نتیجه مطالعات دانشمندان دانشگاه لنکستر نشان داد در هنگام جدایی، مردان درد عاطفی بیشتری را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۷۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه جدید در رابطه با پشتیبانی از روابط آنلاین نشان می‌دهد که مردان بیشتر از زنان زمانی که رابطه آن‌ها بدتر می‌شود، درد عاطفی را تجربه می‌کنند.

یک تیم بین‌المللی از روانشناسان به رهبری محققان دانشگاه لنکستر اولین تجزیه و تحلیل «داده‌های بزرگ» را از مشکلات روابط انجام دادند. این مطالعه به عنوان تلاشی برای ایجاد نقشه‌ای از رایج‌ترین مشکلات رابطه‌ای که توسط افراد خارج از محیط‌های بالینی و مشاوره تجربه می‌شود آغاز شد.

شارلوت انتویستل، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «بیشتر آنچه در مورد مشکلات رابطه می‌دانیم، از مطالعات انجام شده بر روی افراد زوج‌درمانی می‌آید که شامل یک زیرمجموعه نسبتا خاص از افراد می‌شود، افرادی که زمان، پول و انگیزه لازم برای کار روی مشکلات روابط خود را دارند. هدف از این مطالعه این بود که دریابیم عموم مردم چه مشکلاتی را بیشتر تجربه می‌کنند و اینکه چه کسی کدام مشکلات را بیشتر تجربه می‌کند.

این تیم با استفاده از روش‌های پردازش زبان طبیعی، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی بیش از ۱۸۴۰۰۰ نفر را که مشکلات روابط خود را در یک فروم آنلاین ناشناس ارسال کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. سپس محققان توانستند از نظر آماری رایج‌ترین موضوعاتی را که در هر پست مطرح می‌شد، تعیین کنند و یک «نقشه» از رایج‌ترین مشکلات روابط ایجاد کنند.

الگو‌های غیرمنتظره قبلی نیز از داده‌ها پدید آمدند، از جمله تفاوت‌های کلیدی جنسیتی که در آن مضامین بیشترین استفاده را داشتند.

دکتر رایان بوید، محقق ارشد این پروژه، گفت: هنگامی که در حال انجام این مطالعه بودیم، متوجه شدیم که این فرصت مهمی بود تا بسیاری از ایده‌های مشترک در مورد تفاوت‌های جنسیتی در روابط را مورد آزمایش قرار دهیم. به عنوان مثال، آیا واقعا مردان از نظر عاطفی کمتر از زنان در روابط سرمایه گذاری می‌کنند، یا اینطور است که مردان صرفا به دلیل به اشتراک گذاشتن احساسات خود مورد انگ قرار می‌گیرند؟

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد رایج‌ترین موضوعی که مردم در مورد مشکلات روابط خود صحبت می‌کنند، در مورد درد عاطفی ناشی از مشکلات بود، نه خود مشکلات. رایج‌ترین موضوع درباره «درد دل» بود و از کلماتی مانند پشیمانی، جدایی، گریه و دلشکستگی تشکیل شده بود.

برخلاف انتظار آنها، یافته‌های تیم نشان داد مردان به طور قابل توجهی بیشتر از زنان درباره شکست قلب صحبت می‌کنند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که تصور کلیشه‌ای که مردان از نظر عاطفی کمتر از زنان در روابط سرمایه‌گذاری می‌کنند، ممکن است دقیق نباشد، به ویژه این واقعیت که موضوع درد دل بیشتر توسط مردان مورد بحث قرار می‌گرفت، تاکید می‌کند که مردان حداقل به اندازه زنان از نظر عاطفی تحت تاثیر مشکلات روابط قرار می‌گیرند، علاوه بر این، محققان دریافتند که مردان بیشتر از زنان در تنظیمات آنلاین به دنبال کمک در رابطه هستند.

دکتر رایان بوید تاکید کرد که به طور سنتی، زنان بیشتر از مردان مشکلات روابط را شناسایی کرده و به دنبال درمان می‌روند. هنگامی که شما انگ اجتماعی سنتی علیه مردان را برای کمک گرفتن و به اشتراک گذاشتن احساساتشان حذف می‌کنید، به نظر می‌رسد که آن‌ها درست به نظر می‌رسند. به عنوان یک زن برای کار کردن از طریق وصله‌های خشن در روابط خود به عنوان یک زن سرمایه گذاری کرده‌اند.

یافته‌های این تیم پیامد‌هایی برای عموم مردم و همچنین محیط‌های بالینی دارد. محققان تاکید کردند ایجاد تصویر دقیق‌تری از مشکلات رابطه به ما کمک می‌کند تا بهتر بفهمیم چه زمانی و چرا همه چیز در روابطمان اشتباه می‌شود و به طور بالقوه به زوج‌ها کمک می‌کند تا از رایج‌ترین شکست‌ها برای موفقیت عاشقانه اجتناب کنند. نویسندگان این مطالعه همچنین پیشنهاد می‌کنند که این یافته‌ها می‌تواند با نشان دادن اینکه چقدر مشکلات روابط رایج است و نشان می‌دهد که مردان به همان اندازه زنان در وهله اول به دنبال کمک هستند.

محققان می‌گویند این کار همچنین به جهت گیری‌های مهم آینده برای تحقیقات بیشتر اشاره می‌کند. دکتر بوید گفت: یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که در اینجا می‌بینیم این است که می‌توانیم تصویری فوق‌العاده دقیق از مشکلات رابطه‌ای که افراد روزمره با آن‌ها مواجه می‌شوند، ایجاد کنیم. این به ما امیدواری جدی می‌دهد بتوانیم از رفتار کمک جویی برای درک بهتر انواع مسائل اجتماعی و روانی استفاده کنیم و به گونه‌ای که به سادگی نمی‌توانیم با استفاده از روش‌های تحقیق سنتی انجام دهیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها