مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

افتتاح نمایشگاهی از اشیاء موزه باستان‌شناسی مردان نمکی در موزه ملی ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: نمایشگاه‌ مرگ در نمک آثاری از معدن نمک چهرآباد زنجان در محل موزه ملی ایران به‌صورت رسمی گشایش یافت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: نمایشگاه‌ مرگ در نمک آثاری از معدن نمک چهرآباد زنجان در محل موزه ملی ایران به‌صورت رسمی گشایش یافت.
کد خبر: ۱۳۴۶۱۹۷

به‌گزارش جام جم آنلاین زنجان، امیر ارجمند  گفت در مراسم بازگشایی مقاماتی از کشور ایران و آلمان حضور داشتند که در نمایشگاه مرگ در نمک ۱۵۰ اثر از دوره هخامنشی تا دوره معاصر برای علاقه‌مندان قابل بازدید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این نمايشگاه حاصل یک همکاری مشترک است و همکاری علمی بین ایران و آلمان است که مسائل فرهنگی دو کشور را موردتوجه قرار داده است و امیدواریم همکاری‌های فرهنگی بین ایران و آلمان ادامه داشته باشد.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: هر جا که فرهنگ و هنر خودنمایی می‌کند جا را برای دشمنی تنگ و تنگ‌تر می‌کند. ما برای گسترش صلح و دوستی در جهان نیازمند توسعه و تقویت همکاری‌های فرهنگی هستیم و این نمایشگاه‌ها نمونه‌ای از این همکاری‌ها است.

معاون سفیر آلمان در ایران ادامه داد: هنوز موفق نشدیم مردان نمکی ایران را در آلمان نمایش دهیم، اما تلاش خواهیم کرد تا این پروژه مهم همکاری را دنبال کنیم و مردان نمکی ایران را در آلمان به نمایش بگذاریم، چراکه نمایشگاه آنلاین با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده و چند ۱۰ هزار مخاطب و بازدیدکننده داشته است.

 مونیکا لوتر از بنیاد گردا هنکل نیز به‌صورت ویدئوکنفرانسی در سخنانی در این مراسم گفت: از طریق همکاری دو موزه بوخوم آلمان و شهر زنجان ارتباط بسیار خوب فرهنگی بین ایران و آلمان برقرارشده و در سایه این همکاری بنیاد ما در حفاظت از یافته‌های باستانی در معدن نمک چهرآباد زنجان نقش مفیدی را ایفا کرده است.

توماس اشتولنر معاون موزه معدن آلمان نیز در این مراسم گفت: از دیدن موزه معدن نمک چهرآباد زنجان بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. این نمايشگاه حکایت یک همکاری علمی است که ما را به ایران متصل می‌کند. مسائل فرهنگی موردتوجه دو کشور قرار دارد و امیدواریم همکاری‌های فرهنگی بین ایران و آلمان ادامه داشته باشد.

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: همیشه اعتقادداریم نتیجه شناخت دوستی است و عدم شناخت یا شناخت بد نتیجه آن دشمنی است. مردم آلمان و مردم ایران در سایه یک قرن همکاری فرهنگی امروز شناخت خوبی از یکدیگر دارند که محصول آن دوستی بین دو ملت است.

جبرئیل نوکنده رئیس‌کل موزه ملی ایران در این مراسم افزود: موزه ملی ایران تجربه برگزاری نمايشگاه‌های مشترک با کشورهای مختلف را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها