در حالی که روز گذشته اعلام شد کمیساریای عالی انتخابات عراق وقوع هفت تخلف در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی را تأیید کرده است اماشورای این کمیساریا با بازشماری دستی آرا مخالفت کرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق بازشماری دستی آرا شهروندان عراقی در استان‌های مختلف این کشور را نپذیرفت.

این در حالی است که روز گذشته کمیساریای عالی انتخابات ظهور و بروز ۷ تخلف در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی را تأیید کرده بود.

بر اساس این گزارش، شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرده است که به جز چند شعبه اخذ رأی در کرکوک، بازشماری آرا در هیچ یک از شعب اخذ رأی در استان‌های مختلف انجام نخواهد شد.

روز گذشته کمیساریای عالی انتخابات این کشور بیانیه‌ای را در خصوص روند رسیدگی به اعتراضات و شکایات نسبت به فرایند اخذ رای در انتخابات پارلمانی، صادر کرد. کمیساریای عالی انتخابات عراق در این زمینه اعلام کرده است: ۷ اعتراض در ارتباط با تخلفات در حوزه‌ها و شعب اخذ رأی در جریان انتخابات پارلمانی زودهنگام مورد تأیید است.

در بیانیه مذکور آمده است: ۱۸۱ اعتراض و شکایت به کمیساریای عالی انتخابات ارائه شد که از مجموع این شکایات ۱۷۴ مورد رد شد و ۷ شکایت مورد تأیید قرار گرفت. کمیساریای عالی انتخابات عراق اضافه کرد که ۲ مورد از اعتراض‌های پذیرفته شده مربوط به حوزه‌های انتخاباتی بغداد، یک مورد در بصره، یک مورد در اربیل و ۳ مورد در نینوا بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: صندوق‌های حوزه‌های انتخاباتی مذکور مطابق با ماده ۳۸ قانون انتخابات بازگشایی و با حضور نامزدهای رقیب در این شعب بازشماری خواهند شد. پیش از آن نیز «شیخ محمد الصهیود» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق گفته بود: حجم شکایات از تخلفات در انتخابات پارلمانی بی سابقه بوده است.

پیشتر مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به سلسله اعتراضات اخیر در این کشور به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان داد. در همین ارتباط، وی یک پست توئیتری منتشر کرد.

الکاظمی در واکنش به اعتراضات اخیر خطاب به مردم و سیاستمداران عراقی گفت: باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و اختلافات را کنار بگذاریم. در حال حاضر، مرحله جدیدی پیش روی عراق وجود دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه اظهارات خود همچنین تصریح کرد: برای رساندن عراق به ساحل امن باید دست در دست یکدیگر اختلافات حزبی یا شخصی را کنار بگذاریم و در راستای تحقق حقوق ملت عمل کنیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها