کمیته سازماندهی تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد: تنها ۷۲ ساعت به کمیساریای عالی انتخابات برای بازگرداندن آراء مسروقه مردم فرصت می دهیم.
کد خبر: ۱۳۴۳۷۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، کمیته سازماندهی تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی عراق امروز شنبه با صدور بیانیه ای، برای کمیساریای عالی انتخابات عراق ضرب الاجل تعیین کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته سازماندهی تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی عراق در بیانیه مذکور اعلام کرده است که تنها ۷۲ ساعت به کمیساریای عالی انتخابات برای بازگرداندن آراء مسروقه مردم فرصت می دهد.

صبح امروز اعلام شد که شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق بازشماری دستی آرای شهروندان عراقی در استان‌های مختلف این کشور را نپذیرفته است.

این در حالی است که روز گذشته کمیساریای عالی انتخابات وقوع ۷ تخلف در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی را تأیید کرده بود.

شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرده است که به جز چند شعبه اخذ رأی در کرکوک، بازشماری آراء در هیچیک از شعب اخذ رأی در استان‌های مختلف انجام نخواهد شد.

پیشتر کمیساریای عالی انتخابات این کشور بیانیه‌ای را در خصوص روند رسیدگی به اعتراضات و شکایات نسبت به فرایند اخذ رأی در انتخابات پارلمانی، صادر کرد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در این زمینه اعلام کرده است: ۷ اعتراض در ارتباط با تخلفات در حوزه‌ها و شعب اخذ رأی در جریان انتخابات پارلمانی زودهنگام مورد تأیید است.

در بیانیه مذکور آمده است: ۱۸۱ اعتراض و شکایت به کمیساریای عالی انتخابات ارائه شد که از مجموع این شکایات ۱۷۴ مورد رد شد و ۷ شکایت مورد تأیید قرار گرفت. کمیساریای عالی انتخابات عراق اضافه کرد که ۲ مورد از اعتراض‌های پذیرفته شده مربوط به حوزه‌های انتخاباتی بغداد، یک مورد در بصره، یک مورد در اربیل و ۳ مورد در نینوا بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: صندوق‌های حوزه‌های انتخاباتی مذکور مطابق با ماده ۳۸ قانون انتخابات بازگشایی و با حضور نامزدهای رقیب در این شعب بازشماری خواهند شد. پیش از آن نیز «شیخ محمد الصهیود» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق گفته بود: حجم شکایات از تخلفات در انتخابات پارلمانی بی سابقه بوده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها