ازگوجه خشک شده می‌توانید در پخت خوراکی‌های مختلف و تزیین غذاهای متنوع استفاده کنید.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۱۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، گوجه از دسته خوراکی‌هایی است که دیگر می‌توان آن را چهار فصل تهیه و استفاده کرد اما گوجه خشک شده کاربردهای خاص خود را دارد. گوجه خشک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های آن از بروز بیماری‌های جدی مثل سرطان جلوگیری می‌کنند و از طرفی از گوجه خشک شده و پودر آن می‌توانید در پخت خوراکی‌های مختلف و تزیین غذاهای متنوع استفاده کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا با راه‌های سریع خشک کردن گوجه آشنا شوید.

بخاری

اگر در فصل زمستان تصمیم به خشک کردن گوجه گرفتید، می‌توانید از روش خشک کردن گوجه روی بخاری استفاده کنید. استفاده از این روش راحت است و در نبود فر، مایکروویو یا گرمای کافی آفتاب، خشک کردن گوجه روی بخاری بهترین راه است. ابتدا مطمئن شوید بخاری گرد و خاکی ندارد و کاملا تمیز است. سینی حاوی گوجه‌های خرد شده را روی بخاری قرار دهید. می‌توانید داخل سینی پارچه‌ای قرار داده تا باعث شود آب اضافی گوجه‌ها گرفته شود و در فرایند خشک کردن گوجه روی بخاری اختلالی ایجاد نشود.

 آفتاب

در روش خشک کردن با آفتاب شما زمان چند روزه نیاز دارید. پس از شستشوی گوجه‌ها و با دقت برش زدن آن‌ها، گوجه‌های اسلایس شده را روی یک توری که هوا از آن عبور کند می‌گذاریم و از زمین فاصله داشته باشد قرار می‌دهیم و آن را در جایی که در بیشتر ساعات روز آفتاب بتابد، قرار می‌دهیم.هر روز گوجه‌ها را برگردانید تا خوب خشک شوند؛ زیرا اگر رطوبت گوجه فرنگی کاملا از بین نرود، فاسد می‌شود. استفاده از آفتاب برای خشک کردن گوجه باعث افزایش جذب مواد معدنی آن می‌شود.

فر

روش فر بسیار سریع نتیجه می‌گیرید. پس از انتخاب گوجه‌های مناسب، آن‌ها را به صورت نصفه برش بزنید و سعی کنید گوشت گوجه را طوری در معرض گرما قرار دهید که کاملا با آن ارتباط داشته باشد و بهتر خشک شود. همانند روش قبل، در این روش هم بهتر است گوجه‌ها روی سینی که با سطح فر فاصله دارد چیده شوند تا هوا جریان پیدا کند و گوجه‌ها کاملا خشک شوند. اگر مایل باشید می‌توانید مقداری نمک یا فلفل روی آن‌ها بپاشید تا باعث طعم بهتر گوجه خشک شود.

روغن زیتون

مقداری گوجه خشک شده را در ظرفی شیشه‌ای ریخته و چند برگ آویشن، فلفل، نمک و پودر سیر روی آن بریزید. روغن زیتون را داخل ظرف بریزید تا جایی که روی گوجه‌های خشک شده را بگیرد و به آن‌ها هوا نرسد. یک روز صبر کنید تا خواص گوجه خشک شده جذب روغن زیتون شود. می‌توانید از این سس بی‌نظیر برای پختن غذا و تهیه سالاد استفاده کنید. این سس به مدت تقریبا یک ماه در یخچال سالم می‌ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها