نبرد آماده‌های لیگ جزیره
لیورپولِ کلوپ یا آرسنالِ آرتتا

نبرد آماده‌های لیگ جزیره

باخت سنگین به لیورپول، سولسشر را در لبه پرتگاه برده است

اوله و آواری از منچستر

سنیگن‌ترین شکست منچستر مقابل لیورپول در اولدترافورد، زلزله سهمگینی در این باشگاه به وجود آورده است.
سنیگن‌ترین شکست منچستر مقابل لیورپول در اولدترافورد، زلزله سهمگینی در این باشگاه به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۳۴۴۱۴۸

دقیقه 65 بازی منچستر-لیورپول تصویری از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد که برای هواداران این تیم و خیلی از فوتبالی‌ها بی سابقه بود. این تصویر خیابان‌های اطراف اولدترافورد را در حالی نشان می‌داد که هواداران منچستر در حال ترک ورزشگاه بودند. برای تیمی که تا آن دقیقه بازی مقابل حریف و یا بهتر بگوییم دشمنی همچون لیورپول پنج گل دریافت کرده، شاید منطقی‌ترین واکنش همین ترک ورزشگاه باشد. شاید به همین دلیل بود که در پایان بازی اوله گونار سولسشر گفت تاریک‌ترین روز دوران مربیگری‌اش در منچستر را پشت سر گذاشته است. حالا برخی می‌گویند اوله باید اخارج شود و برخی هم مثل مدیران من‌یو فعلا نظر به ابقای او دارند. حالا این سئوال مطرح است که آیا سولسشر می‌تواند از زیر آواری که خود و تیمش درست کرده، به سلامت بیرون بیاید؟

3 سال بدون دستاورد

از زمان آمدن سولسشر به منچستر حدود سه سال می‌گذرد، اما مربی نروژی هنوز هیچ جامی برای شیاطین سرخ به دست نیاورده است. از معدود موفقیت‌ها او می‌توان به ثبت رکورد 27 بازی بدون باخت در خارج از خانه اشاره کرد. اما نقاط منفی او آنقدر زیاد بود که حالا جایگاهی متزلزل پیدا کرده است. باخت سنگین یکشنبه تقریبا یک سال بعد از شکست سخت 6 بر یک آنها در خانه مقابل تاتنهام بود. اما نمی‌توان این دو نتیجه را با هم مقایسه کرد.

به زعم بسیاری از کارشناسان، مدیران منچستر در تابستان امسال بعد از چند فصل دست به ولخرجی زدند و شاهد این ادعا خرید بازیکنانی همچون کریس رونالدو، رافائل واران و جیدون سانچو بود. به همین دلیل است که کریس ساتن، بازیکن شسابق تیم ملی انگلیس در این باره می‌گوید: این فصل اینطور نبود که سولسشر تمام سلاح‌های مورد نیازش را نداشته باشد. همه چیز برای او فراهم شد و تصور می‌شد کار سختی برای کسب قهرمانی نداشته باشد، اما با توجه به شرایط موجود من تحقق این مساله را دور از دسترس می‌بینم.

گری نویل، هافبک سال‌های نه چندان دور من‌یو و مفسر این روزهای شبکه‌های ورزشی انگلیس هم در مورد تیم محبوبش اینطور می‌گوید: ما در دوران حضور سِر الکس هم نتایج بدی داشته‌ایم مثل باخت پنج بر صفر مقابل نیوکاسل. اما آنچه که این روزها در منچستر می‌بینیم، عملکرد و بازی ضعیف این تیم است. صبحت من فقط مربوط به بازی با لیورپول نیست، بلکه این تیم در هشت بازی اخیر خود متزلزل بازی کرده است.

یک فصل ناموفق

آن چیزی که از ابتدای بازی با لیورپول کاملا به چشم می‌آمد این بود که شاگردان سولسشر در کنار دفاع ضعیف، هیچ فشاری به بازیکنان حریف نمی‌آوردند و فضای زیادی در اختیار لیورپولی‌ها قرار داده بودند. یان رایت، مهاجم سابق آرسنال و تیم ملی انگلیس در مورد عملکرد منچستر در بازی عصر یکشنبه اینطور می‌گوید: لیورپول صدها کیلومتر با منچستر فاصله دارد و دلیل اصلی آن هم به نحوه مربیگری مربیانش بر می‌گردد. مگر می‌شود تیمی مقابل لیورپول قرار بگیرد و تا این اندازه بدون برنامه باشد؟

میکا ریچاردز، بازیکن سابق من‌سیتی هم عقیده دارد که اگرچه منچستر بازیکنان خوبی در اختیار دارد، اما در نحوه بازی کردن شان هیچ سازمان‌دهی و نظمی دیده نمی‌شود. از طرف دیگر، آمارها نشان می‌دهد نه تنها بازی با لیورپول، بلکه منچستر در طول این فصل کاملا دور از انتظار بوده است. منچستر بعد از گذشت 9 هفته از لیگ برتر، فقط یک بار توانسته کلین‌ شیت کند که از این حیث در رده هجدهم تیم‌های لیگ جزیره است. منچستر تاکنون 15 گل دریافت کرده و از این جهت نیز در رده شانزدهم است. از طرف دیگر، بازیکنان من‌یو در این تعداد بازی فقط 61 بار تکل زده‌اند که باعث شده در رده آخر بین تیم‌های لیگ برتر باشند.

گزینه‌های جانشینی اوله

باخت منچستر به لیورپول به قدری سهمگین و سخت بوده که حالا زمزمه اخراج سولسشر و تعیین جانشین برای او بیشتر از پیش به گوش می‌رسد. در همین راستا، روزنامه انگلیسی دیلی میل 4 گزینه را برای جانشینی اوله معرفی کرد. براساس این گزارش، یونایتد مشتاق است تا زیدان، سرمربی سابق رئال مادرید به اولدترافورد بیاید ولی از طرفی برخی می‌گویند که او تنها می‌خواهد سرمربی تیم ملی فرانسه شود.

تن‌هاگ، سرمربی آژاکس و براندن راجرز، سرمربی لسترسیتی و سرمربی سابق لیورپول نیز جزو گزینه‌ها هستند ولی به نظر می‌رسند احتمال این 2 گزینه بسیار اندک باشد. در این میان، شانس آنتونیو کونته بیش از بقیه است و حتی گفته می‌شود اولین تماس‌ها با آنتونیو کونته برقرار شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها