لاوروف:

روند حضور دائم ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا کلید خورد

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد: در مذاکرات امرور با حسین امیر عبداللهیان همتای ایران خود روند موافقت نامه حضور دائمی ایران را در اتحادیه اقتصادی اورآسیا را آغاز کردیم.
کد خبر: ۱۳۴۱۱۴۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با مثبت ارزیابی کردن آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های تصریح کرد: روند عقد موافقت نامه حضور دائمی ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا را نیز آغاز کردیم.

او اظهار داشت:ایران مدت طولانی شرکت کننده در موافقت نامه موقت اتحادیه اقتصادی اورآسیا بوده است و الان روند برای عقد موافقت نامه دائمی ایران با اتحادیه را آغاز کردیم.

وی افزود:کاملا بدیهی است که این توافقنامه به نفع شرکت کنندگان در توافقنامه اتحادیه اورآسیا است.

لاوروف گفت: پذیرش ایران در سازمان همکاری شانگ‌های را مثبت ارزیابی می‌کنیم وما اعلام کردیم که از تصمیم اجلاس شانگ‌های در دوشنبه برای آغاز روند عضویت ایران استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه افزود:ایران هم اکنون به عنوان عضو ناظر در سازمان شانگ‌های مشارکت می‌کند که به آن کشور امکان می‌دهد در تمام فعالیت‌های این سازمان از جمله گروه تماس افغانستان مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد:فعالیت‌های سازمان شانگ‌های در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تروریسم و تامین امنیت و فعالیت‌های اقتصادی در جهت منافع ایران و روسیه است.
این مقام روس افزود:آنچه که مربوط به اتحادیه اروپا اورآسیا می‌شود ایران مدت طولانی شرکت کننده موافقت نامه موقت است الان روند برای عقد موافقت نامه دائمی ایران با اتحادیه را آغاز کردیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها