پوشش کامل واکسیناسیون دانش آموزان برای آموزش حضوری ضروری است

استاندار ایلام تاکید کرد: پوشش کامل واکسیناسیون دانش آموزان برای آموزش حضوری ضرورت دارد و در هر مدرسه ای اگر چنانچه تعدادی واکسن کرونا تزریق نکرده باشند، احتمال ابتلا سایرین وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۷۰
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ محمد نوذری در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار داشت: تنها دغدغه والدین برای آموزش حضوری فرزندان در حال حاضر تزریق واکسن است و هر قدر درصد پوشش واکسن دانش‌آموزان ایلام افزایش یابد، برای آموزش حضوری دانش آموزان با مشکلات کمتری مواجه می شویم.
 
وی با انتقاد از میزان پوشش واکسن دانش آموزان در ایلام افزود: اختلاف در درصد تزریق واکسن دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس زیاد است و در برخی موارد شاهد هستیم بخش زیادی از دانش آموزان یک مدرسه واکسن کرونا را تزریق کردند در حالی که در یک مدرسه دیگر در همان شهرستان تعداد اندکی واکسن تزریق کرده اند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مقرر شده بود که مدیران آموزش و پرورش استان با شهرستان ها با تشکیل جلسات هماهنگی برای تسریع در انجام واکسیناسیون دانش آموزان اهتمام جدی داشته باشند.

نوذری اضافه کرد: با تلاش مدیران مدارس، دانشگاه علوم پزشکی و همکاری والدین دانش آموزان می توانیم شاهد باشیم که میزان پوشش واکسیناسینون دانش آموزان استان از میانگین کشوری عبور کند.

وی خواستار تولید محتوا رسانه ها و مطبوعات بمنظور اقناع سازی افکار عمومی برای تزریق واکسن کرونا شد و افزود: هر چقدر میزان پوشش واکسیناسیون جامعه بالاتر برود، ایمنی نیز بیشتر خواهد شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه ۱۴ هزار تبلت برای دانش آموزی استان اشاره کرد و یادآور شد: در سفر معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش مصوب شد ۱۴ هزار تبلت برای آموزش مجازی دانش آموزان کم برخوردار و محروم استان خریداری شود که از این میزان ۷۰ درصد اعتبارات برعهده وزارت آموزش و پرورش و ۳۰ درصد برعهده استانداری ایلام بود.

نوذری گفت: اعتبارات برای خرید ۳۰ درصد تبلت ها دانش آموزی از سوی استانداری اختصاص یافته و در صورت تخصص اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به زودی این تبلت ها تهیه و به دانش آموزان کم برخوردار اهدا می شود

وی از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان خواست در اسرع وقت با رایزنی و پیگیری پروژه های نیمه کاره آموزشی را تکمیل و مشکل برق برخی مدارس استانرا برطرف کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای بازگشایی مدارس از ظرفیت نهاد های انقلابی نظیر بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه تهیه ماسک، ضدعفونی و سایر ملزومات بهداشتی استفاده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها