معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:

زمان و نحوه ارسال آثار به دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

آغاز چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری" فردا" در روز بزرگداشت حافظ در مدارس سراسر استان کرمان

چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا در روز بزرگداشت حافظ در مدارس سراسر استان کرمان در۸۰ رشته فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان آغاز شد.
چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا در روز بزرگداشت حافظ در مدارس سراسر استان کرمان در۸۰ رشته فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۱۷
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین افتتاح این جشنواره گفت :تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند تحول بنیادین مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به استعدادهای بالقوه دانش آموزان در زمینه های مختلف فرهنگی وهنری افزود:باتوجه به اصل تفاوت های فردی،دانش آموزان استعدادهای مختلفی دارند که باید در مدارس جهت شکوفایی این استعداد ها گام برداریم.

اسکندری نسب بیان داشت:جشنواره‌ فرهنگی هنری«فردا» موجب کشف، رشد و شکوفایی استعداد های دانش‌آموزان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جشنواره‌ فرهنگی هنری فردا با نگاه به تمدن گران‌سنگ و فرهنگ پربار گذشته‌ی این سرزمین می‌تواند رهاوردهای خوبی برای آینده کشور داشته باشد،گفت:این جشنواره شیرین‌ترین خاطرات نوجوانان دیروز تا امروز در ساحت فرهنگ و هنر و خلق زیبایی را در بر گرفته‌ و اینک  به عنوان یک میراث فرهنگی برای نظام مقدس تعلیم و تربیت ما بسیار ارزشمند و گرانبهاست.

اسکندری نسب،با بیان اینکه ما متولیان حوزه‌ آموزش و پرورش با تأسی به سند تحول بنیادین و نگاه به ساحت تربیت هنری و زیباشناختی بر این باوریم که دانش در کنار فرهنگ و هنر است که به تعالی خود می‌رسد،لذا پرداختن به هنر اصیل و فاخر،بی شک موجب پیشرفت‌های علمی و اندیشه‌ای می شود.

وی گفت:جشنواره  فرهنگی هنری فردا با بیش از۸۰ رشته گرایش و پوشش ۶ هزار مدرسه در سطح استان یک رویداد عظیم فرهنگی‌ است که هر ساله موجب کشف،رشد وشکوفایی استعداد دانش‌آموزان خلاق در فضایی جذاب می‌شود.

وی با اشاره به شرکت بیش از۶۰ درصد دانش آموزان استان در جشنواره فرهنگی - هنری فردا در سال تحصیلی گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا شرکت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب ۳۵ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان استان در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد و بر ایجاد زمینه لازم جهت شرکت حداکثری دانش آموزان در این جشنواره تاکید کرد.

بر پایه این گزارش چهلمین جشنواره فرهنگی-هنری"فردا"هم زمان با سومین جشنواره فرهنگی-هنری کانون های فرهنگی-تربیتی در دبستان شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها