00 دو تیم لیورپول و آرسنال حساس‌ترین بازی هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس را برگزار می‌کنند.
امشب و از ساعت 21:00 دو تیم لیورپول و آرسنال حساس‌ترین بازی هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، وقتی سه هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر انگلیس گذشته بود، هواداران آرسنال به یک حس مشترک رسیده بودند. خیلی از آنها می‌گفتند این فصل هم خبری از بالانشینی در جدول و تلاش برای رسیدن به لیگ قهرمانان نیست. شاید اگر به آن زمان نگاه کنیم، این تصور و انتظارشان چندان هم بی دلیل نبود. توپچی‌ها هر سه بازی ابتدایی‌شان را در حالی با باخت پشت سر گذاشته بودند که گزینه گل زده در مقابل نام‌شان در جدول فقط یک خط تیره بود. اما تیم شان حالا و در هفته 12 در حالی در آنفیلد به مصاف لیورپول می‌رود که اوضاع به کلی تغییر کرده است.

شاگردان یورگن گلوپ بعد از همان سه هفته اول، هفت امتیاز داشتند و فقط یک گل خورده بودند. برای آنکه بدانیم شاگردان آرتتا در این هشت هفته چه مسیر پیشرفتی را پشت سر گذاشته‌اند، بیان این نکته لازم است که این تیم در حال حاضر با 20 امتیاز در رده پنجم است و فاصله‌اش با لیورپول رده چهارمی فقط دو امتیاز است. از طرف دیگر فاصله این تیم با چلسی صدرنشین 6 امتیاز است. قرمزهای لندن در 8 بازی اخیر خود هرگز شکست نخورده‌اند و 6 پیروزی و دو تساوی به دست آورده‌اند. دفعه قبلی در فاصله آگوست تا دسامبر 2018 بود که آرسنال با هدایت اونای امری 14 بازی بدون باخت را پشت سر گذاشت. شاگردان آرتتا در این مدت 7 کلین‌شیت نیز ثبت کرده‌اند.

در مقابل، لیورپولی قرار دارد که در هفته یازدهم لیگ جزیره اولین شکست فصل خود را مقابل وستهام تجربه کرد تا روند 20 بازی بدون باخت این تیم در لیگ برتر از بین برود. نکته جالب اینجاست که قبل از آن 20 بازی، تنها شکست‌های لیورپول مقابل تیم‌های لندنی چلسی و فولام بوده است. لیورپول در دو هفته متوالی میزبان است و کلوپ هم اصلا نمی‌خواهد این فرصت برای کمتر کردن فاصله‌اش با صدر را به راحتی از دست بدهد. در این میان، یک مساله بدجور باعث نگرانی کلوپ و هواداران این تیم شده است. لیورپول دو بازی مقابل برایتون و من‌سیتی را در حالی با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رساند که هر دو از حریفش پیش بود. از طرف دیگر، این تیم در 5 بازی خانگی اخیرش فقط در دو بازی به عنوان تیم برنده از زمین خارج شده است.

آنچه که باعث امیدواری آنفیلدی‌ها در بازی امشب می‌شود، عملکرد تیم شان مقابل توپچی‌های لندن در بازی‌های اخیر است. از زمانی که کلوپ روی نیمکت این تیم نشسته، لیورپول در 11 تقابلش با آرسنال فقط در یک بازی باخته و هفت برد در این مدت به دست آورده است. لیورپول در بازی‌های اخیر در آنفیلد هم مقابل آرسنال با پیروزی قاطع زمین را ترک کرده به طوری که در سه بازی اخیرش در ورزشگاه خانگی حداقل 3 گل به حریف لندنی‌اش زده است. چشم امید لیورپولی‌ها برای گلزنی در بازی امشب، ستاره مصری‌شان است. محمد صلاح در 9 بازی قبلی مقابل آرسنال در لیگ برتر، روی 9 گل تاثیر مستقیم داشته است ( 7 گل و دو پاس گل). در آنفیلد نیز او چهار بار موفق به باز کرن دروازه توپچی‌ها شده است. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها